Pytanie |
Odpowiedź |
język jest foniczny/fonia? rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
uniwersalny dla wszystkich
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
nie wygląda jak to co znaczy (słowa są umowne)
|
|
|
język jest konwencjonalny rozpocznij naukę
|
|
ma reguły które trzeba znać aby się nim porozumiewać
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
system znaków umownych, konwencjonalnych oraz reguł ich łączenia
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
odbiorca zamierzony lub niezamierzony (funkcja) rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
system znaków umożliwiający komunikację
|
|
|
kontekst komunikatu co to + funkcja rozpocznij naukę
|
|
określona sytuacja komunikatu - funkcja informatywna
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
(bezpośredni/ pośredni) - funkcja faktyczna
|
|
|
|
określenia naukowe, zdania oznajmujące rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
|
słownictwo oceniające, przymiotniki wykrzyknienia, nazwy uczuć, pytań retoryczne, zdrobnienia, zgrubienia pamiętniki, dzienniki, listy rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
|
apostrofy, czasowniki w trybie rozkazującym, zdania pytające, zdania wykrzyknikowe np. jesteś tego warta: reklamy, przepisy, nakazy, zakazy rozpocznij naukę
|
|
wywołanie wpływu na odbiorcę
|
|
|
|
środki stylistyczne rozpocznij naukę
|
|
zwraca uwagę na formę tekstu, zachwyt czytelnika
|
|
|
|
słownictwo z zakresu nauki o języku rozpocznij naukę
|
|
przekazuje informacje na temat języka
|
|
|
|
zwroty grzecznościowe np słuchasz mnie? halo, tak, dzień dobry rozpocznij naukę
|
|
służy do nawiązywania i podtrzymywania kontaktu
|
|
|
funkcja stanowiąca /sprawcza prawna formuły rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
np. stoliczku nakryj się, niech ci ręka uschnie rozpocznij naukę
|
|
|
|
|