Pytanie |
Odpowiedź |
|
rozpocznij naukę
|
|
cecha czegoś, co jest tajemnicze, zagadkowe i trudne do jednoznacznego zrozumienia. Może dotyczyć sposobu mówienia, wypowiedzi, zachowania, a także dzieł sztuki. Wypowiedzi enigmatyczne są niedopowiedziane, pozostawiają pole do interpretacji.
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
pozornie sprzeczne stwierdzenie lub sytuacja, która jednak po głębszej analizie może ujawniać prawdę lub prowadzić do zaskakujących wniosków. Paradoks kłamcy: Osoba twierdząca: "Ja kłamię". Jeśli mówi prawdę, to kłamie, a jeśli kłamie, to mówi prawdę.
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
to cecha czegoś, co jest delikatne, niezbyt wyraźne, wymagające wyczucia i taktu. To umiejętność dostrzegania i wyrażania się w sposób delikatny, nie narzucający się, a także umiejętność rozumienia i radzenia sobie z subtelnościami w różnych sytuacjach.
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
wprowadzić kogoś w zakłopotanie, zmieszanie lub zakłopotanie. Można to rozumieć jako wywołanie uczucia zakłopotania, zawstydzenia lub zdezorientowania u danej osoby.
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
bezpośredni atak wojska na silnie broniony cel, mający na celu jego zdobycie. Może to być atak na miasto, twierdzę, czy inne umocnione miejsce. Słowo to może również oznaczać gwałtowne, intensywne działanie w przenośni, np. szturm na serca kobiet
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
pojęcie, które odnosi się do skupienia sił, środków lub uwagi w jednym miejscu lub na jednym celu, co prowadzi do wzmocnienia efektu lub zwiększenia intensywności działania.
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
drugie pod względem wielkości zawody sportowe w wielu dyscyplinach dla zawodników z niepełnosprawnościami fizycznymi, w tym także niepełnosprawnych z problemami mobilności, po amputacjach kończyn, z utratą wzroku i porażeniem mózgowym.
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
pochłonąć, zaangażować czyjąś uwagę, czas, siły, lub energię, tak że dana osoba skupia się na czymś w 100%, zapomina o wszystkim innym.
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
uprzejmość, grzeczność. Oznacza zachowanie zgodne z etykietą, często o charakterze formalnym lub ceremonialnym, które może, ale nie musi, odzwierciedlać autentyczne uczucia.
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
służący w bogatym domu, zajmujący się głównie sprawami porządkowymi i obsługą jadalni, a także dbający o garderobę i osobiste potrzeby pana domu.
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
akt wyrażania litości lub współczucia dla kogoś, często połączony z ubolewaniem nad czyimś cierpieniem lub niekorzystną sytuacją
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
dokument sporządzany przez spadkodawcę, w którym wyraża on swoją ostatnią wolę dotyczącą rozporządzenia majątkiem po śmierci. Testament jest prawnie wiążącą umową, w której osoba ustanawia spadkobierców, powołując ich do dziedziczenia konkretnych dóbr.
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
pozytywna cecha charakteru, która jest trwałą dyspozycją do czynienia dobra, przestrzegania zasad etyki i posiadania szlachetnych przymiotów
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
stan psychiczny charakteryzujący się brakiem emocji, obojętnością, utratą motywacji i zainteresowania życiem codziennym, a także wycofaniem społecznym
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Jest to uczucie dotkliwego rozczarowania, żalu, smutku, czy zwątpienia, które pojawia się po doznaniu czegoś nieprzyjemnego, bolesnego, lub gdy nie udaje się osiągnąć czegoś, na czym nam zależało.
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
przytłaczające uczucie wyczerpania, które nie ustępuje po odpoczynku
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
nawiązanie do czegoś, kogoś; przywołanie nie wprost danej sprawy
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
wyrazić swoje niezadowolenie z czyjegoś postępowania w ostry i kategoryczny sposób, używając słów krytyki, a nawet obelg
|
|
|