Pytanie |
Odpowiedź |
rozpocznij naukę
|
|
rozpoczynanie wersu, kzdego zdania tym samym wyrazem wyrazeniem
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
przypisanie cech istoty zywej (zwierzecia) obiektowi nieozywionemu
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
zestawienie wyrazow, wyrazen, zdan przeciwstaenych lub sprzecznych ktoee maja wywolac silniejsze wrazenie
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
besposrwsni zwrot do odbiocy - podniosly nastroj
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
konczenie kazdego zdania wersu tym samym wyrazem/wyrazeniem
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
okreslenie rzeczownika nazywajace ceche opisywanego obiektu lub wyrazajace jego ceche (jakie drzewo)
|
|
|
hiperbola (wyolbrzymienie, przesadnia) rozpocznij naukę
|
|
wyolbrzymienie cech lub wartosci obiektu majace wzbudzic emocje odbiorcy nistrz nad mistrze, na swiecie
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
zmiana neutralnego szyku wyrazow w zdaniu na inny
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
zastapiwniw nazwy opisywanego obiekru nazwa innego obiektu ktory pod jakims wzgledem przypomina to co sie opisuje (serce samocjodu)
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
niedokonczenie zdanie majace sklonic odbiorce aby domyslil sie xo zostalo pominiete
|
|
|
oksymoron, epitet sprzeczny rozpocznij naukę
|
|
przypisanie obiektowi cechy, dzialania sprzecznych z jego istota (sucha woda)
|
|
|
onomatopeja, instrumentacja głoskowa. rozpocznij naukę
|
|
uzycie slowq ktorego bdzmienie wizae sie ze znaczeniem - nasladujacego dzwieku niejezykowe pluszcze deszcz
|
|
|
personifikacja, uosobienie rozpocznij naukę
|
|
przypisanie cech LUDZKICH obiektowi jiebedacemu czlowiekiem
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
zastapienie nazwy obiwktu jego opisem
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
przedstawienie i uwydatnienie wybranej cechy obiektu przez zestawienie go z innym podobnym pod okreslonym wzgledem
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
powtorzenie wyrazu, zdania, wersu w xelu zwrocenia na niego iwagi
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
zadanie pytania na ktore nadawca nie oczekuje odpowiedzi (czesto jest oczywista) lecz majacego zwrocic uwage odbiorcy i wzbudzic emocje
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
zasyapiwnie nazwy obiwktu nazwa jego czesci lub odwrotnie nazwy czesci obiektu calym (pietnascie glow, cztery oczy)
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
wyliczenie trzech elementow, ktore ze soba cos laczy (lub powtorzenie tego samego trzy razy) nie wiadomo kto koedy i w dlaczego
|
|
|