Rozdział 10. Pamięć.

 0    57 fiszek    martynaa404
ściągnij mp3 drukuj graj sprawdź się
 
Pytanie język polski Odpowiedź język polski
amnezja
rozpocznij naukę
częściowa lub całkowita utrata zdolności przypominania sobie informacji
amnezja dziecięca
rozpocznij naukę
brak wspomnień z wczesnego dzieciństwa
amnezja następcza
rozpocznij naukę
utrata pamięci nowych informacji po urazie lub wydarzeniu
amnezja wsteczna
rozpocznij naukę
utrata pamięci o wydarzeniach sprzed urazu
pamięć
rozpocznij naukę
proces przechowywania i przypominania informacji
pamięć krótkotrwała
rozpocznij naukę
przechowywanie informacji przez kilka sekund lub minut
pamięć operacyjna
rozpocznij naukę
aktywne utrzymywanie i manipulowanie informacjami w świadomości
pamięć długotrwała
rozpocznij naukę
przechowywanie informacji przez długi czas
pamięć sensoryczna
rozpocznij naukę
krótkotrwała pamięć bodźców zmysłowych
pamięć ikoniczna
rozpocznij naukę
pamięć wzrokowa przechowująca obrazy
pamięć echoiczna
rozpocznij naukę
pamięć słuchowa przechowująca dźwięki
pamięć explicite
rozpocznij naukę
świadome przypominanie faktów i zdarzeń
pamięć implicite
rozpocznij naukę
nieświadome, automatyczne formy pamięci
pamięć epizodyczna
rozpocznij naukę
pamięć wydarzeń i doświadczeń osobistych
pamięć semantyczna
rozpocznij naukę
pamięć faktów, pojęć i ogólnej wiedzy
kodowanie
rozpocznij naukę
przekształcanie informacji do postaci możliwej do przechowania
magazynowanie w pamięci
rozpocznij naukę
utrwalanie informacji w mózgu
odtwarzanie
rozpocznij naukę
przywoływanie zapisanych informacji
wydobywanie z pamięci
rozpocznij naukę
aktywne przypominanie informacji
porcjowanie informacji
rozpocznij naukę
dzielenie materiału na łatwiejsze do zapamiętania jednostki
powtarzanie
rozpocznij naukę
wielokrotne eksponowanie materiału dla utrwalenia
specyficzność kodowania
rozpocznij naukę
pamiętanie łatwiejsze, gdy kontekst przypominania jest podobny do kodowania
obraz wzrokowy
rozpocznij naukę
mentalna reprezentacja wizualna informacji
kod analogowy
rozpocznij naukę
pamięć w formie obrazu lub podobieństwa
kod twierdzeniowy
rozpocznij naukę
pamięć w formie słów lub zdań
model podwójnego kodowania
rozpocznij naukę
łączenie kodu obrazowego i słownego zwiększa pamięć
przeszukiwanie pełne
rozpocznij naukę
przeglądanie całego zasobu pamięciowego
przeszukiwanie seryjne
rozpocznij naukę
przeszukiwanie kolejno element po elemencie
przeszukiwanie równoległe
rozpocznij naukę
przetwarzanie wielu elementów jednocześnie
przeszukiwanie samoograniczające się
rozpocznij naukę
przeszukiwanie przerywane po znalezieniu celu
odtwarzanie swobodne
rozpocznij naukę
przywoływanie informacji bez wskazówek
odtwarzanie par skojarzeń
rozpocznij naukę
przypominanie powiązanych elementów
odtwarzanie serii
rozpocznij naukę
przypominanie elementów w określonej kolejności
rozpoznawanie
rozpocznij naukę
wskazanie znanych elementów wśród nowych
interferencja proaktywna
rozpocznij naukę
wcześniejsze informacje utrudniają zapamiętanie nowych
interferencja retroaktywna
rozpocznij naukę
nowe informacje utrudniają przypomnienie starych
hamowanie proaktywne
rozpocznij naukę
starsze wspomnienia utrudniają zapamiętywanie nowych
hamowanie retroaktywne
rozpocznij naukę
nowe wspomnienia utrudniają przywołanie starych
transfer pozytywny
rozpocznij naukę
wcześniejsze doświadczenia ułatwiają nowe uczenie
transfer negatywny
rozpocznij naukę
wcześniejsze doświadczenia utrudniają nowe uczenie
teoria interferencyjna
rozpocznij naukę
utrata pamięci spowodowana nakładaniem się śladów
efekt pierwszeństwa
rozpocznij naukę
lepsze zapamiętywanie pierwszych elementów listy
efekt świeżości
rozpocznij naukę
lepsze zapamiętywanie ostatnich elementów listy
efekt pozycji w serii
rozpocznij naukę
pozycja elementu w serii wpływa na pamiętanie
wspomnienia fleszowe
rozpocznij naukę
żywe, szczegółowe wspomnienia ważnych zdarzeń
zeznania naocznych świadków
rozpocznij naukę
wspomnienia mogą być podatne na błędy i sugestie
wiedza deklaratywna
rozpocznij naukę
wiedza o faktach i zdarzeniach, możliwa do werbalizacji
wiedza proceduralna
rozpocznij naukę
umiejętności i procedury, często nieświadome
pojęcie
rozpocznij naukę
mentalna reprezentacja klasy obiektów lub zdarzeń
schemat
rozpocznij naukę
struktura organizująca wiedzę i doświadczenia
mnemonista
rozpocznij naukę
osoba o wyjątkowej zdolności pamięciowej
mnemotechnika
rozpocznij naukę
technika ułatwiająca zapamiętywanie
zdolności metapamięciowe
rozpocznij naukę
umiejętność oceny i monitorowania własnej pamięci
teoria poziomów przetwarzania
rozpocznij naukę
pamięć zależy od głębokości przetwarzania informacji
teoria zanikania śladów pamięciowych
rozpocznij naukę
pamięć słabnie, gdy ślady nie są wzmacniane
uczenie się rozłożone w czasie
rozpocznij naukę
lepsze utrwalenie przy powtarzaniu w odstępach
uczenie się skomasowane
rozpocznij naukę
szybkie powtarzanie w krótkim czasie, mniej efektywne

Musisz się zalogować, by móc napisać komentarz.