Toggle navigation
załóż konto
zaloguj się
log in
log in
stwórz fiszki
kursy językowe
jak to działa
katalog
języki obce
angielski
niderlandzki
niemiecki
francuski
hiszpański
włoski
koreański
rosyjski
norweski
chiński
łaciński
arabski
portugalski
japoński
czeski
zuluski
turecki
szwedzki
rumuński
ukraiński
przedmioty humanistyczne
polski
historia
WOS
prawo
historia sztuki
psychologia
religia i etyka
muzyka
zarządzanie
archeologia
pedagogika
przedmioty ścisłe
geografia
biologia
medycyna
chemia
fizyka
matematyka
ekonomia
informatyka
architektura
inne
hobby
prawo jazdy
design
premium
3.1 narrative tenses
3.1 narrative tenses
0
11 fiszek
josehbaltazar
rozpocznij naukę
ściągnij mp3
×
Idealne dla słuchowców
–
zamień swoje słówka w audiokurs i ucz się:
podczas jazdy autobusem czy samochodem
na spacerze z psem
czekając w kolejce
przed snem
Funkcja dostępna tylko dla użytkowników premium.
aktywuj konto premium
przykładowe nagranie
drukuj
×
Idealne poza domem
–
wydrukuj swoje słówka:
jako poręczną listę
jako fiszki do wycięcia
Funkcja dostępna tylko dla użytkowników premium.
aktywuj konto premium
przykładowy wydruk
graj
sprawdź się
Pytanie
Odpowiedź
Use the past simple
When I arrived, my friends left.
rozpocznij naukę
for completed actions in the past which tell the main events in a story.
Use the past perfect simple
(had + past participle)
rozpocznij naukę
to link the past to a point further back in the past.
The past perfect simple is used
My friends had left by the time I arrived.
rozpocznij naukę
to talk about completed actions/events that happened before another action/event/ the story began.
When I arrived at the restaurant, my friends had left.
rozpocznij naukę
Here we say the events (left, arrived) in a different order from which they occurred.
The past perfect simple is used with "thinking" verbs and also with because
I suddenly remembered I hadn't phoned Sue. I felt terrible because I'd promised to phone her.
rozpocznij naukę
such as realise, remember, forget, think, find out, discover.
Use the past continuous
(was/were + verb + -ing)
rozpocznij naukę
to describe an action in progress at a specific time or point in the story.
The past continuous is used
He was sleeping when the plane landed.
rozpocznij naukę
when another shorter action or event happened (usually in the past simple).
I was walking along the street when I noticed the man.
rozpocznij naukę
Use the past continuous to set the scene of the story or a section of the story.
Use the past perfect continuous
(had + been + verb + -ing)
rozpocznij naukę
to talk about longer actions or situations which started before the story began and continued to the beginning of a story.
Use the past perfect continuous before
She had been living there for a week before they met.
rozpocznij naukę
a point or an action in the story and continued up to that action.
The length of the action is often mentioned with for or since.
Use the past perfect continuous before a point where there is evidence of a recent activity.
rozpocznij naukę
David looked very tired because he'd been working all night.
Stwórz fiszki
Zobacz podobne fiszki:
4.3 describing procedures
2.2 the passive
irregular verbs eng-port
2.3 Opinions
2.1 MAKING A DIFFERENCE: Present Perfect Simple and Continuous
Najpopularniejsze fiszki
matura ustna angielski zwroty
alfabet grecki
państwa i stolice europy
tablica mendelejewa
miesiące po angielsku
pierwiastki chemiczne
środki stylistyczne
lalka streszczenie
podstawowe zwroty po angielsku
wierzę w boga
bogowie greccy
flagi europy
związki frazeologiczne
województwa i stolice
prezydenci polski
Preposiciones en italiano
sentencje łacińskie
Transición española
Musisz się zalogować, by móc napisać komentarz.
×
Główne
Pasek postępu
Zegar
Wymuś dobrą odpowiedź
Treści
Tekst
Tekst przykładu
Obrazki
Nagrania
Nagrania przykładu
Nagrania ojczyste
Podkreślenia gramatyczne
Opcje przepisywania
ignoruj:
spacje
znaki narodowe
nawiasy
interpunkcję
wielkość liter
brak rodzajnika
unifikuj skróty
kolejność
zgłoś błąd
Dziękujemy za zgłoszenie :)
1
2
3
4
sprawdź
dalej
mam rację ↑
(
Tip:
wciśnięcie
enter
uzna odpowiedź jako
złą
Tip2:
żeby z powrotem zobaczyć pytanie, kliknij na polu fiszki )
nie wiem
wiem
pokaż odpowiedź
sprawdź
dalej
mam rację ↑
(
Tip:
wciśnięcie
enter
uzna odpowiedź jako
złą
Tip2:
żeby z powrotem zobaczyć pytanie, kliknij na polu fiszki )
Brawo, świetnie Ci idzie:)
Twórcą tych fiszek jest Josehbaltazar.
Kliknij, aby stworzyć własne fiszki:)
Jeśli wolisz gotowe, wypróbuj nasze profesjonalne kursy.
Slang brytyjski
wypróbuj za darmo
Phrasal Verbs
wypróbuj za darmo
Powtórz wszystkie
Powtórz trudne
Koniec rundy
1
Podsumowanie
runda
wiem
nie wiem
1
(
)
(
)
Następna runda
powtórz to, czego nie wiedziałeś
`
1
2
3
4
5
6
7
8
9
0
-
=
English
American English
Français
español
Nederlands, Vlaams
Deutsch
Norsk
język polski
português
русский язык
Svenska
українська мова
italiano
gjuha shqipe
العربية
euskara
беларуская мова
български език
中文, 汉语, 漢語
hrvatski jezik
český jazyk
dansk
Esperanto
eesti keel
føroyskt
suomen kieli
galego
ελληνικά
ქართული
עברית
हिन्दी, हिंदी
Bahasa Indonesia
Íslenska
日本語, にほんご
ייִדיש
ಕನ್ನಡ
català, valencià
Қазақша
isiXhosa
한국어, 韓國語, 조선어, 朝鮮語
latine
lietuvių kalba
latviešu valoda
Lëtzebuergesch
македонски јазик
bahasa Melayu, بهاس ملايو
Malti
Papiamento
فارسی
Português brasileiro
rumantsch grischun
limba română
српски језик
Setswana
slovenský jazyk
slovenski jezik
Gàidhlig
ไทย
Xitsonga
Türkçe
اردو
magyar
Tiếng Việt
isiZulu
q
w
e
r
t
y
u
i
o
p
[
]
\
a
s
d
f
g
h
j
k
l
;
'
z
x
c
v
b
n
m
,
.
/
Ctrl + Alt
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
×
Zaznacz prawidłową odpowiedź
nowy test
×
Odkryj wszystkie pary w najmniejszej liczbie ruchów!
0
kroków
Nowa gra:
4x3
5x4
6x5
7x6
×
log in
log in
Zaloguj się
Login lub Email
Hasło
Zaloguj się
Zapomniałeś hasła?
Nie masz konta?
log in
log in
Załóż konto
Na dobry początek kurs w prezencie :)
Za darmo. Bez zobowiązań. Bez spamu.
Twój adres email
Załóż konto
Masz już konto?
Akceptuję
regulamin
i
politykę prywatności