Pytanie |
Odpowiedź |
rozpocznij naukę
|
|
1. Tradycyjny 2. charyzmatyczny 3. racjonalny
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
wyuczona nieudolność; komformizm wobec przepisow; technizycyzm i formalizm dzialania; nieumiejetnosc uczenia sie n bledach
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
ciągłość; bezosobowość; jasna hierarchia; oddzielanie zycia osobistego od funkcji; dokladne okreslenie procedur
|
|
|
zasady zarzadzania naukowego rozpocznij naukę
|
|
1. naukowe opracowanie kazdego elementu pracy na danym stanowsiku 2. Naukowe dobieranie pracownikow i ich szkolenie do wykonywania pracy 3. Stala kontrola 4. rowny podzial pracy miedzy kieronikiem a pracownikiem
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
pisemne sformulowanie norm, reguł i zasad funkcjonowania organizacji, formalne przepisy wewnatrz i na styku z otoczeniem
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
negatywne nastepstwa formalizacji powodujace spadek efektywnosci, odrealnione
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
brak odpowiednich reguł ktorego nastepstwem jest chaos w organizacji
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
racjonalizacja pracy grupy: bezosobowe przepisy, hierarchia i procedury
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
formalna organizacja firmy, czyli zestaw elementów (komorek organizacyjnach) i powiązań między nimi
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
wiele szczebli pionowych + molieosc awansu, bezposredni wplyw kierownika na podwladnych, lepsza struktura dzialan - kosztowne, wieksza formalizacja, oopoxniaja proces przekazaywakia informacji
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
mała liczba szczebli zarządzania, + szybki przebieg informacji, skrocony czas podjecia decyzji - wiecej obowiazkow dla menedzerow, wiekasza odpowiedzialnosc, utrudniaja bezposredni nadzor
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
jest skomplikowane, ma klucxowy wplyw na firme, jest skomplikowane
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
podatki, prawo pracy, przepisy dot. handlu, przepisy o ochronie srodowiska
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
bezrobocie, inflacja, kursy walutowe, stopy procentowe
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
wykszatlcdnie, postep cywilizacyjn, mobilnosc i dysproporcje spoleczenstwa
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
wydatki na badania, rozwoj transportu, standardy jakosciowe i standardydot. bezpieczenstwa
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
analiza sektorowa/ analizakonkurencyjnosci
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
grupuje wyroby badz usulgi o podobnym przeznaczeniu i sprzedaje je na tym samym geograficznie rynku
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
1. bariery wejscia 2. sily dostawcow 3. sily klientow 4. zagrozenie substytutami 5. konkurencja bezposrednia
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
sklonnosc do dzialania wynikajaca z potrzeby
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
proces wplywania na ludzi sklaniania ich do okreslonych czynnosci
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
ludzie reaguje pod wplywem kar i nagrod
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
ochota do pracy wynika z zwewnetrznych potrzeb czlowieka
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
1. teoria erg 2. piramida maslowa 3. teoria wzmocnienia 4. teoria dwuczynnikowa
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
nazwa lub logo firmy i konkretne przeslanie ktore sie z nim wiaze
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
1. zmiany w przeslaniu 2. ochrona i podnoszenie wartosci marki w czasie 3. nalezy zachowac wewnetrzna spojnosc
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
pozytywne wyroznienie sie na tle innych
|
|
|