Pytanie |
Odpowiedź |
|
rozpocznij naukę
|
|
julian tuwim, jarosław iwaszkiewicz, poezja blisko codziennosci, potoczny język
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
bruno jasieński, anatol stern, sztuka dla przyszłości, eksperymenty językowe
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
julian przyboś, tadeusz peiper, miasto masa maszyna, nowy język poetycki
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
dynamiczny, proces dojrzewania, od młodzieńca wychowanego w luksusie do człowieka poszukującego sensu i idei odbudowy polski
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
symbol utopijnej wizji nowoczesnej, sprawiedliwej i dostatniej polski, zderzenie marzeń z rzeczywistością
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
ukazuje kształtowanie osobowości i poglądów cezarego,
|
|
|
rola dzieciństwa i dziecka rozpocznij naukę
|
|
rzeczywistość widziana oczami dziecka staje sie mitem i poezja codzienności
|
|
|
wyznaczniki konwencji onirycznej rozpocznij naukę
|
|
1. zatarcie granic między jawą a snem 2. zniekształcenie czasu i przestrzeni 3. metamorfozy
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
symbol człowieka w świecie niezrozumiałym, bezsilnego wobec biurokracji i absurdu
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
uogólnienie i symboliczność, wieloznaczność, służy przekazaniu prawdy ogólnej
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
śiat rządzony bezsensownymi zasadami, niezrozumiały i nielogiczny
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
symbol daremnego oczekiwania na sens, na poznanie prawdy
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
zniekształcenie rzeczywistości, karykaturalność, połączenie przeciwnych styli literackich
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
odrzuca tradycyjną fabułę i psychologizm
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
infantylizacja, sprowadzenie człowieka do niedojrzałośći i dziecka
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
narzucanie komuś niedojrzałej roli, pozbawienie go powagi i samodzielnośći
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
maska, którą społeczeństwo narzuca człowiekowi, fałszywy wizerunek
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
przypisywanie komuś cech, których nie ma, wtłaczanie w formę
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
symbol cielesnośći, młodośći i zmysłowości
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
parodia postępowej, nowoczesnej inteligencji, pozorność i sztuczność
|
|
|