Pytanie |
Odpowiedź |
Źródła informacji geograficznej rozpocznij naukę
|
|
Podręczniki, Internet, czasopisma geograficzne, przewodniki turystyczne, obserwacje i pomiary terenowe, encyklopedie i słowniki geograficzne, roczniki statystyczne, mapy i atlasy
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Glówny urząd statystyczny
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Geograficzne systemy informacyjne
|
|
|
Metody prezentacji danych rozpocznij naukę
|
|
Tabele, wykresy, diagramy
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Bazy danych zawierające informacje o rozmieszczeniu oraz cechach obiektów występujących na Ziemi
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Obraz powierzchni Ziemi przedstawiony na płaszczyźnie w odpowiednim pomniejszeniu
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
treść, legenda, siatka kartograficzna, skala
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
opis sygnatur użytych na mapie
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
układ południków i równoleżników
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Informacja o pomniejszeniu obrazu Ziemi
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
1cm na mapie odpowiada 1000cm w terenie
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
1cm na mapie odpowiada 1km w terenie
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Typ skali, jakim jest linia rosnąca o skalę co każdy odcinek
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Liczba elementów pokazanych na mapie
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Linie na mapach łączące punkty o tej samej wysokości nad poziomem morza
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
prezentuje ukształtowanie powierzchni Ziemi przy użyciu odpowiedniej skali barw
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Prezentują wielkości i natężenia określonych zjawisk
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Prezentują występowanie zjawisk i rozmieszczenie obiektów
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Metoda izolinii, Metoda kartogramu, Metoda kartodiagramu
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Metoda sygnaturowa, Metoda powierzchniowa
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Przedstawia natężenie danego zjawiska za pomocą barw
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Umieszcza wykresy na mapie
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Oznacza występowanie danego zjawiska za pomocą sygnatur (symboli)
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Wykorzystuje barwy przedstawiające tylko jedno zjawisko
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Linie łączące punkty o jednakowej wysokości n.p.m.
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Linie na mapie łączące punkty o jednakowej wartości temperatury powietrza
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Linie na mapie łączące punkty o jednakowej sumie opadów atmosferycznych
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Przedstawiają niewielkie fragmenty terenu (większe niż 1:200 000)
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Przedstawia rozległe obszary (mniejsze niż 1:1 000 000)
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Prezentują środowisko geograficzne danego obszaru
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Prezentują jedno lub kilka zjawisk
|
|
|