Rozdział 8. Spostrzeganie

 0    57 fiszek    martynaa404
ściągnij mp3 drukuj graj sprawdź się
 
Pytanie język polski Odpowiedź język polski
spostrzeganie
rozpocznij naukę
proces interpretowania informacji zmysłowych
czujność
rozpocznij naukę
gotowość do reagowania na bodźce w otoczeniu
selektywność uwagi
rozpocznij naukę
kierowanie uwagi na jedne bodźce kosztem innych
przeszukiwanie percepcyjne
rozpocznij naukę
aktywne szukanie bodźca wśród rozpraszaczy
efekt kontekstu
rozpocznij naukę
wpływ otoczenia na interpretację bodźca
prezentacja diachotyczna
rozpocznij naukę
podawanie różnych bodźców do obu uszu
prezentacja obuuszna
rozpocznij naukę
dostarczanie tego samego bodźca do obu uszu
zjawisko cocktail party
rozpocznij naukę
wyłapywanie ważnych informacji mimo hałasu
figura na tle
rozpocznij naukę
wyodrębnienie obiektu (figury) z otoczenia (tła)
zasada bliskości
rozpocznij naukę
elementy blisko siebie są postrzegane jako grupa
zasada podobieństwa
rozpocznij naukę
podobne elementy łączą się w całość
zasada kontynuacji
rozpocznij naukę
percepcja preferuje gładkie, ciągłe linie
zasada zamykania
rozpocznij naukę
tendencja do domykania niepełnych kształtów
zasada symetrii
rozpocznij naukę
elementy symetryczne są postrzegane jako całość
detektory cech
rozpocznij naukę
neurony reagujące na podstawowe elementy bodźca
komórka prosta
rozpocznij naukę
reaguje na określony kierunek i położenie linii
komórka złożona
rozpocznij naukę
reaguje na kierunek linii niezależnie od jej położenia
komórka super złożona
rozpocznij naukę
reaguje na kształty złożone i ruch końców krawędzi
postaciowa teoria rozpoznawania kształtów
rozpocznij naukę
rozpoznawanie jako dopasowanie całości wzorca
teoria porównywania cech
rozpocznij naukę
rozpoznawanie przez analizę podstawowych cech
konstruktywistyczna teoria percepcji
rozpocznij naukę
percepcja jako aktywna interpretacja bodźców
teoria bezpośredniej percepcji
rozpocznij naukę
percepcja jako bezpośrednie wychwytywanie informacji
głębia
rozpocznij naukę
poczucie trójwymiarowości obrazu
stereopsja
rozpocznij naukę
widzenie głębi dzięki różnicom między obrazami oczu
niezgodność w widzeniu dwuocznym
rozpocznij naukę
różnica między obrazami obu oczu
konwergencja w widzeniu dwuocznym
rozpocznij naukę
zbieżność oczu sygnalizująca odległość
wskazówka używana przy dwuocznym widzeniu głębi
rozpocznij naukę
sygnały wynikające z różnic między oczami
wskazówka używana przy jednoocznym widzeniu głębi
rozpocznij naukę
wskazówki dostępne dla jednego oka
perspektywa liniowa
rozpocznij naukę
zbieganie linii równoległych sugeruje odległość
perspektywa powietrzna
rozpocznij naukę
dalsze obiekty wydają się bardziej zamglone
gradient struktury powierzchni
rozpocznij naukę
zagęszczenie wzoru sygnalizuje oddalenie
paralaksa ruchowa
rozpocznij naukę
bliższe obiekty przesuwają się szybciej niż dalsze
umiejscowienie na płaszczyźnie obrazu
rozpocznij naukę
wysokość na obrazie informuje o odległości
nakładania się przedmiotów
rozpocznij naukę
obiekt zasłaniający inny wydaje się bliższy
stałość wielkości
rozpocznij naukę
rozpoznawanie obiektu jako tej samej wielkości mimo zmian obrazu
stałość kształtu
rozpocznij naukę
stałe postrzeganie kształtu mimo zmian perspektywy
stałość jasności
rozpocznij naukę
ocena jasności obiektu w kontekście oświetlenia
stałość barwy
rozpocznij naukę
postrzeganie barwy jako stałej mimo zmian światła
stałość spostrzeżeń
rozpocznij naukę
utrzymywanie stabilnych właściwości obiektów w zmiennych warunkach
relatywizacja wielkości
rozpocznij naukę
ocena wielkości w odniesieniu do otoczenia
ruch stroboskopowy
rozpocznij naukę
złudzenie ruchu z szybko zmieniających się obrazów
ruch indukowany
rozpocznij naukę
wrażenie ruchu obiektu spowodowane ruchem tła
złudzenie wzrokowe
rozpocznij naukę
błędna interpretacja rzeczywistości przez układ wzrokowy
złudzenie księżyca
rozpocznij naukę
księżyc przy horyzoncie wydaje się większy
złudzenie Ponzo
rozpocznij naukę
linie o tej samej długości wydają się różne przez perspektywę
złudzenie Mullera-Lyera
rozpocznij naukę
strzałki zmieniają postrzeganą długość linii
habituacja
rozpocznij naukę
zmniejszenie reakcji na powtarzający się bodziec
dyshabituacja
rozpocznij naukę
odnowienie reakcji po zmianie bodźca
motoryczna teoria percepcji mowy
rozpocznij naukę
rozumienie mowy oparte na reprezentacjach ruchów artykulacyjnych
teorie aktywnej percepcji mowy
rozpocznij naukę
słuchacz aktywnie wykorzystuje wiedzę o mowie
teorie biernej percepcji mowy
rozpocznij naukę
percepcja wynika głównie z analizy akustycznej
teorie rafinacji fonetycznej
rozpocznij naukę
percepcja mowy jako oczyszczanie sygnału z zakłóceń
teorie filtra
rozpocznij naukę
uwaga wybiera bodźce na wczesnych etapach przetwarzania
teoria osłabiania sygnałów
rozpocznij naukę
ignorowane bodźce są jedynie osłabiane, nie blokowane
teorie zasobów uwagi
rozpocznij naukę
uwaga działa jak zasób, który można dzielić
niezgodność w widzeniu
rozpocznij naukę
różnica między obrazami sensorycznymi
technika cienia
rozpocznij naukę
powtarzanie słyszanego tekstu w jednym uchu, ignorując drugie

Musisz się zalogować, by móc napisać komentarz.