elektrochemia pollub

 0    360 fiszek    blazejdabrowski0
ściągnij mp3 drukuj graj sprawdź się
 
Pytanie Odpowiedź
Najczęściej występujący w przyrodzie izotop uranu ma liczbę masową 235.
rozpocznij naukę
NIE
Najczęściej występujący w przyrodzie izotop uranu ma liczbę masową 238.
rozpocznij naukę
TAK
Wzbogacanie uranu polega na zwiększaniu stosunku izotopu 235 do 238.
rozpocznij naukę
TAK
Wzbogacanie uranu polega na zwiększaniu stosunku izotopu 238 do 235.
rozpocznij naukę
NIE
W wyniku przemiany alfa liczba masowa zmniejsza się o 2.
rozpocznij naukę
NIE
W wyniku przemiany alfa liczba masowa zmniejsza się o 4.
rozpocznij naukę
TAK
W wyniku przemiany alfa liczba atomowa zmniejsza się o 2.
rozpocznij naukę
TAK
W wyniku przemiany alfa liczba atomowa zmniejsza się o 4.
rozpocznij naukę
NIE
W wyniku przemiany beta- liczba masowa nie zmienia się.
rozpocznij naukę
TAK
W wyniku przemiany beta- liczba masowa zwiększa się o 1.
rozpocznij naukę
NIE
W wyniku przemiany beta- zwiększa się o 1
rozpocznij naukę
TAK
W wyniku przemiany beta- liczba atomowa nie zmienia się
rozpocznij naukę
NIE
Stała rozpadu na ogół rośnie ze wzrostem temperatury.
rozpocznij naukę
NIE
Stała rozpadu nie zależy od temperatury.
rozpocznij naukę
TAK
Aktywność promieniotwórcza jest wprost proporcjonalna do okresu półrozpadu.
rozpocznij naukę
NIE
Aktywność promieniotwórcza jest odwrotnie proporcjonalna do okresu półrozpadu.
rozpocznij naukę
TAK
Zawartość produktów rozpadu w rudzie uranu jest wprost proporcjonalna do okresu półrozpadu.
rozpocznij naukę
TAK
Zawartość produktów rozpadu w rudzie uranu jest odwrotnie proporcjonalna do okresu półrozpadu.
rozpocznij naukę
NIE
Aktywność promieniotwórcza rud uranu (w przeliczeniu na gram U) jest wyższa niż czystego uranu.
rozpocznij naukę
TAK
Aktywność promieniotwórcza rud uranu (w przeliczeniu na gram U) jest niższa niż czystego uranu.
rozpocznij naukę
NIE
Końcowym produktem rozpadu naturalnego uranu jest ołów.
rozpocznij naukę
TAK
Końcowym produktem rozpadu naturalnego uranu jest rtęć i bizmut.
rozpocznij naukę
NIE
Większość pierwiastków ma po kilka izotopów trwałych.
rozpocznij naukę
TAK
Większość pierwiastków ma po jednym izotopie trwałym.
rozpocznij naukę
NIE
Tylko nuklidy o liczbie atomowej >40 mogą być promieniotwórcze.
rozpocznij naukę
NIE
Większość naturalnych nuklidów promieniotwórczych to produkty rozpadu U i Th.
rozpocznij naukę
TAK
Wszystkie nuklidy o liczbie atomowej >83 są promieniotwórcze.
rozpocznij naukę
TAK
Nuklidy mające 2, 8, 20, 50 lub 82 protonów są wyjątkowo trwałe.
rozpocznij naukę
TAK
Nuklidy mające 4,9,16,25 lub 36 neutronów są wyjątkowo trwałe.
rozpocznij naukę
NIE
Izotopy różnią się liczbą atomową.
rozpocznij naukę
NIE
Główna liczba kwantowa przyjmuje wartości 1, 2, 3.......
rozpocznij naukę
TAK
Główna liczba kwantowa przyjmuje wartości 0, 1, 2, 3........
rozpocznij naukę
NIE
Poboczna liczba kwantowa może być równa głównej liczbie kwantowej.
rozpocznij naukę
NIE
Poboczna liczba kwantowa nie może być równa głównej liczbie kwantowej.
