Pytanie |
Odpowiedź |
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
epoka wewnętrznych sprzecznosci
|
|
|
Wątpił we wszystko oprócz myślenia "myślę więc jestem" rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
Stwierdził że człowiek jest najsłabsza trzciną na wietrze ale trzciną myśląca i że warto wierzyć rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
panteizm - bog jest samowystarczalnym i wszechobecnym bytem rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
monadologia każdy byt jrdnostowy jest monada, czlowiek jako wolna istota ma lrawo wyboru rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Odejście od Renesansowej estetyki, iluzjonizm teatralność, wprowadzenia widza w zdumienie
|
|
|
Zagadnienia natury religijnej, filozoficznej, i duchowej rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
fascynacja pięknem świata odebranego za pomocą zmysłów, erotyzm rozpocznij naukę
|
|
poezja ziemskich rozkoszy
|
|
|
świadectwo życia, obyczajowości, i mentalności szlachcica rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
ukazuje ludzi niższego stanu ich bohaterem często był sowizdrzał rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
theatrium mundi, Vanitas(Daniel Naporowki, Szarzyński), Topos ognia (Morsztyn), "życie snem" (Pedl Caldenora)
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Najwybitniejszy przedstawiciel Baroku (artysta)
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
(łac. ręka) jednostkowe cechy stylu artysty niepowtarzalnych i zależnych od wyobraźni
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
dążenie do nieustannego zadziwiania czytelnika
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
dobrze wyszukana, skomplikowana forma j zaskakujacy pomysl ktory ma wprowadzic czytelnika w sten tzw "supore". gra słowna oparta na pafadoksie i alegorii
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
skomplikowane wiersze o kunszowej konstrukcji i niezwykle kwiecistej stylistyce
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
polacy pochodzą od walecznego plenienia sarmatów. Mit ukształtował umysłowość i obyczajowość szlachecka
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
pchła reprezentuje akt seksualny pomiędzy podmiotem lirycznym i kobietat
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Mikołaj Sęp Szarzyński, dwulicowość człowieka rozdartego pomiedzy pokusami a Bogiem
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Daniel Naborowski, traktuje o ulotności i doczesności lidzkiego życia. proponuje postawe spokoju i umiaru
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Daniel Naborowski, skupia się na ulotności i tragizmie ludzkiego życia w obliczu nieuchronnego przemijania czasu, czego przykładem jest bezsilność człowieka wobec losu
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Jan Andrzej Morsztyn, Komplementuje swoją żonę jednak gdy ta sie z nim sie zgadza zaczyna mówić o niej negarywnie
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Jan Andrzej Morsztyn, nieszczęśliwie zakochany podmiot liryczny porównuje się do martwego trupa, udowadniając, że jego cierpienie jest gorsze, ponieważ trwa nieustannie, podczas gdy śmierć jest końcem wszelkich boleści
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Wacław Potocki, O rządzie ktory jest niestabilny, i nie wykonuje swojen roli
|
|
|
Na oczy Królewny Angielskiej rozpocznij naukę
|
|
Daniel Naborowski, Utwór jest pochwałą niezwykłości królewny, ukazującą jej wyjątkowość wobec ziemskich zjawisk.
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Mikołaj Sęp Szarzyński, człowiek, kusząc się doczesnymi dobrami, odwraca się od Boga, co prowadzi do przemijalności i rozczarowania. Poezja Sępa podkreśla fałszywość tych wartości i namawia do skierowania miłości ku Bogu, jedynemu źródłu trwałegoszczęścia
|
|
|