Pytanie |
Odpowiedź |
rozpocznij naukę
|
|
czynności podejmowane po wykryciu zakleszczenia.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
stan, który gwarantuje brak zakleszczenia.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
metoda radzenia sobie z zakleszczeniami przy stosowaniu której wszystkie warunki konieczne powstawania zakleszczeń są prawdziwe.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
metoda radzenia sobie z zakleszczeniami, która polega na dopuszczeniu do powstania zakleszczeń, wykrywaniu i ich likwidacji oraz przywracaniu normalnego działania systemu po tym zabiegu.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
zbiór procesów będących w impasie wywołanym przez to, że każdy proces należący do tego zbioru przetrzymuje zasoby potrzebne innym procesom z tego zbioru, a jednocześnie czeka na zasoby przydzielone innym procesom.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
metoda radzenia sobie z zakleszczeniami, która polega na zaprzeczaniu co najmniej jednemu z czterech warunków koniecznych zakleszczenia. Gdy co najmniej jeden z tych warunków nie jest spełniony, mamy pewność, że do zakleszczenia nie dojdzie.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
liczba określająca pozycję słowa maszynowego w pamięci, w zależności od architektury, jest to liczba binarna złożona z określonej liczby bitów.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
adres w pamięci fizycznej.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
adres w pamięci logicznej.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
zjawisko występujące przy stronicowaniu i segmentacji ze stronicowaniem, jeżeli pamięć jest przydzielana większymi jednostkami (strony/ramki), to część ostatniej strony w przydzielanym obszarze jest niewykorzystana.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
zjawisko polegające na tym, że łączna ilość wolnej pamięci jest wystarczająca do spełnienia zapotrzebowania, jednak pamięć ta jest podzielona, co uniemożliwia spełnienie zapotrzebowania.
|
|
|
Jednostka zarządzana pamięcią rozpocznij naukę
|
|
MMU (memory management unit) sprzętowy mechanizm sprawdzający poprawność adresów logicznych i tłumaczący adresy logiczne na adresy fizyczne.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
kod wykonywalny programu, który może być umieszczony w dowolnym miejscu pamięci, wszelkie adresy zawarte w kodzie są odpowiednio przesuwane w trakcie ładowania.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
(heap) usuwanie ze sterty niedostępnych obszarów pamięci, zwykle połączone ze scalaniem obszarów wolnych.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
całość pamięci operacyjnej dostępnej w komputerze, tak jak ją widzi system operacyjny.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
pamięć przydzielona procesowi, tak jak ją widzi dany proces.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
jednostka przydziału pamięci fizycznej w stronicowaniu.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
spójny obszar pamięci będący jednostką przydziału pamięci procesom.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
technika zarządzania pamięcią, polegająca na przydzielaniu procesom wielu spójnych obszarów pamięci różnej wielkości, zwanych segmentami.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
jednostka przydziału pamięci logicznej w stronicowaniu.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
technika zarządzania pamięcią, polegająca na podzieleniu na kawałki równej wielkości pamięci logicznej procesów (strony) i pamięci fizycznej (ramki) strony pamięci logicznej mogą być w dowolny sposób rozmieszone w ramkach pamięci fizycznej.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
w stronicowaniu, tablica przyporządkowujące numerom stron numery zawierających je ramek.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
mechanizm polegający na czasowym wstrzymaniu wykonywanego procesu i odesłaniu go z pamięci operacyjnej do pamięci masowej (dysku).
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
przybliżenie LRU, w którym wykorzystuje się bit odwołania.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
bit związany z ramką pamięci. Jest równy 1 < = > ta ramka była modyfikowana od chwili załadowania do niej ostatniej strony.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
bit związany z ramką pamięci. Jest równy 1 < = > do tej ramki było odwołanie od chwili załadowania do niej ostatniej strony.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
bit związany ze stroną pamięci. Jest równy 1 < = > ta strona jest w pamięci operacyjnej.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
zdarzenie zachodzące w chwili odwołania do strony, której obecnie nie ma w pamięci operacyjnej.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
algorytm zastępowania stron, przy którym ofiarą staje się strona, która najdłużej przebywa w pamięci.
|
|
|
LFU (least frequently used) rozpocznij naukę
|
|
algorytm zastępowania stron, przy którym ofiarą staje się strona, do której było najmniej odwołań.
|
|
|
LRU (least recently used) rozpocznij naukę
|
|
algorytm zastępowania stron, przy którym ofiarą staje się strona, która nie była używana przez najdłuższy okres.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
metoda implementacji pamięci wirtualnej, która przewiduje sprowadzenie segmentu z pamięci pomocniczej tylko wtedy, gdy jest on potrzebny.
|
|
|