postrzegania

 0    36 fiszek    juchaczka
ściągnij mp3 drukuj graj sprawdź się
 
Pytanie język polski Odpowiedź język polski
spostrzegania spostrzeżenia to
rozpocznij naukę
zdolność organizmu do odbierania i analizowania docierających do niego bodźców
utrwalenie w pamięci tych bodźców
rozpocznij naukę
pamięć
utrwalenie i zorganizowanie w sposób spójny i względnie trwałe tej informacji to
rozpocznij naukę
myślenie język komunikacja
nie jest odrębną dyspozycją psychiczną lecz polega na skierowaniu czynności poznawczych w określonym kierunku
rozpocznij naukę
uwaga
uwaga pozwala na
rozpocznij naukę
spostrzeganiu tylko części bodźców które docierają do narządów zmysłów
uwaga pozwala na
rozpocznij naukę
uruchomieniu tylko jednego z wielu możliwych procesów myślenia
uwaga pozwala na
rozpocznij naukę
przypomina nie tylko części informacji zakodowanych w pamięci
uwaga pozwala na
rozpocznij naukę
wykonywaniu tylko jednej z wielu możliwych do wykonania reakcji
rodzaje uwagi
rozpocznij naukę
mimowolna i dowolna
mimowolna
rozpocznij naukę
wywołana określonymi właściwościami przedmiotu
dowolna
rozpocznij naukę
aktywne skierowanie czynności poznawczych na określony przedmiot i wzbudzenie gotowości do działania mimo że sam przedmiot uwagi nie przyciąga
zaburzenia uwagi np
rozpocznij naukę
nadmierna przerzutność uwagi w stanie maniakalnym i w ADHD
zaburzenia uwagi to
rozpocznij naukę
trudności przenoszenia uwagi z jednego przedmiotu na drugi na przykład w otępieniu
uwaga labilna
rozpocznij naukę
można szybko zmienić o ptaszek leci jak się wywróciło dziecko
pamięć pozwala na
rozpocznij naukę
chwilowe lub trwałe zachowanie informacji
pamięć pozwala na
rozpocznij naukę
włączenie informacji w system indywidualnej wiedzy
pamięć odgrywa
rozpocznij naukę
główną rolę w procesie dostosowania jednostki do otoczenia
zaburzenia pamięci główny podział
rozpocznij naukę
nadczynność niedoczynność niepamięć
nadczynność pamięci
rozpocznij naukę
na przykład u osób upośledzonych umysłowo autyzm
niedoczynność pamięci jest uwarunkowana
rozpocznij naukę
bodźcami społecznymi lub organicznie uszkodzenie oun
niepamięć luki pamięciowe są wypełnione trescią
rozpocznij naukę
fałszywą przypadkową
spostrzeganie to
rozpocznij naukę
odwzorowywanie postaci świata zewnętrznego i wewnętrznego w postaci reprezentacji umysłowych
czucie wewnętrzne
czynności spostrzegania podział
rozpocznij naukę
wrażenia spostrzeżenia
pod uwagę bierzemy ilość materiału spostrzeganego
wrażenie
rozpocznij naukę
elementarne zjawisko psychiczne które polega na odzwierciedleniu cechy przedmiotu działającego na receptor
odzwierciedlenie cechy np jednej kłujące
kłucie szpilką wrażenie bólu
wrażenia odzwierciedlają
rozpocznij naukę
tylko jedną właściwość działającego przedmiotu jego masę temperaturę barwę zapach
odzwierciedlenie zwykle jednej cechy przedmiotu
rozpocznij naukę
wrażenie
odzwierciedlenie całego przedmiotu działającego na receptor receptory to
rozpocznij naukę
spostrzeżenie
rodzaje spostrzeżeń
rozpocznij naukę
wzrokowe słuchowe smakowe dotykowe
zaburzenia spostrzegania dzielą sie na
rozpocznij naukę
złudzenia i omamy
omamy to inaczej
rozpocznij naukę
halucynacje
złudzenie o znaczeniu psychopatologicznym
rozpocznij naukę
zniekształcone spostrzeżenia których chory nie koryguje
brak krytycyzmu wobec doznanego złudzenia wyraża
rozpocznij naukę
zaburzenia spostrzegania
zaburzenia postrzegania mogą łączyć się z zaburzeniami
rozpocznij naukę
myślenia
omamy halucynacje to
rozpocznij naukę
spostrzeganie przedmiotów które nie znajdują się w otoczeniu lub nie istnieją w ogóle
charakterystyczne cechy omamów to
rozpocznij naukę
1 spostrzeżenia powstają bez bodźców 2 rzutowanie na zewnątrz 3 poczucie realności
brak krytycyzmu kryterium piękny umysł
omamy
rozpocznij naukę
powstają bez bodźców

Musisz się zalogować, by móc napisać komentarz.