|
Pytanie |
Odpowiedź |
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
pręcik(główka, nitka), słupek (znamię, szyjka, załążek), płatki korony, działki kielicha
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
koliste ustawienie na jednym poziomie różnych części kwiatu
|
|
|
różnice między roślinami dwu a jednoliściennymi rozpocznij naukę
|
|
Jednoliścienne: korzeń wiązkowy, nerwacja równoległa, części kwiatu zwykle po 3 Dwuliścienne: korzeń palowy, nerwacja siatkowa, części kwiatu zwykle po 4 lub 5
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
można podzielić na kilka części*
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
część pręcików wyższa od pozostałych
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
pręciki skupione lub zrośnięte nitkami w oddzielne grupy
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
płonne pręciki, czasami przekształcone w płatki
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
pręciki zrośnięte ze słupkiem
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
zespół ziaren pyłku (zlepionych kitem pyłkowym)
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
słupkowie tworzone przez liczne słupki (każdy powstały z jednego owocolistka)
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
słupkowie tworzone przez jeden słupek (zrośnięty z różnej liczby owocolistków)
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
listki okółka niezroznicowanego
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
elementów większej niż 12
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
skrętoległe (liście są ułożone spiralnie)
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
rozeta (na skróconej łodydze liście wyrastają bardzo blisko siebie)
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
kilka blaszek liściowych na wspólnej osadce
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
trójlistkowe pierzastozłożone(parzyste, nieparzyste), dłoniastozłożone
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
1/3 największa terytoria liscia
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
dłoniaste, pierzaste, równolegle
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
zgrubiały pęd podziemny, organ spichrzowy i przetrwalnikowy - rośnie poziomo, ma pączek szczytowy i zredukowane liście do postaci łusek -wytwarza korzenie przybyszowe -rozmnażanie wegetatywne
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
zgrubiały pęd lub korzeo, podziemny organ spichrzowy i przetrwalnikowy -brak liści, głównie tkanka miękiszowa -rozmnażanie wegetatywne. stolon, oczko
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
podziemny pęd, organ spichrzowy i przetrwalnikowy (u jednoliściennych) -zewnętrzne liście w postaci łusek, mięsiste liście spichrzowe, zredukowana łodyga do tzw. piętki, -pąk wierzchołkowy na szczycie -rozmnażanie wegetatywne
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
wydłużone pędy podziemne lub naziemne, -długie międzywęźla, łuskowate liście -rozmnażanie wegetatywne
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
materiały spichrzowe są gromadzone w różnych częściach pędu Kapusta warzywna, kapusta brukselka – w łodyżce (głąbie) i w liściach Kalarepa – w łodydze Kalafior, brokuł – w szypule kwiatostanowej
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
spłaszczone zielony pędy (łodygi) o funkcji liści zredukowane liście właściwe
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
pędy o ograniczonym wzroście i kształcie zbliżonym do liścia
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
pędy o ograniczonym wzroście i kształcie igły
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
rozszerzone i spłaszczone ogonki liściowe o funkcji liści właściwy
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
wytwory skórki, zbud. ze sklerenchymy -ciernie – połączenie z wiązką przewodzącą
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
sympodialne (typ rozgałęzienia pędu, w którym główny pęd nie rośnie dalej w nieskończoność, lecz jego wzrost zostaje zatrzymany, a dalszy wzrost rośliny przejmuje pęd boczny)
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
pseudodychotomiczne (wierzchołek głównego pędu zamiera, dwa pędy boczne, które wyrastają tuż pod nim, rosną dalej i udają jakby dzieliły się na dwa)
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Krótkopędy to łodygi o silnie skróconych międzywęźlach
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
nagie, ukryte, okryte, śpiące, czynne, wierzchołkowe, boczne, mieszane, kwiatowe, liściowe
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|