Pytanie |
Odpowiedź |
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
wojny religijne we Francji rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
pobudzają wyobraźnię, pozwalają wyrazić mysli i uczucia nadawcy, rzadko występują w języku codziennym
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
bezpośredni, uroczysty zwrot do adresata stosowany w celu wywołania odpowiedniego nastroju
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
zestawienie w wypowiedzi dwu przeciwstawnych myśli. Nie jest to oksymoron bo przeciwstawia pojęcia które nie odnoszą się bezpośrednio do siebie
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
nie wymagają odpowiedzi i podkreślają uczucia oraz ożywiają opis
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
celowy błąd składniowy, używany w celu stworzenia wrażenia mowy potocznej i inny
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
nadaje wypowiedzi ton uroczysty albo podkreśla jesno ze słów
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
opuszczenie w tekście wyrazu lub wyrazów których można dię domyślić. Służy naśladowaniu mowy potocznej
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
anafora, epifora, paralelizm
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
powtórzenie tego samego wyrazu na początku wersów lub strof. Koncentruje uwagę na tekście
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
powtórzenie tego samego wyrazu na końcu wersów lub strof
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
podobieństwo treści, kompozycji, lub składni utworów. Nadaje wypowiedzi walorów brzmieniowych
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
konstrukcja skladniowa w której mówiacy podkreśla swoją postawę uczuciową
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
przeniesienie części zdania w celu uwydatnienia słowa. Urozmaica tok rytmiczny wiersza
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
zastąpienie wyrazu przez szereg innych
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
wyraz lub peryfraza zastępujące słowo lub zwrot które jest niestosowne, niegrzeczne np zamiast idioty czlowiek niezbyt inteligentny
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
wyraz określający rzeczownik
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
wyraz lub zwiazek frazowy ktory wyszedl z użycia
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
wyolbrzymienie, przejaskrawienie cech przedmiotów, osób i zjawisk
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
może oznaczać pogardliwy stosunek do obiektu
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
może oznaczać pozytywny lub pogardliwy stosunek do obiektu, mają mocne zabarwienie emocjonalne
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
przyjemnie brzmienie wypowiedzi
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
powtórzenie tych samych liter i sylab na początku wyrazów w wersie, w kolejnych wersach lub w zdaniu
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|