Rozdział 24. Testy i pomiar testowy

 0    54 fiszki    martynaa404
ściągnij mp3 drukuj graj sprawdź się
 
Pytanie język polski Odpowiedź język polski
pomiar
rozpocznij naukę
proces przypisywania liczb obserwowanym właściwościom lub cechom
ocena
rozpocznij naukę
określenie poziomu cechy lub osiągnięć jednostki
ocena ilościowa
rozpocznij naukę
wyrażenie cechy w liczbach
ocena jakościowa
rozpocznij naukę
opisowa analiza cechy lub zachowania
ocena teczek
rozpocznij naukę
ocena osiągnięć lub zachowania na podstawie dokumentacji
podtest
rozpocznij naukę
wyodrębniona część testu mierząca konkretny aspekt
poprawka na zgadywanie
rozpocznij naukę
korekta wyniku testu uwzględniająca przypadkowe odpowiedzi
przedział ufności
rozpocznij naukę
zakres wartości, w którym z określonym prawdopodobieństwem znajduje się prawdziwy wynik
predyktor
rozpocznij naukę
zmienna używana do przewidywania wyniku innej zmiennej
kryterium
rozpocznij naukę
zmienna używana jako punkt odniesienia przy ocenie
normy
rozpocznij naukę
standardy służące interpretacji wyników testu
tabela przeliczeniowa
rozpocznij naukę
narzędzie do przekształcania wyników testowych na różne skale
równoważnik klasy
rozpocznij naukę
wartość w teście odpowiadająca średniemu wynikowi określonej grupy
stanin
rozpocznij naukę
skala 1–9 umożliwiająca porównanie wyników w grupie
centyl
rozpocznij naukę
odsetek osób w normatywnej próbie, które osiągnęły wynik równy lub niższy od danego
test standaryzowany
rozpocznij naukę
test o ustalonych procedurach przeprowadzania i interpretacji
test diagnostyczny
rozpocznij naukę
test służący do wykrywania obecności cechy lub zaburzenia
test dokonań / test osiągnięć / test opanowania wiedzy
rozpocznij naukę
test mierzący nabyte umiejętności lub wiedzę
test gotowości
rozpocznij naukę
test oceniający przygotowanie jednostki do nauki lub zadania
test inteligencji
rozpocznij naukę
test mierzący zdolności intelektualne
test uzdolnień
rozpocznij naukę
test oceniający potencjał jednostki do nauki lub pracy
test maksymalnego poziomu wykonania
rozpocznij naukę
test wymagający najlepszego wysiłku jednostki
test minimum kompetencji
rozpocznij naukę
test określający minimalny poziom wymagany do zadania
test typowego funkcjonowania
rozpocznij naukę
test oceniający typowe zachowania, preferencje lub cechy osobowości
konstruowanie testu na podstawie empirycznej
rozpocznij naukę
tworzenie testu na podstawie danych statystycznych i korelacji z kryteriami
konstruowanie testu na podstawie teoretycznej
rozpocznij naukę
tworzenie testu opierając się na założeniach teoretycznych
rzetelność
rozpocznij naukę
stopień, w jakim test daje powtarzalne i spójne wyniki
rzetelność połówkowa
rozpocznij naukę
spójność wyników między dwiema połowami testu
rzetelność szacowana metodą form alternatywnych
rozpocznij naukę
porównanie wyników dwóch równoważnych wersji testu
rzetelność szacowana metodą korelacji między parzystymi i nieparzystymi pozycjami testu
rozpocznij naukę
analiza spójności wewnętrznej
rzetelność szacowana metodą powtarzania testu
rozpocznij naukę
ocena powtarzalności wyników przy powtórnym zastosowaniu testu
rzetelność szacowana na podstawie zgodności ocen sędziów
rozpocznij naukę
ocena spójności między niezależnymi obserwatorami
rzetelność szacowana na podstawie zgodności wewnętrznej
rozpocznij naukę
spójność między pozycjami mierzącymi tę samą cechę
wariancja całkowita
rozpocznij naukę
całkowite zróżnicowanie wyników w próbie
wariancja prawdziwa
rozpocznij naukę
część wariancji wyników odzwierciedlająca rzeczywistą różnicę cech
wariancja błędu
rozpocznij naukę
część wariancji wyników wynikająca z przypadkowych błędów pomiaru
współczynnik alfa
rozpocznij naukę
miara spójności wewnętrznej testu
trafność
rozpocznij naukę
stopień, w jakim test mierzy to, co ma mierzyć
trafność treściowa
rozpocznij naukę
zgodność treści testu z badaną cechą lub zakresem wiedzy
trafność teoretyczna
rozpocznij naukę
zgodność testu z teorią dotyczącą mierzonej cechy
trafność diagnostyczna
rozpocznij naukę
zdolność testu do wykrywania obecności cechy lub zaburzenia
trafność prognostyczna
rozpocznij naukę
zdolność testu do przewidywania wyników w przyszłości
trafność fasadowa
rozpocznij naukę
subiektywne wrażenie, że test mierzy określoną cechę
wynik otrzymany (obserwowany)
rozpocznij naukę
surowy wynik uzyskany w teście
wynik prawdziwy
rozpocznij naukę
wynik jednostki pozbawiony błędu pomiarowego
wynik skorygowany
rozpocznij naukę
wynik poprawiony o czynniki zakłócające, np. zgadywanie
wynik standaryzowany
rozpocznij naukę
wynik przeliczony na ustaloną skalę w celu porównania
wynik T
rozpocznij naukę
wynik standaryzowany o średniej 50 i odchyleniu standardowym 10
wynik z / wynik znormalizowany
rozpocznij naukę
wynik przeliczony w jednostkach odchyleń standardowych
wynik ipsatywny
rozpocznij naukę
wynik porównujący cechy jednostki między sobą
wynik zorientowany na kryterium
rozpocznij naukę
wynik odnoszący się do z góry ustalonego standardu lub wymagań
efekt wprawy
rozpocznij naukę
poprawa wyniku wynikająca z wcześniejszego doświadczenia z testem
stronniczość testu
rozpocznij naukę
obecność systematycznych błędów faworyzujących określoną grupę
tabela przeliczeniowa
rozpocznij naukę
narzędzie przekształcające wyniki testu na różne skale lub normy

Musisz się zalogować, by móc napisać komentarz.