Business Model Canvas

 0    22 fiszki    dmytroint
ściągnij mp3 drukuj graj sprawdź się
 
Pytanie English Odpowiedź English
Customer Segments
rozpocznij naukę
For who are we creating value? Who are our most important customers?
Types
rozpocznij naukę
- Mass Market - Multiple Segments - Segments
2. Value Propositions:
rozpocznij naukę
4
CHARACTERISTICS
rozpocznij naukę
- Newness - Performance - Customization - “Getting the Job Done” - Design - Brand/Status - Price - Cost Reduction - Risk Reduction - Accessibility - Convenience/Usability
3. Channels:
rozpocznij naukę
5
4. Customer Relationships
rozpocznij naukę
4
MAIN POINTS:
rozpocznij naukę
Client acquisition Customer retention Increasing sales
VARIOUS CATEGORIES:
rozpocznij naukę
Personal help Dedicated personal assistance Self-service Automatic services
5. Revenue Streams:
rozpocznij naukę
5
TWO TYPES:
rozpocznij naukę
Revenues from each transaction Repeated incomes
We can generate revenue through various means:
rozpocznij naukę
Asset sales User fees Subscription fees Borrowing/leasing
Fixed Pricing
rozpocznij naukę
4
Dynamic Pricing
rozpocznij naukę
4
6. Key Resources:
rozpocznij naukę
What Key Resources do our Value Proposition require? Our Distribution Channels? Customer Relationships? Revenue Streams?
We can categorize as follows:
rozpocznij naukę
Physical Mental Human Financial
7. Key Activities:
rozpocznij naukę
What Key Activities do our Value Propositions require? Our Distribution Channels? Customer Relationships? Revenue Streams?
We can categorize as follows:
rozpocznij naukę
Production Problem solving Platform/networkWe can categorize as follows:
8. Key Partnerships:
rozpocznij naukę
Who are our Key Partners? Who are our Key Suppliers? Which Key Resources are we acquiring from partners? Which Key activities do partners perform?
Motivations for creating partnerships:
rozpocznij naukę
Scale optimization and economy Risk and uncertainty reduction Acquisition of specific resources and activitiesMotivations for creating partnerships:
Types of Partnerships:
rozpocznij naukę
Strategic alliances Coopetition Joint Ventures buyer-supplier relationships
9. Cost Structure:
rozpocznij naukę
What are the most costs inherent in our business model? Which Key Resources are the most expensive? Which Key Activities are most expensive?
There are two broad classes:
rozpocznij naukę
Cost-focused Value-focused

Musisz się zalogować, by móc napisać komentarz.