Pytanie |
Odpowiedź |
rozpocznij naukę
|
|
jest nauką o procesach gospodarczych (o gospodarowaniu), która wykrywa i opisuje prawa ekonomiczne, czyli prawidłowości rządzące tymi procesami.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
dostarczająca wiedzy o gospodarce, zachodzących w niej zjawiskach i procesach, przyczynach i skutkach danych zjawisk. Przykłady?
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
polegająca na dostarczaniu podmiotom gospodarczym (przedsiębiorcom, konsumentom, państwu) wiedzy o tym, jak postępować w danej rzeczywistości gospodarczej. Pozwala to zaaplikować wyniki badań do sfery realnej gospodarki. Przykłady?
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
to produkcja dóbr i ich podział między różnych ludzi (remont bloku na osiedlu, zakupy w sklepie, bogactwo i nędza ludzi, usługi szewca, fryzjera i t.d.)
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
indywidualny i grupowy podział zadań i czynności gospodarczych wynikający z przygotowania zawodowego poszczególnych ludzi i grup ludzkich; polega na istnieniu wielu działów gospodarki, gałęzi, zawodów i jest skutkiem postępującej specjalizacji.
|
|
|
Proces produkcji, podziału, wymiany i konsumpcji dóbr możemy łącznie określić mianem rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
to wszystkie środki, które mogą być wykorzystane, bezpośrednio lub pośrednio, do zaspokojenia potrzeb ludzkich: rzecz, usługa, prawo
|
|
|
Proces zużywania nabytych dóbr w celu zaspokojenia potrzeb nazywa się rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
dane bezpośrednio przez naturę (światło słoneczne, powietrze, złoża).
|
|
|
Zasoby (czynniki produkcji) rozpocznij naukę
|
|
dobra niezbędne do wytwarzania innych dóbr
|
|
|
Rodzaje wykorzystywanych zasobów rozpocznij naukę
|
|
Zasoby ludzkie (wiedza, praktyczne umiętności) Zasoby naturalne (ziemia, woda, powietrze) Zasoby jako rezultat wcześniejszej działalności człowieka (narzędzia, maszyny, środki transportu, środki finansowe).
|
|
|
wszystkie zasoby są ..., a ludzkie potrzeby są ...... rozpocznij naukę
|
|
ograniczone – rzadkie, nieograniczone
|
|
|
Zużycie zasobów do produkcji dodatkowej ilości jednego dobra zazwyczaj oznacza rozpocznij naukę
|
|
rezygnację z wytworzenia pewnej ilości innego dobra
|
|
|
Im oszczędniej zużywa się zasoby, tym rozpocznij naukę
|
|
więcej dóbr można wyprodukować
|
|
|
CO, JAK I DLA KOGO PRODUKOWAĆ? rozpocznij naukę
|
|
Odpowiedź na te pytania daje rynek.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
część ekonomii zajmująca się szczegółową analizą indywidualnych działań gospodarczych, a także badaniem indywidualnych decyzji dotyczących produktów
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
zakłada istnienie konkurencji doskonałej (nikt nie ma wpływu na to, jak kształtują się ceny), sprzedający i kupujący to cenobiorcy, funkcję cenotwórcy pełni rynek. Wszystkie ceny to ceny równowagi, a tworzy je rynek
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
opiera się na ignorowaniu efektów pośrednich. W sytuacjach, w których efekty pośrednie mają zbyt wielkie znaczenie, by je pominąć, wymagana jest weryfikacja założeń upraszczających dane zagadnienie
|
|
|
Najważniejsze pojęcia związane z mikroekonomią rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
ilość dobra, którą nabywcy gotowi są zakupić po określonej cenie, w określonym czasie
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
ilość dobra, którą sprzedawcy gotowi są zaoferować po określonej cenie, w określonym czasie
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
zespół warunków, sprawiających, że możliwe jest przeprowadzenie transakcji kupna i sprzedaży dóbr i usług. Rynek znajduje się w równowadze, gdy cena doprowadza do zrównania popytu z podażą
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
oznaczający „inne takie samo”, świadome odrzucenie możliwości zajścia pewnych wydarzeń lub warunków, mogących zaburzyć związek między przesłanką a wnioskiem.
|
|
|
Na gruncie ekonomii i mikroekonomii wykorzystuje się zasadę ceteris paribus do rozpocznij naukę
|
|
wyrażenia zasad równowagi podaży i popytu
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
Mechanizm regulujący działalność gospodarczą człowieka to rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
Makroekonomia zajmuje się rozpocznij naukę
|
|
analizą gospodarki jako całości
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
dostarcza zaleceń i rekomendacji opartych na subiektywnych sądach wartościujących
|
|
|
Ekonomia pozytywna to sposób na rozpocznij naukę
|
|
wyjaśnienie zjawisk ekonomicznych oparty na obiektywnej wiedzy o rzeczywistości. Zajmuje się obiektywnym, naukowym objaśnieniem zasad funkcjonowania gospodarki
|
|
|