Moja lekcja

 0    26 fiszek    kitsunejiki
ściągnij mp3 drukuj graj sprawdź się
 
Pytanie język polski Odpowiedź język polski
myśl marketingowa
rozpocznij naukę
to myślenie potrzebami klienta oraz myślenie o miejscu firmy na rynku
popyt
rozpocznij naukę
funkcyjna zależności między ceną produktu i jego ilością, którą skłonni są zakupić nabywcy
podaż
rozpocznij naukę
ilość dóbr, oferowana na rynku przez producentów
komunikacja marketingowa
rozpocznij naukę
proces przekazywania informacji innym podmiotom; wymaga 6 elementów: źródła, komunikatu, kanału komunikacji, odbiorcy, procesu kodowania i dekodowania
produkt
rozpocznij naukę
towary i usługi - to co można zaoferować klientowi
orientacja na partnera
rozpocznij naukę
na klienta, ale również na kooperanta, czy konkurenta
orientacja produktowa (produkcyjna)
rozpocznij naukę
skupia swoją uwagę na produkcji masowej i jednoczesnym obniżaniu jednostkowego kosztu wytworzenia danego wyrobu
orientacja sprzedażowa (dystrybucyjna)
rozpocznij naukę
zwiększenie zbytu oferowanych towarów, wyrobów i usług, jak sprzedać jak najwięcej towarów
strategia marketingowa
rozpocznij naukę
plan, zespół jasno określonych działań i sposobów postępowania, na podstawie których przedsiębiorstwo zamierza efektywnie prowadzić swoją działalność i maksymalizować zyski
marketing mix
rozpocznij naukę
zespół elementów, za pomocą których przedsiębiorstwo może oddziaływać na rynek, najpopularniejsza koncepcja to 4P
orientacja na klienta
rozpocznij naukę
stawia nabywcę bezpośrednio w zainteresowaniu firmy, a dbałość o jego potrzeby, ich zlokalizowanie i zaspokojenie to najważniejsze cele tej orientacji
główny produkt
rozpocznij naukę
fizyczne atrybuty - materialne i niematerialne - oferowane do sprzedaży
rozszerzony produkt
rozpocznij naukę
to szersza koncepcja obejmująca różne korzyści i usługi towarzyszące produktowi podstawowemu, całkowita korzyść jaką dana osoba otrzymuje przy zakupie produktu
produkt symboliczny
rozpocznij naukę
produkt jakim postrzega go klient, to psychologiczne odczucia lub oczekiwania klienta dotyczące produktu wpływają na jego decyzje o zakupie
asortyment produktów
rozpocznij naukę
zbiór wszystkich linii produktu oraz konkretnych wyrobów oferowanych nabywcom przez producentów
dobra nietrwałe, dobra trwałe, usługi
rozpocznij naukę
podział dóbr
kupowane przy okazji, nabywane w sklepie, nabywane w specjalny sposób, nabywane bez uprzedniego planowania
rozpocznij naukę
klasyfikacja dóbr konsumpcyjnych
materiały i części ulegają w procesie produkcji całkowitemu zużyciu, dobra kapitałowe, dobra eksploatacyjne i usługi produkcyjne
rozpocznij naukę
klasyfikacja dóbr przemysłowych
faza wprowadzenia produktu na rynek
rozpocznij naukę
szybkie zbudowanie świadomości produktu wśród konsumentów
faza wzrostu
rozpocznij naukę
zmierzenie się z wyzwaniem pozyskania nowych klientów, ale również z pojawiającymi się na rynku konkurentami
faza dojrzałości
rozpocznij naukę
produkt zaczyna sam na siebie zarabiać, tutaj pojawiają się promocje i rabaty, by jak najdłużej utrzymać klienta
schyłek życia produktu
rozpocznij naukę
produkt przestaje przynosić fundusze dla organizacji
powszednie: podstawowe, impulsywne, nagłej potrzeby; wybieralne: homogeniczne, heterogeniczne, luksusowe, sporadyczne, niepostrzegalne
rozpocznij naukę
konsumpcyjne produkty
dobra inwestycyjne, produkty wyposażenia dodatkowego, surowce, materiały, półprodukty, produkty zaopatrzeniowe, usługi profesjonalne
rozpocznij naukę
przemysłowe
czyste produkty materialne, produkty materialne z towarzyszącymi usługami, hybrydy, usługi z towarzyszącymi produktami materialnymi, czyste usługi
rozpocznij naukę
ze względu na stopień materialności
zaspokojenie potrzeby nabywcy
rozpocznij naukę
podstawowa funkcja każdego produktu

Musisz się zalogować, by móc napisać komentarz.