Pytanie |
Odpowiedź |
rozpocznij naukę
|
|
Organizacja wcześniejszych doświadczeń z jakimś rodzajem zdarzeń, osób, obiektów
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Zmienne charakteryzujące egzemplarze schematu, cechy, typowe relacji między zmiennymi
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
zbiór najbardziej typowych wartości – cech, przykładów. pozwala wyciągać wnioski
|
|
|
Hierarchiiczność schematu rozpocznij naukę
|
|
schemat składa się spod schematów a tez kolejny do najbardziej szczegółowych. Uruchamia się zależności od sytuacji
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
dotyczą sytuacji o charakterze społecznej. Umysłowa reprezentacja zdarzeń działań i ich ciągów
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Zbiór oczekiwań co do zachowań odpowiednich cech typowych dla osoby zajmującej jakąś pozycję społeczną
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
nie odzwierciedlają całych ludzi czy zdarzeń lecz tylko pewne rodzaje zmienności
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Trwała ocena pozytywna lub negatywna osób, obiektów
|
|
|
Komponent emocjonalny postawy rozpocznij naukę
|
|
Uczucia i emocje jakie kojarzą się z obiektem postawy
|
|
|
Komponent poznawczy postawy rozpocznij naukę
|
|
przekonania na temat właściwości innych obiektów
|
|
|
Komponent behawioralnym postawy rozpocznij naukę
|
|
działania wobec obiektu postawy
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
nie zgodność między dwoma elementami poznawczymi lub między działaniem lub efektem poznawczym a obrazem samego siebie
|
|
|
Strategia Centralna perswazji rozpocznij naukę
|
|
ludzie analizują komunikat perswazji inny uważnie słuchając, Rozważając argumenty, muszą mieć zdolności motywację do uważnego słuchania
|
|
|
peryferyczne strategia perswazji rozpocznij naukę
|
|
ludzie nie analizują argumentów, skupiają się na wskazówkach pary sferycznych, pobocznych np. atrakcyjność nadawcy komunikatu
|
|
|
Postawa oparta na poznaniu rozpocznij naukę
|
|
Logiczne argumenty, konkrety, merytoryczne
|
|
|
Postawa oparta na emocjach rozpocznij naukę
|
|
Uczucia emocje wartości, trudno ją zmienić przez fakty
|
|
|
Postawa oparta na zachowaniu rozpocznij naukę
|
|
Zachowanie względem obiektu postawy
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
Komponent emocjonalny – uprzedzenie rozpocznij naukę
|
|
Wroga lub negatywna postawa dotycząca określonej grupy ludzi oparta wyłącznie na fakcie ich przynaleznosci do tej grupy
|
|
|
Komponent poznawczy – stereotyp rozpocznij naukę
|
|
generalizacja odnoszące się do określonej grupy w ramach której identyczna charakterystyka zostaje przypisana wszystkimi członkom
|
|
|
Komponent behawioralnym – dyskryminacja rozpocznij naukę
|
|
niesprawiedliwe i krzywdzące działanie skierowane przeciwko członkom danej grupy tylko dlatego że do niej należą
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Działanie intencjonalne ukierunkowane na zranienie lub zadanie bólu
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Osiągnięcia innego celu niż zadanie bólu
|
|
|
Teoria frustracji – agresji rozpocznij naukę
|
|
przeszkody na drodze do osiągnięcia celu zwiększają prawdopodobienstwo agresji
|
|
|