Pytanie |
Odpowiedź |
do zdań okolicznikowych czasu stosujemy czasy Simple, zdania są wprowadzane za pomocą spójników: rozpocznij naukę
|
|
when, while, whenever(-kiedy tylko, ilekroć), after, before, till, until, as (kiedy), since, as soon as (skoro tylko), as long as (pod warunkeim), by the time (do czasu)
|
|
|
dokądkolwiek, wszędzie gdzie rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
zdania okolicznikowe celu rozpocznij naukę
|
|
to + bezokolicznik + "in order to, so that, in case"
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
po "in order, that, so that" używamy czasowników modalnych can, may, could, might rozpocznij naukę
|
|
he lowered his voice so that Doris couldn't hear
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
consequently, as a consequence
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
so, as a result, therefore, as a consequence, consequently
|
|
|
because, since, as + zdanie podrzędne rozpocznij naukę
|
|
Since it was his birthday I bought him a present.
|
|
|
because jest na początku zdania Gdy rozpoczyna odpowiedź na pytanie Why rozpocznij naukę
|
|
why didn't you come to the party? Because I had to study
|
|
|
Because of, owing to, on account of, due to, thanks to + rzeczownik rozpocznij naukę
|
|
The poor visibility was because of the fog
|
|
|
the reason for + rzeczownik/ czasownik z ING rozpocznij naukę
|
|
The reason for Tom's anger/ Tom being angry was her laziness.
|
|
|
the reason why + zdanie podrzędne rozpocznij naukę
|
|
The reason why Tom was angry was her laziness.
|
|
|
zdania porównawcze tak ... jak rozpocznij naukę
|
|
as... as lub so... as gdy w pierwszej części zdania jest przeczenie
|
|
|
although/even though/though + zdania podrzędne rozpocznij naukę
|
|
Although Robert ran very fast, he lost the race.
|
|
|
though używane w języku potocznym może występować na końcu zdania rozpocznij naukę
|
|
Robert ran very fast. He lost the race, though.
|
|
|
despite/in spite of + rzeczownik/czasownik z ing rozpocznij naukę
|
|
Robert lost the race in spite running very fast
|
|
|
however /Nevertheless + przecinek rozpocznij naukę
|
|
however, we succeed in getting tickets
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
spójniki do zdań okolicznikowych sposobu rozpocznij naukę
|
|
as, as if/as though-jak gdyby, so as- tak żeby
|
|
|
zdania okolicznikowe stopnia: spojnik so much rozpocznij naukę
|
|
so much was she impressed with the city that she decided to move there
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|