Pytanie |
Odpowiedź |
|
rozpocznij naukę
|
|
Reguluje organizuje system oświaty, zadania szkoły, prawa i obowiazki uczniow, nauczycieli i rodzicow z 14.12.2016r obowiazuje od 1.09.2017
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
1, prawo oświatowe, 2 rozporządzenie w sprawie oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy w szkołach publicznych 3. statut
|
|
|
Prawa i obowiązki nauczyciela rozpocznij naukę
|
|
1. PRAWO OŚWIATOWE, 2. karta nauczyciela 3. kodeks pracy
|
|
|
Kompetencje Rady pedagogicznej rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
1. karta nauczyciela 2. rozporządzenie w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli
|
|
|
Pomoc psychologiczna pedagogiczna rozpocznij naukę
|
|
1. prawo oświatowe 2. rozporządzenie w sprawie zasad, organizacji i udzielenia PPP. procedury wewnatrzszkolne
|
|
|
Indywidualizacja nauczania rozpocznij naukę
|
|
1. ustawa o systemie oswiaty 2. konstytucja rzeczpospolita polska
|
|
|
IPET Indywidualny program edukacyjno terapeutyczny rozpocznij naukę
|
|
1. rozporządzenie w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym 3. procedury wewnatrzszkolne
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Prawo Oświatowe 2. procedury wewnatrzszkolne
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
1. ustawa o systemie oświaty 2. Rozporzadzenie w sprawie oceniania i klasyfikowania i promowania uczniow i sluchaczy w szkolach publicznych 3. wewnatrzszkolne zasady oceniania
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
1. ustawa o systemie oswiaty 2. rozporzadzenie wydane prze ministra oswiaty i sportu dotyczance bezpieczenstwa i higieny, 3. rozporzadzenie wydane przez ministerstwo edukacj w sprawie warunkow i sposobu organizowania turystyki i krajoznawstwa 4. PR-we-szk
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
1. ustawa o opiece zdrowotnej nad uczniami 2. rozporzadzenie w sprawie bezpieczenstwa i higieny 3. procedury wewnatrzszkolne
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
1. ustawa o systemie oswiaty 2. rozporządzenie w sprawie dopuszczania do użytku szkolnego programów wychowania przedszkolnego, programów nauczania i podręczników
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Prawo oswiatowe 2. statut
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
1. karta nauczyciela, ustawa o systemie oswiaty
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
1. zalecenia rady europejskiej w sprawie kompetencji kluczowych w procesie uczenia się 2. rozporządzenie w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
. prawo oświatowe 2. statut
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
1. prawo oświatowe 2. statut
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
1. prawo oświatowe 2. ustawa o systemie oświaty 3. rozporządzenie w szczegółowych warunków i sposobu przeprowadzania egzaminu ósmoklasisty • konwencja praw dziecka,
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
1. Konwencja praw dziecka 2. ustawa komilkowa 3 konstytucja rzeczpospolita polki 3 statut 4 procedury w sprawach kryzysowych
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
ustawa o opiece zdrowotnej nad dzieckiem
|
|
|
Dokumenty wewnatrzszkolne rozpocznij naukę
|
|
• statut • procedury według postępowania w kryzysowych sytuacjach • regulaminy (terapia biofidbek) • regulamin wolontariatu • regulamin rady rodziców • regulamin przewozu osob niepełnosprawnych • standardy ochrony małoletnich
|
|
|
Konstytucja Rzeczypospolitej Polskiej rozpocznij naukę
|
|
to najważniejszy akt prawny w Polsce – określa podstawowe zasady funkcjonowania państwa, prawa i obowiązki obywateli oraz strukturę władz. W kontekście pracy szkoły jej znaczenie polega głównie na tym, że gwarantuje prawo do edukacji i wolność nauczania
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Reguluje organizację systemu oświaty, zadania szkoły, prawa i obowiązki uczniów, nauczycieli i rodziców. z 14 grudnia 2016 r. Obowiązuje od 1 września 2017 r.
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Reguluje status zawodowy nauczycieli, ich prawa, obowiązki, awans zawodowy i wynagrodzenia. z 26 stycznia 1982 r.
|
|
|
Ustawa o systemie oswiaty rozpocznij naukę
|
|
częściowo nadal w mocy (m.in. zasady oceniania, egzaminów i świadectw). z dnia 7 września 1991 r.
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Zespół nauczycieli i specjalistów pracujących z uczniem (np. pedagog, psycholog, logopeda, wychowawca, terapeuta). Program zatwierdza dyrektor szkoły.
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Dane ucznia oraz informacje z orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego. Opis indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych ucznia oraz jego mocnych stron. Cele edukacyjne i terapeutyczne – dostosowane do możliwości ucznia.
