Pytanie |
Odpowiedź |
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
wzmacnianie fali dźwiękowej
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
kształtowanie dźwięków w jamie ustnej
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
zły tor oddechowy, spontaniczny, niewielka głośność i podparcie rezonans owe, nieregularne tempo,
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
uregulowany oddech, dobra głośność i podparcie rezonans owe, wolne tempo
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
układ oddechowy, fonacyjny, rezonans, wrtykulacja
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
wymiana gazów dostarczenie tlenu do krwi wydalanie dwutlenku wegla
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
nos, jama nosowa powietrze się oczyszcza nawilża i nagrzewa, gardło, krtan, oszkrzela, pluca
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
mostek, 12 kręgów i 12 par żeber, ochrania narządy
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
zalegające 17%, cały czas zostaje około litra, zapasowe 25%, 1,5l przy gglebowkim oddychanie, biorące udział w wymianie gazowe 58% 3l przy każdym oddechu
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
spoczynkowe jest odruchem wrodzonym wolne spokojne wdechy i wydechy
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
krótki wdech długi wydech
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
przegroda oddziela jamę brzuszna od klatki piersiowej, kształt dwóch kopul
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
opanowanie oddechu i regulowania by stał się aktywby
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
szczytowy - płytki, żebrowy,
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
główna cześć aparatu fonacyjne go jest dźwięk krtani owy czyli struny głosowe, zbudowana z 9 chRastek
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
zapoczątkowany toru prawidłowy wydech i początek dźwięku następuje równocześnie jest to atak prawidlowy
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
więzadła są zacisniete a potem wydech prowadzi do uszkodzeń głosu i guzików np. krzyk
|
|
|
atak chuchający przydechowy rozpocznij naukę
|
|
wydech wyprzedza zwarcie więzadeł głosowych i całkowicie się nie schodzą
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
szczelina znajdująca się między fałdami glosowymi gdy mówimy fałdy się napinaja gdy szepczemy lekko rozszerzają a gdy milczymy sa rozwarte
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
poprawna postawa plecy wyprostowane ramiona i ręce luźno brzuch i pośladki lekko napięte ważne tempo mówienia to zależy od treści trudności atykulacyjnych i wieku słuchaczy
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
to tzw głośniki wbudowane w ciało
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
to umiejętność użycia rezonatorow inaczej nazywa się to impostacja głosu
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
to ośrodek w którym ostatecznie formułuje się dźwięk nadawania jest barwa i ton głosu spełnia funkcję rezonansowe oddechowe i artykulacyjne składa się z krtani gardła jamy ustnej nosowej oraz zatok
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
jest pierwszym rezonatorem kształtuje barwę i siłę dźwięku
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
3 stopnie: nosowo gardłowa jama ustno gardłowa i krtaniowo gardłowa pokryte jest błona śluzową
|
|
|
pierścień zawierający gardło rozpocznij naukę
|
|
to zgrubienie na tylnej ścianie na skutek działania mięśni passaranta z ktorymi łączy się podniebienie miękkie
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
pełni funkcję oddechowa trawienne rezonacyjna artykulacyjne
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
oddychanie czyszczenie nawilżanie i nagrzewanie powietrza to rezonator o sztywnych ścianach choroby związane z zatokami przegroda itp
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
odbywa się w jamie ustnej i nosowej i gardlowej wspólna plaszyczna dla fonacji i artykulacji jest oddech
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
najmniejsza jednostka mowy
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
język wargi i podniebienie miękkie które bierze udział w artykulacji głosek nosowych
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
wytworzony w krtani dźwięk przechodzacy przez nasade głoski są otwarte które tworzą sylaby
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
powstają kiedy język wargi lub zeby tworzą zapore
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
informuję o prawidłowym brzmieniu wyrazów
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
to nauka o poprawności wymowy
|
|
|
patologia narządu glosowego rozpocznij naukę
|
|
jako nauka zajmuje się schorzeniami głosu oraz przyczynami mechanizmami itp
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
wynikające z zaburzeń anatomicznych to wrodzone mechaniczne onkologiczne lub zaburzenie słuchu a czynnościowe inaczej funkcjonalne zależą od niewłaściwej fonacji lub nadmiernego wysiłku głosowego
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
chrypka - dysfonia i bezglos - afonia. chrypka to zmiana barwy głosu a bezglos to kurwa bezglos
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
zgrubienie na strunach głosowych skutek nieprawidłowego zawierania strun objawami szmery chrypka i bezglos mogą być miękkie lub twarde wtedy chirurg
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
chrypka suchość bezglos zmęczenie zalamywanie się głosu zmiana barwy ból
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
lekarz zajmujący się głosem
|
|
|