UX

 0    66 fiszek    pawelborowski25
ściągnij mp3 drukuj graj sprawdź się
 
Pytanie Odpowiedź
Design Sprint
rozpocznij naukę
Design Sprint
Propozycja wartości
rozpocznij naukę
Value Proposition
Podwójny diament
rozpocznij naukę
Double Diamond
Lifetime Value (LTV)
rozpocznij naukę
Lifetime Value (LTV)
Business Model Canvas
rozpocznij naukę
Business Model Canvas
Lean UX
rozpocznij naukę
Lean UX
Niska wierność
rozpocznij naukę
Low-fidelity
Mapa podróży
rozpocznij naukę
Journey Map
Mapa empatii
rozpocznij naukę
Map Empathy
Wywiady jeden na jeden
rozpocznij naukę
One-on-one interviews
Wywiad / zapytanie kontekstowe
rozpocznij naukę
Contextual interview/inquiry
Badania etnograficzne
rozpocznij naukę
Ethnographic research
AEIOU
rozpocznij naukę
AEIOU
Grupa badawcza
rozpocznij naukę
Focus groups
Ankiety
rozpocznij naukę
Surveys
Test użyteczności
rozpocznij naukę
Usability testing
5 dlaczego
rozpocznij naukę
The 5 whys
Sortowanie kart
rozpocznij naukę
Card sorting
Diary Study
rozpocznij naukę
Diary Study
Szturm na ciało
rozpocznij naukę
Body storming
Analiza ergonomiczna
rozpocznij naukę
Ergonomic analysis
Mapa doświadczenia
rozpocznij naukę
Experience map
Modele kontekstowe
rozpocznij naukę
Contextual models
Archetyp
rozpocznij naukę
Archetype
Persona użytkownika
rozpocznij naukę
User persona
Przegląd literatury
rozpocznij naukę
Literature review
Analiza Kano
rozpocznij naukę
Kano analysis
Sformułowanie problemu (punkt widzenia)
rozpocznij naukę
Problem statement (point of view)
5 W
rozpocznij naukę
The 5 ‘W’s
Diagram powinowactwa
rozpocznij naukę
Affinity diagram
Analiza zadań heurystycznych
rozpocznij naukę
Heuristic task analysis
Analiza konkurencji
rozpocznij naukę
Competitive analysis
Storyboard
rozpocznij naukę
Storyboard
Burza mózgów
rozpocznij naukę
Brainstorm
Braindump lub projekt równoległy
rozpocznij naukę
Braindump or parallel design
Brainwrite
rozpocznij naukę
Brainwrite
Spacer mózgu
rozpocznij naukę
Brain walk
Najgorszy możliwy pomysł
rozpocznij naukę
Worst possible idea
Rzuć wyzwanie
rozpocznij naukę
Challenge assumptions
Sketchstorm
rozpocznij naukę
Sketchstorm
Burza w tłumie
rozpocznij naukę
Crowd storm
Mapa myśli
rozpocznij naukę
Mind map
MKNĄĆ
rozpocznij naukę
SCAMPER
Badanie analogiczne
rozpocznij naukę
Analogous study
Gra szturmowa
rozpocznij naukę
Game storming
Pytania „jak moglibyśmy”
rozpocznij naukę
“How might we” questions
Głosowanie
rozpocznij naukę
Voting
Metody czterech kategorii (najbardziej racjonalne, zachwycające, kochane, dalekowzroczne)
rozpocznij naukę
Four category methods (most rational, most delightful, darling, long shot)
Wybór Bingo - Podziel pomysły według ich formy (namacalny prototyp, prototyp cyfrowy, prototyp doświadczenia)
rozpocznij naukę
Bingo selection — Split the ideas according to their form (tangible prototype, digital prototype, experience prototype)
A teraz wow how matrix - Podziel pomysły na podstawie tego, jak powszechne są, jak innowacyjne i jak łatwo można je wdrożyć.
rozpocznij naukę
Now wow how matrix — Divide the ideas on the basis of how common they are, how innovative they are and how easily they can be implemented.
Sześć myślących kapeluszy - 6 różnych kapeluszy (biały, czerwony, czarny, żółty, zielony i niebieski), aby podjąć decyzję z 6 różnych perspektyw. Wybierz, który najbardziej odpowiada Twoim wymaganiom
rozpocznij naukę
Six thinking hats — 6 different hats (White, red, black, yellow, green and blue) to make your decision from 6 different perspectives. Choose which suits your requirement the most
Przepływ użytkowników - pokazuje ruch użytkownika z punktu A do punktu B w Twoim produkcie.
rozpocznij naukę