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
dane ucznia formy wsparcia pomoce dydaktyczne rodzaje odpytywania wsparcie rodzicow sposoby monitorowania postepow formy pomocy jakie zajecia zajecia rozwijajace kompetencje emocjonalno spoleczne ile zajec czas zajec
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
dla dziecka z orzeczenie ktore ma niepelnosprawnos intelektualna ruchowa albo np slaboslyszy slabo widzi lub niedostosowany spolecznie
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
IPET opracowuje się dla ucznia posiadającego orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, czyli ucznia: z niepełnosprawnością (np. intelektualną, ruchową, wzrokową, słuchową, autyzmem, zespołem Aspergera),
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
z niedostosowaniem społecznym lub zagrożonego niedostosowaniem, uczącego się w szkole ogólnodostępnej, integracyjnej lub specjalnej.
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Zapewnienie uczniowi indywidualnego wsparcia, które umożliwi mu pełny rozwój, naukę i integrację z rówieśnikami zgodnie z jego możliwościami
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Zespół nauczycieli i specjalistów pracujących z uczniem (np. wychowawca, pedagog, psycholog, logopeda, terapeuta pedagogiczny). Dyrektor szkoły zatwierdza dokument.
|
|
|
IPED ile dni od wplyniecia rozpocznij naukę
|
|
IPET tworzy się w ciągu 30 dni od otrzymania orzeczenia lub od rozpoczęcia nauki ucznia w szkole. Program jest aktualizowany co najmniej dwa razy w roku (lub częściej, jeśli zmieniają się potrzeby ucznia).
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Wielospecjalistyczna Ocena Poziomu Funkcjonowania Ucznia
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Dla ucznia z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego, uczącego się w: szkole ogólnodostępnej, integracyjnej, specjalnej. To podstawa do opracowania IPET-u.
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
WOPFU to opis aktualnego poziomu funkcjonowania ucznia, przygotowany przez zespół nauczycieli i specjalistów. Pomaga określić potrzeby, mocne strony, trudności i możliwości ucznia.
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Zespół nauczycieli i specjalistów pracujących z uczniem – np. wychowawca, pedagog, psycholog, logopeda, terapeuta pedagogiczny. Za organizację prac zespołu odpowiada dyrektor szkoły.
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Dane ucznia i informacje z orzeczenia. Opis funkcjonowania ucznia w zakresie: rozwoju poznawczego (nauka, myślenie, pamięć), emocjonalnego i społecznego, motorycznego (ruchowego), komunikacji, samodzielności.
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Mocne strony i uzdolnienia ucznia. Trudności i potrzeby rozwojowe lub edukacyjne. Wnioski i zalecenia do dalszej pracy – stanowią podstawę do opracowania IPET-u.
|
|
|
organ nadzorujacy nadzur pedagogiczny rozpocznij naukę
|
|
dolnoslaskie kuratorium oswiaty
|
|
|
kto nadzoruje organ dyrektora rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
przeciwdzialania agresji i przemocy wsrod uczniow
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
dyrektor rada pedagogiczna rada rodzicow samorzad uczniowski rada szkoly
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
4 filary wolnosc, samodzielnosc wspolpraca, refleksje
|
|
|
kompetencje rady pedagogicznej rozpocznij naukę
|
|
ustawa o systemie oswiaty STANOWIACA rada pedagogiczna cos uchawal skerslenie ucznia klasyfikowanie zatwierdz plany szkoly OPINIUJACA opiniuje np inowacje plany szkoly projekty WNIOSKUJACA wnioskuje zmiana dyrektora zmiany w pracy szkoly
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
upowszechnianie zdrowego stylu zycia poznawanie zasad bezpieczenstwa poznanie zasada kraju nauka bycia patriota poszerzac wiedze z roznych dziedzin wzbogadzac warsztat pracy ucznia
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
nazwa szkoly 2 organ prowadzacy sz 3 organ nadzorujacy szkole 4 samorzad szkolny 5 zadania i obowiazki sz 6 plany pracy sz 7 obowiazki prawa uczniow rodzicow nauczycieli 8 czym zajmuje sie rada szkoly samorzad szkoly rada rodzicow 9wewnatrzszkolne ocenini
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
9 nagrody kary stypendia 10 zasady funkcjonowania swietlicy 10 wolontariatu 11 biblioteki szkolnej
|
|
|
PROCEDURY POSTEPOWANIA W SYTUACJI KRYZYSOWEJ rozpocznij naukę
|
|
trudnosi w nauce, trudnosci wychowawcze agresywne zachowania kradziez na terenie szkoly wypadek nieodebrane dziecko ze swietlicy
|
|
|