Pytanie |
Odpowiedź |
rozpocznij naukę
|
|
to myślenie potrzebami klienta oraz myślenie o miejscu firmy na rynku
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
funkcyjna zależności między ceną produktu i jego ilością, którą skłonni są zakupić nabywcy
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
ilość dóbr, oferowana na rynku przez producentów
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
proces przekazywania informacji innym podmiotom; wymaga 6 elementów: źródła, komunikatu, kanału komunikacji, odbiorcy, procesu kodowania i dekodowania
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
towary i usługi - to co można zaoferować klientowi
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
na klienta, ale również na kooperanta, czy konkurenta
|
|
|
orientacja produktowa (produkcyjna) rozpocznij naukę
|
|
skupia swoją uwagę na produkcji masowej i jednoczesnym obniżaniu jednostkowego kosztu wytworzenia danego wyrobu
|
|
|
orientacja sprzedażowa (dystrybucyjna) rozpocznij naukę
|
|
zwiększenie zbytu oferowanych towarów, wyrobów i usług, jak sprzedać jak najwięcej towarów
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
plan, zespół jasno określonych działań i sposobów postępowania, na podstawie których przedsiębiorstwo zamierza efektywnie prowadzić swoją działalność i maksymalizować zyski
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
zespół elementów, za pomocą których przedsiębiorstwo może oddziaływać na rynek, najpopularniejsza koncepcja to 4P
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
stawia nabywcę bezpośrednio w zainteresowaniu firmy, a dbałość o jego potrzeby, ich zlokalizowanie i zaspokojenie to najważniejsze cele tej orientacji
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
fizyczne atrybuty - materialne i niematerialne - oferowane do sprzedaży
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
to szersza koncepcja obejmująca różne korzyści i usługi towarzyszące produktowi podstawowemu, całkowita korzyść jaką dana osoba otrzymuje przy zakupie produktu
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
produkt jakim postrzega go klient, to psychologiczne odczucia lub oczekiwania klienta dotyczące produktu wpływają na jego decyzje o zakupie
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
zbiór wszystkich linii produktu oraz konkretnych wyrobów oferowanych nabywcom przez producentów
|
|
|
dobra nietrwałe, dobra trwałe, usługi rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
kupowane przy okazji, nabywane w sklepie, nabywane w specjalny sposób, nabywane bez uprzedniego planowania rozpocznij naukę
|
|
klasyfikacja dóbr konsumpcyjnych
|
|
|
materiały i części ulegają w procesie produkcji całkowitemu zużyciu, dobra kapitałowe, dobra eksploatacyjne i usługi produkcyjne rozpocznij naukę
|
|
klasyfikacja dóbr przemysłowych
|
|
|
faza wprowadzenia produktu na rynek rozpocznij naukę
|
|
szybkie zbudowanie świadomości produktu wśród konsumentów
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
zmierzenie się z wyzwaniem pozyskania nowych klientów, ale również z pojawiającymi się na rynku konkurentami
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
produkt zaczyna sam na siebie zarabiać, tutaj pojawiają się promocje i rabaty, by jak najdłużej utrzymać klienta
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
produkt przestaje przynosić fundusze dla organizacji
|
|
|
powszednie: podstawowe, impulsywne, nagłej potrzeby; wybieralne: homogeniczne, heterogeniczne, luksusowe, sporadyczne, niepostrzegalne rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
dobra inwestycyjne, produkty wyposażenia dodatkowego, surowce, materiały, półprodukty, produkty zaopatrzeniowe, usługi profesjonalne rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
czyste produkty materialne, produkty materialne z towarzyszącymi usługami, hybrydy, usługi z towarzyszącymi produktami materialnymi, czyste usługi rozpocznij naukę
|
|
ze względu na stopień materialności
|
|
|
zaspokojenie potrzeby nabywcy rozpocznij naukę
|
|
podstawowa funkcja każdego produktu
|
|
|