User flow — Shows the movement of the user from point A to point B in your product.
Mapa witryny - widok z lotu ptaka przedstawiający hierarchię różnych stron w Twojej aplikacji.
rozpocznij naukę
Sitemap — A bird’s-eye view showing the hierarchy of different pages in your app.
Architektura informacji - Nauka o porządkowaniu danych na każdej stronie zgodnie z oczekiwaniami użytkownika. Możesz połączyć mapę witryny i architekturę informacji w jednym diagramie.
rozpocznij naukę
Information architecture — Science of organizing the data on each page according to the user’s expectations. You can combine sitemap and information architecture into a single diagram.
Prototyp o niskiej wierności - do natychmiastowego testowania z użytkownikiem przy użyciu minimalnych zasobów. Przykład: makiety, papierowy prototyp. Niektóre programy do projektowania aplikacji: Balsamiq, Adobe comp, invision freehand.
rozpocznij naukę
Low fidelity prototype — For immediate testing with the user using a minimum of resources. Example: wireframes, paper prototype. Some software for app design: Balsamiq, Adobe comp, invision freehand.
Interaktywny prototyp - prototyp wysokiej jakości + większość animacji, które pojawią się podczas interakcji użytkownika z aplikacją. Niektóre programy: Protopie, Principle.
rozpocznij naukę
Interactive prototype — High fidelity prototype + most of the animations that will happen when the user interacts with the app. Some software: Protopie, Principle.
Prototyp o wysokiej wierności - podobny do produktu końcowego, aby uzyskać realistyczne wrażenia podczas testowania.
rozpocznij naukę
High fidelity prototype — A look-alike of the final product to have a realistic feel while testing.
Protokół myślenia na głos - nagrywanie dla użytkowników, których myślą / oczekują / szukają podczas przeglądania produktu
rozpocznij naukę
Think aloud protocol — To record for users are thinking/expecting/looking for while going through the product
Testowanie w korytarzu - tańszy sposób przetestowania produktu z różnymi uczestnikami.
rozpocznij naukę
Hallway testing — A cheaper way to test your product with a wide variety of participants.
Eyetracking - tworzenie mapy pokazującej, co przyciąga uwagę użytkownika na ekranie
rozpocznij naukę
Eyetracking — To create a map showing what is grabbing the user’s attention on the screen
Śledzenie kliknięć - śledzenie zaangażowania użytkowników, błędów witryny i optymalizacji.
rozpocznij naukę
Click tracking — To track user engagement, website errors, and optimization.
Testowanie A / B - aby przetestować z użytkownikami wydajność dwóch różnych wersji prototypu.
rozpocznij naukę
A/B Testing — To test the performance of two different versions of a prototype with the users.
Analityka internetowa - aby zbadać, ilu użytkowników trafia do Twojej witryny, skąd pochodzą Twoi użytkownicy, jak długo przebywają itp.
rozpocznij naukę
Web analytics — To investigate how many users are coming on your site, where your users are coming from, how long they are staying, etc.
Skala użyteczności systemu - Prosty zestaw 10 pytań do badania poziomu satysfakcji użytkowników
rozpocznij naukę
System usability scale — A simple set of 10 questions to test the satisfaction level of the users
Wskaźniki użyteczności - aby określić ilościowo dane zebrane podczas testów użyteczności.
rozpocznij naukę
Usability Metrics — To quantify the data you gathered from usability testing.
Ocena heurystyczna - zestaw 10 reguł zapewniających użytkownikowi kontrolę nad produktem.
rozpocznij naukę
Heuristic evaluation — Set of 10 rules to ensure that the user has control over the product.

Musisz się zalogować, by móc napisać komentarz.