Pytanie |
Odpowiedź |
rozpocznij naukę
|
|
Don’t forget to stop by EnglishClass101.com and pick up the lesson notes.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
You may have noticed in these conversations that pronunciation and intonation is very important. In casual speech, sounds are often pushed together. Listen to how the sounds are pushed together in these questions. The first one is...
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
So, brush up on the English that you started learning long ago, or start learning today.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
Gdybym pytał o ich zdrowie w szczególności rozpocznij naukę
|
|
If I would ask about their health in particular
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
The speakers are friends, therefore the speakers will be speaking casual English.
|
|
|
ja również właśnie dowiedziałem się dzisiaj rozpocznij naukę
|
|
Yeah, me neither, I just found out today.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
to wyrażenie grzecznościowe rozpocznij naukę
|
|
is a polite set expression
|
|
|
W tym przypadku to dotyczy rozpocznij naukę
|
|
In this case, that refers
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
po prostu wymyślamy wymówki, żeby urządzić przyjęcie. rozpocznij naukę
|
|
we just make up excuses to have a party.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
Zwrot "to jest" jest używany w odniesieniu do "kto jest" w pytaniu Vicky. W tym przypadku "to" odnosi się do ich nowego nauczyciela matematyki. Więc Mike odpowiada: "To jest nasz nauczyciel matematyki". rozpocznij naukę
|
|
The phrase "that is" is used to refer to the "who is" in Vicky's question. In this case "that" refers to their new math teacher. So, Mike answers "That is our math teacher."
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Now, let us look at some sample sentences. Who is the handsome man?
|
|
|
W tej lekcji znajduje się szczegółowy opis tego punktu gramatycznego w pliku PDF, więc koniecznie odwiedź stronę i spójrz na plik PDF. Cóż, to prawie robi dzisiaj. rozpocznij naukę
|
|
This lesson has a detailed description of this grammatical point in the PDF file, so be sure to visit the page and look at the PDF file. Well, it's almost done today.
|
|
|
i popraw (dostosuj) swoją wymowę rozpocznij naukę
|
|
And adjust your pronunciation
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
jeśli chodzi o twoje pytanie rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Thank you for the thumbs-up!
|
|
|
Daj nam znać, jeśli masz jakieś pytania. rozpocznij naukę
|
|
Let us know if you have any questions.
|
|
|
W przypadku jakichkolwiek pytań, prosimy o kontakt z nami. rozpocznij naukę
|
|
In case of any questions, please feel free to contact us.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
w takim przypadku wezmę kolejne dwie rozpocznij naukę
|
|
in that case, I'll take another two
|
|
|
o, jest zegar przy wejściu na dworzec kolejowy rozpocznij naukę
|
|
oh, there'is a clock at the entrance to the train station
|
|
|
Chciałbym mieć miejsce w przejściu rozpocznij naukę
|
|
i would like an aisle seat please
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|