| Pytanie   | Odpowiedź   | 
        
        | rozpocznij naukę |  |   Figura retoryczna służąca w dawnej twórczości do wzbogacenia i rozwijania tematu.  |  |  | 
| rozpocznij naukę |  |   celowa sprzeczność między dosłownym znaczeniem a znaczeniem włąściwym, wyczuwalna dzięki intonacji, mimice, okolicznościom mówienia  |  |  | 
| rozpocznij naukę |  |   przedstawieinie jakiegos zjawiska ceolow wyolbrzymiającego jego cechy i znaczenie  |  |  | 
| rozpocznij naukę |  |   najwyższa pochwała, przesadne wychwalanie czegoś jako nieprześcignionego, najwspanialszego, najlepszego pod słoncem  |  |  | 
| rozpocznij naukę |  |   przeciwienstwo hiperboli, minimalizujące opisane i pomniejszenie znaczenia jakiegoś zjawiska, celowa skromność mówcy  |  |  | 
| rozpocznij naukę |  |   motyw zawarty w dziele literackim(a tak że malarskim), np.: postać, zdarzenie, który oprócz znaczenia dosłownego ma sens dodatkowy, domyślny, czyli alegoryczny. Popularną alegorią literacką jest.np.: przedstawienie zeglugi, podrózy jako odpowiednika ludzkiego zycia. W bajkach alegoriami ludzkich cech są postacie zwierzęcych bohaterów, w sztukach plastycznych, np.: sowa to alegoria mądrosci, waga sprawiedliwosci. Od symbolu alegoria rózni się tym, ze wszyscy rozumiemy ją jednakowo, zaś symbol-wie  |  |  | 
| rozpocznij naukę |  |   środek stylistyczny, w którym obce znaczeniowo wyrazy są ze sobą składniowo zestawione, tworząc związek frazeologiczny o innym znaczeniu niż dosłowny sens wyrazów  |  |  | 
| rozpocznij naukę |  |   figura retoryczna mająca na celu zastąpienie nazwy jakiegoś przedmiotu lub zjawiska nazwą innego, pozostającego z nim w uchwytnej zależności  |  |  | 
| rozpocznij naukę |  |   podkreślenie, wzmocnienie myśli, nadanie wypowiedzi podniosłego zabarwienia poprzez dobór silnie nacechowanych słów, a także – w mowie – poprzez intonację, mimikę i gesty, lub – w tekstach kultury - przesadne podkreślenie fragmentu wypowiedzi (zdania, wyrażenia, wyrazu lub sylaby) poprzez położenie na nich mocnego emocjonalnego akcentu  |  |  | 
| rozpocznij naukę |  |   synekdocha figura stylist., polegająca na określeniu całości przez część (np. "dziesięć szabel" zamiast "dziesięciu kawalerzystów"), części przez całość (np. "wygrała Polska" zamiast "wygrała drużyna polska")  |  |  | 
| rozpocznij naukę |  |   przenośnia utworzona na zasadzie odległych skojarzeń, synestezji, której nie można brać dosłownie, bo jest nielogiczna (np. ząb czasu, ostre słówka  |  |  | 
| rozpocznij naukę |  |   Polega on na użyciu w wyrażeniu pewnego zjawiska występującego wcześniej do oznaczenia zjawiska późniejszego. Zjawisko to może występować również w formie odwrotnej. Często podobną funkcję spełnia eufemizm.Np. Brat poszedł do pracy - w odwrotnym znaczeniu znaczy: jest w pracy.  |  |  |