Pytanie |
Odpowiedź |
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Three quarters / three fourths
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
two hundred and two over five hundred and sixty one
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
nought point three / point three / zero point three
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
two point two zero one / two point two nought one
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
twenty five point two five
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
x squared / x to the second power / x to the power of two
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
x cubed / x to the third power / x to the power of three
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
x to the power (of) n / x to the n
|
|
|
x^(n-1) / x do potęgi n-1 rozpocznij naukę
|
|
x to the power (of) n minus one / x to the n minus za one
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
x to the power (of) minus n / x to the minus n
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
pierwiastek sześcienny z x rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
pierwiastek piątego stopnia z x rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
pierwiastek n-tego stopnia z x rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
x is approximately equal to 10
|
|
|
x dąży do nieskończoności rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
x is less than or equal to 10 / is not greater than 10
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
x is greater than or equal to 10 / is not less than 10
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
10 degrees Celsius/centigrade
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
a multiplied by b equals c
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
six plus five equals eleven
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
one from three is/leaves two
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
three times four is twelve / three fours are twelve
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
a minus b in parentheses multiplied by a plus b in parentheses equals y
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
a open parentheses eight minus b close parentheses equals eight
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
fifteen plus a minus b in parentheses all over eight a equals b
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
x open square brackets a minus b in parentheses multiplied by a plus b in parentheses close square brackets equals zero
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
linia c d jest przerywana rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
CD jest zakrzywioną linią rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
AB jest prostopadła do CD rozpocznij naukę
|
|
AB is perpendicular to CD
|
|
|
EF jest równoległy do GH rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
linia ab i cd się przecinają. przecinają sie w punkcie x rozpocznij naukę
|
|
AB and CD are intersecting lines. They intersect at x
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
ABC ma kąt trzydziestu stopni rozpocznij naukę
|
|
ABC is thirty degree angle / is an angle of thirty degrees / AB is at an angle of thirty degrees to BC
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
reflex angle/external angle
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
semicircle / semicircular
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
hemisphere / hemispherical
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
zaostrzony/spiczasty na koncu rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
Blok ma wysokość 4 cm, długość 5 cm i szerokość 2 cm / Wysokość bloku wynosi 4 cm, długość wynosi 5 cm, a szerokość 2 cm / Bloczek ma 4 cm wysokości, 5 cm długi i 2 cm szerokości / Klocek ma wymiary 4 na 5 na 2 rozpocznij naukę
|
|
The block has a height of 4 cm, a length of 5 cm and width of 2 cm / The height of the block is 4 cm, the length is 5 cm and the width is 2 cm / The block is 4 cm high, 5 cm long and 2 cm wide / The block is 4 cm by 5 cm by 2 cm
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
zawsze równe/ < = > / równe tożsamościowo rozpocznij naukę
|
|
identical to/with / always equal with
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
the logarithm of c to the base b is equal to n
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
the logarithm of two equals (zero) point three zero one
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
the arc sine / the inverse sine
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
the arc cosine / the inverse cosine
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
the arc tangent / the inverse tangent
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
the arc cotangent / the inverse cotangent
|
|
|
podstawowe symbole matematyczne rozpocznij naukę
|
|
basic mathematical symbols
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
(wprost) proporcjonalny do (u nas jest ~) rozpocznij naukę
|
|
(directly) proportional to
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
|-3| = 3 / wartość bezwzględna z -3 to 3 rozpocznij naukę
|
|
the absolute value of minus three is three
|
|
|
() / nawias okrągły (round brackets) rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
suma (po) a (z indeksem) k rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
duże K rowna sie przedział otwarty od minis nieskończoności do plus nieskończoności rozpocznij naukę
|
|
capital K equals to open interval minus infinity, plus infinity
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
granica/limes an równa się zero gdy n dąży do nieskończoności rozpocznij naukę
|
|
the limit of a sub n is zero as n tends to infinity
|
|
|
(sinx)' = cosx /(pierwsza) pochodna z sinusa x równa sie cosinus x rozpocznij naukę
|
|
the (first) derivative (dintitiv) of the sine of x equals to cosine of x
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
s kropka jest równa ds przez dt rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
pochodna z y rzędu n równa się f n od x rozpocznij naukę
|
|
y n prime equals f n prime
|
|
|
dn v przez dx do potęgi n rozpocznij naukę
|
|
dn sub v by dx to the n-th power
|
|
|
całka z kotangensa x dx równa się logarytmowi naturalnemu z wartości bezwzględnej sinusa x plus duże c rozpocznij naukę
|
|
the integral of the cotangent of x dx equals the natural logarithm of the absolute value of the sine of x plus capital c
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozciągać się, powiększać, wydłużać rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
kąty dopełniające (do 90º) rozpocznij naukę
|
|
complementary angles (90 º)
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
kąty naprzemianległe zewnętrznie rozpocznij naukę
|
|
alternate exterior angles
|
|
|
kąty naprzemianległe wewnętrzne rozpocznij naukę
|
|
alternate interior angles
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|