Pytanie |
Odpowiedź |
|
rozpocznij naukę
|
|
proces przypisywania liczb obserwowanym właściwościom lub cechom
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
określenie poziomu cechy lub osiągnięć jednostki
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
wyrażenie cechy w liczbach
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
opisowa analiza cechy lub zachowania
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
ocena osiągnięć lub zachowania na podstawie dokumentacji
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
wyodrębniona część testu mierząca konkretny aspekt
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
korekta wyniku testu uwzględniająca przypadkowe odpowiedzi
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
zakres wartości, w którym z określonym prawdopodobieństwem znajduje się prawdziwy wynik
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
zmienna używana do przewidywania wyniku innej zmiennej
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
zmienna używana jako punkt odniesienia przy ocenie
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
standardy służące interpretacji wyników testu
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
narzędzie do przekształcania wyników testowych na różne skale
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
wartość w teście odpowiadająca średniemu wynikowi określonej grupy
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
skala 1–9 umożliwiająca porównanie wyników w grupie
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
odsetek osób w normatywnej próbie, które osiągnęły wynik równy lub niższy od danego
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
test o ustalonych procedurach przeprowadzania i interpretacji
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
test służący do wykrywania obecności cechy lub zaburzenia
|
|
|
test dokonań / test osiągnięć / test opanowania wiedzy rozpocznij naukę
|
|
test mierzący nabyte umiejętności lub wiedzę
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
test oceniający przygotowanie jednostki do nauki lub zadania
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
test mierzący zdolności intelektualne
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
test oceniający potencjał jednostki do nauki lub pracy
|
|
|
test maksymalnego poziomu wykonania rozpocznij naukę
|
|
test wymagający najlepszego wysiłku jednostki
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
test określający minimalny poziom wymagany do zadania
|
|
|
test typowego funkcjonowania rozpocznij naukę
|
|
test oceniający typowe zachowania, preferencje lub cechy osobowości
|
|
|
konstruowanie testu na podstawie empirycznej rozpocznij naukę
|
|
tworzenie testu na podstawie danych statystycznych i korelacji z kryteriami
|
|
|
konstruowanie testu na podstawie teoretycznej rozpocznij naukę
|
|
tworzenie testu opierając się na założeniach teoretycznych
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
stopień, w jakim test daje powtarzalne i spójne wyniki
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
spójność wyników między dwiema połowami testu
|
|
|
rzetelność szacowana metodą form alternatywnych rozpocznij naukę
|
|
porównanie wyników dwóch równoważnych wersji testu
|
|
|
rzetelność szacowana metodą korelacji między parzystymi i nieparzystymi pozycjami testu rozpocznij naukę
|
|
analiza spójności wewnętrznej
|
|
|
rzetelność szacowana metodą powtarzania testu rozpocznij naukę
|
|
ocena powtarzalności wyników przy powtórnym zastosowaniu testu
|
|
|
rzetelność szacowana na podstawie zgodności ocen sędziów rozpocznij naukę
|
|
ocena spójności między niezależnymi obserwatorami
|
|
|
rzetelność szacowana na podstawie zgodności wewnętrznej rozpocznij naukę
|
|
spójność między pozycjami mierzącymi tę samą cechę
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
całkowite zróżnicowanie wyników w próbie
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
część wariancji wyników odzwierciedlająca rzeczywistą różnicę cech
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
część wariancji wyników wynikająca z przypadkowych błędów pomiaru
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
miara spójności wewnętrznej testu
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
stopień, w jakim test mierzy to, co ma mierzyć
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
zgodność treści testu z badaną cechą lub zakresem wiedzy
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
zgodność testu z teorią dotyczącą mierzonej cechy
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
zdolność testu do wykrywania obecności cechy lub zaburzenia
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
zdolność testu do przewidywania wyników w przyszłości
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
subiektywne wrażenie, że test mierzy określoną cechę
|
|
|
wynik otrzymany (obserwowany) rozpocznij naukę
|
|
surowy wynik uzyskany w teście
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
wynik jednostki pozbawiony błędu pomiarowego
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
wynik poprawiony o czynniki zakłócające, np. zgadywanie
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
wynik przeliczony na ustaloną skalę w celu porównania
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
wynik standaryzowany o średniej 50 i odchyleniu standardowym 10
|
|
|
wynik z / wynik znormalizowany rozpocznij naukę
|
|
wynik przeliczony w jednostkach odchyleń standardowych
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
wynik porównujący cechy jednostki między sobą
|
|
|
wynik zorientowany na kryterium rozpocznij naukę
|
|
wynik odnoszący się do z góry ustalonego standardu lub wymagań
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
poprawa wyniku wynikająca z wcześniejszego doświadczenia z testem
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
obecność systematycznych błędów faworyzujących określoną grupę
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
narzędzie przekształcające wyniki testu na różne skale lub normy
|
|
|