1.2.1. Budowa i klasyfikacja nadwozi pojazdów samochodowych

 0    27 fiszek    dmytroint
ściągnij mp3 drukuj graj sprawdź się
 
Pytanie język polski Odpowiedź język polski
Pojazdy samochodowe składają się z
rozpocznij naukę
nadwozia, silnika z osprzętem, podwozia oraz elementów wyposażenia elektrycznego
Nadwozie w pojazdach przeznaczonych do przewozu ładunku składa się z:
rozpocznij naukę
 kabiny kierowcy  pomieszczenia ładunkowego służącego do przewozu ładunku.
Kabiny pojazdów samochodowych produkuje się w kilku odmianach
rozpocznij naukę
krótka, dzienna, sypialna, załogowa
krótka
rozpocznij naukę
przeznaczona do zadań dystrybucyjnych wymagających częstych rozładunków i załadunków, gdzie towary są dostarczane w dużych ilościach przy małym zróżnicowaniu
dzienna
rozpocznij naukę
duża, przestronna kabina bez miejsca do spania dzienna
sypialna
rozpocznij naukę
przeznaczona do operacji międzynarodowych, przewozów długodystansowych i regionalnych przewozów dystrybucyjnych, posiadająca leżankę przeznaczoną dla kierowcy
załogowa
rozpocznij naukę
stosowana w pojazdach specjalnychzałogowa
Kabina kierowcy w pojazdach samochodowych odchylana jest za pomocą
rozpocznij naukę
siłowników hydraulicznych, co umożliwia łatwy dostęp do silnika i przekładni.
adwozi samochodów ciężarowych, przyczep i naczep
rozpocznij naukę
Są one dostosowane do kształtów, wymiarów oraz do rodzaju ładunku. Są tak skonstruowane, aby ułatwiać prace ładunkowe oraz zabezpieczać ładunek przed uszkodzeniami, ubytkiem lub zepsuciem.
uniwersalne
rozpocznij naukę
służące do przewozu ładunków drobnicowych odpornych na warunki atmosferyczne; część nadwozi uniwersalnych jest przystosowana do przewozu kontenerów
skrzyniowe
rozpocznij naukę
posiadające skrzynię ładunkową z trzema bokami otwieranymi
skrzyniowo-plandekowe
rozpocznij naukę
posiadające plandekę z możliwością demontażu oraz skrzynię ładunkową z trzema bokami otwieranymi
kurtynowe
rozpocznij naukę
wyposażone w przesuwne kłonice wzdłuż burt nadwozia, umożliwiające boczny załadunek skrzyni ładunkowej, boczne ściany przykryte plandeką, pełną przednią ścianę i drzwi tylne 
burto-firanki
rozpocznij naukę
nadwozie kurtynowe dodatkowo wyposażone w skrzynię ładunkową
furgony
rozpocznij naukę
nadwozie całkowicie szczelne, umożliwiające przewóz ładunków wrażliwych na wpływy atmosferyczne
do przewozu zwierząt
rozpocznij naukę
adwozie furgonowe o konstrukcji najczęściej aluminiowej do transportu żywych zwierząt, wyposażone w oświetlenie wewnętrzne, wentylatory boczne, system automatycznego pojenia
izotermy
rozpocznij naukę
posiadające nadwozie typu furgon, umożliwiające utrzymanie kontrolowanej atmosfery w określonym czasie, nie posiadające agregatu chłodzącego
chłodnie
rozpocznij naukę
przystosowane do przewozu ładunków w kontrolowanej atmosferze, posiadające agregat chłodząc
pojemnikowce (zbiornikowce)
rozpocznij naukę
do przewozu ładunków sproszkowanych i drobnoziarnistych (masowych sypkich), służą do przewozu cementu, zboża i innych ładunków sypkich spożywczych i chemicznych,
platformy
rozpocznij naukę
są to pojazdy z pomostem ładunkowym bez ścian, do przewozu jednostek ładunkowych (np.: kontenerów, nadwozi wymiennych), dłużycy (np.: drewna) oraz ładunków ciężkich
samowyładowcze
rozpocznij naukę
posiadające urządzenia do samodzielnego wyładunku ładunków sypkich i półpłynnych
przechylne
rozpocznij naukę
np. wywrotki
cysterny
rozpocznij naukę
do przewozu płynów, wewnątrz przedzielone przegrodami amortyzującymi uderzenia bezwładności cieczy; w zależności od przeznaczenia można wyróżnić cysterny do przewozu:
cysterny paliw
rozpocznij naukę
małe – 4-12 tys. litrów, średnie - 12-20 tys. litrów i duże – 20-24 tys. litrów,
cysterny gazu
rozpocznij naukę
(LPG, CNG)- o pojemności do 50 tys. l, mogą być podzielone na 4-6 komór, wydajność pompy sięga 350-1000 l/min.,
cysterny produktów spożywczych
rozpocznij naukę
cysterny produktów spożywczych
innych ładunków np. do przewozu asfaltu i bitumu
rozpocznij naukę
innych ładunków np. do przewozu asfaltu i bitumu

Musisz się zalogować, by móc napisać komentarz.