Pytanie |
Odpowiedź |
rozpocznij naukę
|
|
sposób gospodarowania, w którym zaspokojenie potrzeb obecnego pokolenia nie zmniejszy szans zaspokajania potrzeb pokoleń w przyszłosći
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Regulacja stosunków wodnych w celu polepszenia zdolności produkcyjnej gleby i ułatwienie jej uprawy
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
(ożywienie, przywrócenie do życia) proces wyprowadzania ze stanu kryzysowego zdegradowanych obszarów miasta.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Nadmierne wzbogacanie wody w minerały i składniki odżywcze, które powodują wzrost glonów. Może to wyczerpać zasoby tlenu w zbiorniku
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Negatywny wpływ działalności człowieka na środowisko przyrodnicze ziemi.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Uprawianie przez wiele lat jednego gatunku roślin, niekorzystnie wpływające na żyzności gleb
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Uprawianie na przemian różnych gatunków roślin. Pomaga to utrzymać glebę w dobrej kondycji oraz zapobiega rozwojowi chorób i chwastów.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Gazowe składniki atmosfery(np. para wodna, dwutlenek węgla, metan) mające zdolności do zatrzymywania energii słonecznej w obrębie atmosfery ziemskiej.
|
|
|
Filary zrównoważonego rozwoju rozpocznij naukę
|
|
Wzrost gospodarczy, ochrona środowiska, integracja społeczna
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Przy ziemi jest chłodniejsze powietrze, wyżej cieplejsze.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Smog siarkowy, pojawia się w chłodnych porach roku i ma związek z inwersją termiczną.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
typowy dla obszarów gdzie świeci słońce i tworzy sie w cieplej porze. Powstaje w wyniku przemian chemicznych tlenków azotu i węglowodorów.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
pogorszenie właściwości fizycznych, chemicznych i biologicznych gleby oraz spadek aktywności biologicznej. Jest to odwracalne
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
całkowita utrata właściwości użytkowych gleby.
|
|
|