Pytanie |
Odpowiedź |
style uczenia się i wielorakie inteligencje rozpocznij naukę
|
|
learning styles and multiple intelligences
|
|
|
wzrokowy, słuchowy, kinestetyczny sposób uczenia się rozpocznij naukę
|
|
VISUAL/AUDITORY/KINESTHETIC learning style
|
|
|
materiały praktyczne / pomoce dydaktyczne rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
wiedza powierzchowna (szeroka “na milę” ale głęboka “na cal”) rozpocznij naukę
|
|
Superficial knowledge (mile wide, inch deep)
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
To assess/assessment/self-assessment
|
|
|
interpersonalny, intrapersonalny rozpocznij naukę
|
|
interpersonal, intrapersonal
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
podkreślać/podkreślenie, nacisk rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
wewnętrzny / przyswoić, internalizować rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
multi sensoryczne (angażujące wiele zmysłów jednocześnie) rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
opanować coś (na wysokim poziomie) rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Trial and error problem solving
|
|
|
wskazówka werbalna, sygnał werbalny rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
receptive/ expressive language
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
pocieszyć/ szukać komfortu/pocieszenia rozpocznij naukę
|
|
To comfort/to seek comfort
|
|
|
niepokój, lęk/niespokojny, lękowy rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
uparty, nieposłuszny, samowolny rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
opóźnienie wzrostu / opóźnienie umysłowe rozpocznij naukę
|
|
Growth retardation/ mental retardation
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
czepliwy, przylepny, przytulaśny rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
wycofany, zamknięty w sobie / wycofać rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
nauczony korzystania z toalety rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
(nie)posłuszny/ być posłusznym rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
moczenie się/ zanieczyszczanie się kałem rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
zachowanie autostymulacyjne (kołysanie/ walenie głowa) rozpocznij naukę
|
|
Self-stimulating behavior (rocking/head-banging)
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
umiejętności radzenia sobie rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
przestrzegać, stosować się do czegoś/ przyleganie, przywieranie rozpocznij naukę
|
|
To adhere to sth/adherence
|
|
|
aby dostosować się do czegoś/ dostosowanie rozpocznij naukę
|
|
To adjust to sth/adjustment
|
|
|
opierać się na kimś/czymś / zależny rozpocznij naukę
|
|
To rely on sb/sth/reliant
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
natychmiastowa gratyfikacja rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
kontrola odruchów, samokontrola rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
zaangażowanie/zobowiązanie rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
zespół stresu pourazowego rozpocznij naukę
|
|
Post traumatic stress disorder
|
|
|
werbalna/niewerbalna komunikacja rozpocznij naukę
|
|
verbal / non-verbal communication
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
nieufność/ nie dowierzać, nie ufać rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
napięcie/ napięty, sztywny rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
zamieszać, dezorientować / dezorientacja, skołowanie / konfundujący, dezorientujący rozpocznij naukę
|
|
to confuse/ confusion/ confusing
|
|
|
zaprzeczać/zaprzeczenie, sprzeczność/sprzeczny rozpocznij naukę
|
|
To contradict/contradiction/contradictory
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
wzmocnić / wzmocnienie/ pozytywne lub negatywne wzmocnienie (nagroda/kara) rozpocznij naukę
|
|
To reinforce/reinforcement/positive and negative reinforcement (reward/punishment)
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
uczucie, przywiązanie, sentyment rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
konsekwentny/ niekonsekwentny rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
To overcome (e.g. a problem)
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
przetwarzać coś (np. informację) rozpocznij naukę
|
|
To process sth (e.g. information)
|
|
|
powód, motyw, przyczyna/ rozumowanie rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
źle napisać, przeliterować rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
schludny, czysty / porządek, schludność rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
umiejętności motoryczne / motoryka duża /motoryka mała rozpocznij naukę
|
|
Motor skills/gross motor skills/fine motor skills
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
zespół nadpobudliwości psychoruchowej rozpocznij naukę
|
|
ADHD (Attention Deficit Hyperactivity Disorder)
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
zakłócić/zakłócający, przeszkadzający rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
zaburzenia ze spektrum autyzmu rozpocznij naukę
|
|
Autism spectrum disorders
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|