Pytanie |
Odpowiedź |
|
rozpocznij naukę
|
|
chec przebywania z innymi
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
1. osoby komunikuja sie ze soba i wzajemnie na siebie wplywaja
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
1. osoby komunikuja sie i wzajemnie na siebie wplywaja2. maja poczucie przynaleznosci do siebie wzajemnie3. maja wspolny cel
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
jest to wyrobienie sobie statusu w grupie podczas gdy kazdy czlonek na poczatku jednakowy zakres obowiazkow
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
wzorzec zachowan ktorych grupa oczekuje od osob zajmujacych okreslona w niej pozycje
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
prestiz jakim obdarzane sa osoby w grupie i poza nia
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
to co subiektywnie odroznia czlonka grupy od innych czlonkow grupy
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
to jest odroznianie siebie jako czlonka grupy od grupy obcej
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
1. waznosc grupy2. zaangazowanie3. podporzadkowanie4. poczucie wyzszosci
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
podbudowanie silnymi emocjami a nierealistyczne przekonanie o wielkosci i wybitnosci wlasnej grupy
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
reguly okreslajace wlasciwe i niewlasciwe sposoby zachowania jej czlonkow. Sa to zakazy i nakazy
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
polega na tym ze lamanie norm grupowych jest silnie potepiane
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
to stopień, w jakim grupa wydaje się prawdziwą, spójną całością, a nie tylko zbiorem osób. Grupa o wysokiej bytowości to taka, gdzie członkowie są do siebie podobni, połączeni wspólnym celem i wyraźnie odróżnieni od innych
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
przekonanie, że ludzie z danej grupy mają stałe, niezmienne cechy, których nie da się zmienić ani zastąpić. Niektórzy ludzie uważają, że mężczyźni „z natury” są lepsi w matematyce, a kobiety w opiece nad dziećmi.
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
suma sil sklaniajacych jednostki do pozostawania w grupie
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
rytualy przejscia, obrzedy inicjacyjne to trudne proby dla nowych czlonkow grupy(finansowe, fizyczne, psychiczne) ktore maja wzmocnic wiez z grupa
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
grupa staje sie zdrodlem informacji na temat rzecxywistosci dla czlonkow
|
|
|
tendencyjna komunikacja informacji podzielanych rozpocznij naukę
|
|
ludzie w grupie czesto poruszaja te same tematy po kilka razy
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
wywierwnie wplywu przez mniejszosc dzieki konsekwentnym trzymaniu sie przy swoich zalozeniach
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
najpierw mniejszosc zgadza sie z pogladami wiekszosci by zyskac zaufanie a potem gdy nadejdzie wlasciwa chwila ujawniaja swoje poglady sprzeczne z wiekszosci
|
|
|
uleganie(konformizm zewnetrzny) rozpocznij naukę
|
|
czlowiek zmienia swoje zachowanie lub opinie aby dopasowac sie do grupy jednak w srodku nadal mysli inaczej
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
rzeczywista zmiana pogladow
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
1. bardziej wyrazista jako figura na tle wiekszosci2. bardziej jednoznaczna-konsekwentnie glosi poglady
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
obecnosc ludzi splywa pozytywnie na wydajnosc jednostki
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
efekt proznictwa spolecznego rozpocznij naukę
|
|
mniejsze starania gdy zadanie jesst grupowe poprzez brak motywacji osobistej i grupowej oraz brak przekonania o wlasnym istotnym wkladzie w aktywnosc
|
|
|
model kolektywnego wysilku rozpocznij naukę
|
|
1przekonanie ze wzrost wlasnego wysilku pociaga wzrost poziomu wykonania calej grupy2. przekonanie o zyskach grupy3. przekonania o wlasnych zyskach
|
|
|