Pytanie |
Odpowiedź |
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
liczbowa, mianowana, podzialka liniowa
|
|
|
zrodla informacji geograficznej rozpocznij naukę
|
|
tekstowe, kartograficzne, graficzne, multimedialne, liczbowe, elektroniczne
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
opisy, podreczniki, czasopisma, encyklopedie
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
plany, mapy, atlasy geograficzne
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
schematy, rysunki, profile, zdjecia
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
edukacyjne programy komputerowe, filmy popularno-naukowe
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
dane statystyczne, wykresy
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
bazy danych, strony internetowe, geoportale, GIS
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
nadawanie zdjeciom skali, i wspolrzednych geograficznych
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
wykonywanie, przetwarzanie oraz analiza zdjec lotniczych oraz satelitarnych
|
|
|
Zdjecia lotnicze i satelitarne rozpocznij naukę
|
|
sa dokladne i przedstawiaja kazde miejsce ma ziemi. pozwalaja na wykonywanie precyzyjnych pomiarow. ukazuja zmiany, ktore zachodza w srodowisku geograficznym, dzieki regularnosci robienia zdjec. Na ich podstawie tworzy sie ortofotomapy
|
|
|
Zdjecia wykonywane z powierzchni Ziemi rozpocznij naukę
|
|
dokladnie rejestruja cechy obszarow, np. warunki srodowiska przyrodniczego, stan drog, rodzaj zabudowy
|
|
|
Co nalezy wiedziec zeby poprawnie korzystac z iformacji geograficznych rozpocznij naukę
|
|
Gdzie zebrano dane, kiedy zebrano dane, w jaki sposob zebrano dane
|
|
|
procesy ktore mozna opisac na podstawie samodzielnie zebranych danych rozpocznij naukę
|
|
zmiany temperatury powietrza w ciagu doby, szybkosc erozji (niszczenia) brzegu rzeki, zmiana tepa plyniecia wody w rzece w zaleznosci od nachylenia koryta
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
odpowiadaja na pytania, jak", oraz, dlaczego". Stosujemy je kiedy istnieje potrzeba poglebienia wiedzy o zjawiskach badanych metoda ilosciowa. przedstawiane jako opisowe informacje. Mala grupa badawcza. pytania do turystow o cel podrozy
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
odpowiadaja na pytania, jak". Przedstawione w postaci liczb. Duza grupa badawcza. Dane analizowane za pomoca narzedzi statystycznych. Opracowywanie prognoz, szacowanie wielkosci i natezenia zjawisk, np. temperatura powietrza w okreslonym miejscu i czasie
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
liniowe, slupkowe, kolowe
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
zadawanie pytan na okreslony temat konkretnej grupie ludzi, zliczanie odpowiedzi, opracowanie statystyczne. Duza grupa ludzi
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
rozmowy, w ktorych jedna strona zadaje pytanie, a druga odpowiada. Konkretna osoba, lub kilka osob
|
|
|