rozpocznij naukę
TAK
Poboczna liczba kwantowa może przyjmować wartości ujemne.
rozpocznij naukę
NIE
Poboczna liczba kwantowa nie może przyjmować wartości ujemnych.
rozpocznij naukę
TAK
Magnetyczna liczba kwantowa nie może przyjmować wartości ujemnych.
rozpocznij naukę
NIE
Magnetyczna liczba kwantowa może przyjmować wartości ujemne.
rozpocznij naukę
TAK
Zakaz Pauliego dotyczy tylko atomu wodoru.
rozpocznij naukę
NIE
Zakaz Pauliego dotyczy układów wieloelektronowych.
rozpocznij naukę
TAK
Na kolejnych powłokach może się znajdować maksymalnie 2, 8, 18, 32 elektronów.
rozpocznij naukę
TAK
Na kolejnych powłokach może się znajdować maksymalnie 2, 8, 16, 32 elektronów.
rozpocznij naukę
NIE
Podpowłoki zapełniają się w kolejności ...3d 4s...
rozpocznij naukę
NIE
Podpowłoki zapełniają się w kolejności ...4s 3d...
rozpocznij naukę
TAK
Pierwiastki bloku s należą do 1 i 2 grupy.
rozpocznij naukę
TAK
Pierwiastki bloku s należą do 1 i 18 grupy.
rozpocznij naukę
NIE
Pierwiastki bloku p należą do grup 3-8.
rozpocznij naukę
NIE
Pierwiastki bloku p należą do grup 13-18
rozpocznij naukę
TAK
Pierwiastki bloku d należą do grup 3-12.
=
rozpocznij naukę
TAK
Pierwiastki bloku d są umieszczone poza układem okresowym (lantanowce i aktynowce).
rozpocznij naukę
NIE
Pierwiastki o konfiguracji ns² to typowe metale.
rozpocznij naukę
TAK
Pierwiastki o konfiguracji ns² to typowe niemetale.
rozpocznij naukę
NIE
Pierwiastki o konfiguracji ns²p6 to typowe niemetale.
rozpocznij naukę
TAK
Pierwiastki o konfiguracji ns²p6 to typowe metale.
rozpocznij naukę
NIE
Pierwiastki o konfiguracji ns2p5 są aktywne chemicznie.
rozpocznij naukę
TAK
Pierwiastki o konfiguracji ns2p5 są bierne chemicznie.
rozpocznij naukę
NIE
Pierwiastki o konfiguracji ns2p5 mają w stanie podstawowym 1 niesparowany elektron.
rozpocznij naukę
TAK
Pierwiastki o konfiguracji ns2p5 mają w stanie podstawowym 5 niesparowanych elektronów.
rozpocznij naukę
NIE
Pierwiastki należące do jednej grupy mają zbliżone właściwości chemiczne.
rozpocznij naukę
TAK
Pierwiastki należące do jednego okresu mają zbliżone właściwości chemiczne.
rozpocznij naukę
NIE
Wiązanie jonowe polega na utworzeniu wspólnej pary elektronów.
rozpocznij naukę
NIE
Wiązanie atomowe polega na utworzeniu wspólnej pary elektronów.
rozpocznij naukę
TAK
Wiązanie atomowe może się tworzyć między atomami tego samego pierwiastka.
rozpocznij naukę
TAK
Wiązanie koordynacyjne może się tworzyć między atomami tego samego pierwiastka.
rozpocznij naukę
NIE
Wiązanie metaliczne powstaje między atomami nieznacznie różniącymi się elektroujemnością.
rozpocznij naukę
TAK
Wiązanie metaliczne powstaje między atomami znacznie różniącymi się elektroujemnością.
rozpocznij naukę
NIE
Wiązanie koordynacyjne jest szczególnym przypadkiem wiązania jonowego.
rozpocznij naukę
NIE
Wiązanie wodorowe jest szczególnym przypadkiem wiązania koordynacyjnego.
rozpocznij naukę
TAK
Wiązanie podwójne jest krótsze od pojedynczego.
rozpocznij naukę
TAK
Wiązanie podwójne jest dłuższe od pojedynczego.
rozpocznij naukę
NIE
Wiązanie potrójne jest silniejsze od podwójnego.
rozpocznij naukę
TAK
Wiązanie podwójne jest silniejsze od potrójnego.
rozpocznij naukę
NIE
Kryształy jonowe przewodzą prąd w stanie stałym.
rozpocznij naukę
NIE
Kryształy jonowe są w temp. pokojowej izolatorami prądu.
rozpocznij naukę
TAK
W cząsteczce etanu występuje hybrydyzacja sp³.
rozpocznij naukę
TAK
W cząsteczce etanu występuje hybrydyzacja sp².
rozpocznij naukę
NIE
W cząsteczce etenu występuje hybrydyzacja sp².
rozpocznij naukę
TAK
W cząsteczce etenu występuje hybrydyzacja sp³.
rozpocznij naukę
NIE
W cząsteczce etynu występuje hybrydyzacja sp³.
rozpocznij naukę
NIE
W cząsteczce etynu występuje hybrydyzacja sp.
rozpocznij naukę
TAK
W cząsteczce wody kąt H-O-H = 90º.
rozpocznij naukę
NIE
W cząsteczce wody kąt H-O-H >100º
rozpocznij naukę
TAK
Cząsteczka metanu jest płaska (atomy H tworzą kwadrat).
rozpocznij naukę
NIE
Cząsteczka metanu ma kształt czworościanu foremnego.
rozpocznij naukę
TAK
Łańcuchy węglowodorów nasyconych mają kształt linii łamanej.
rozpocznij naukę
TAK
Kryształy gazów szlachetnych tworzą się dzięki wiązaniu atomowemu.
rozpocznij naukę
NIE
W krysztale diamentu i grafitu występuje wiązanie atomowe.
rozpocznij naukę
TAK
Wiązanie metaliczne występuje tylko w czystych pierwiastkach.
rozpocznij naukę
NIE
Siły Van der Waalsa są słabsze niż wiązanie jonowe.
rozpocznij naukę
TAK
Kryształy jonowe mają wysokie temp. wrzenia.
rozpocznij naukę
TAK
W NH4Cl występuje wiązanie koordynacyjne
rozpocznij naukę
TAK
W NH3 występuje wiązanie jonowe.
rozpocznij naukę
NIE
W AlCl3 występuje wiązanie jonowe.
rozpocznij naukę
NIE
W AlCl3 występuje wiązanie atomowe spolaryzowane.
rozpocznij naukę
TAK
W SnCl4 występuje wiązanie koordynacyjne
rozpocznij naukę
NIE
W SnCl4 występuje wiązanie atomowe spolaryzowane.
rozpocznij naukę
TAK
W MgCl2 występuje wiązanie jonowe.
rozpocznij naukę
TAK
W MgCl2 występuje wiązanie atomowe spolaryzowane.
rozpocznij naukę
NIE
W CH4 występuje wiązanie atomowe.
rozpocznij naukę
TAK
W CH4 występuje wiązanie jonowe.
rozpocznij naukę
NIE
W SO2 występuje wiązanie jonowe.
rozpocznij naukę
NIE
W SO2 występuje wiązanie atomowe.
rozpocznij naukę
TAK
W Al2O3 występuje wiązanie atomowe.
rozpocznij naukę
NIE
W Al2O3 występuje wiązanie jonowe.
rozpocznij naukę
TAK
C+O2= CO2 to reakcja egzotermiczna.
rozpocznij naukę
TAK
C+O2= CO2 to reakcja endotermiczna
rozpocznij naukę
NIE
CaO+ CO2= CaCO3 to reakcja endotermiczna
rozpocznij naukę
NIE
CaO+ CO2= CaCO3 to reakcja egzotermiczna.
rozpocznij naukę
TAK
n >C=C< = (-C -C-) n to reakcja polikondensacji.
rozpocznij naukę
NIE
n >C=C< = (-C-C-) n to reakcja polimeryzacji
rozpocznij naukę
TAK
Zn+H2SO4 = ZnSO4 +H2 to reakcja syntezy.
rozpocznij naukę
NIE
Zn+H2SO4 = ZnSO4 +H2 to reakcja utleniania i redukcji.
rozpocznij naukę
TAK
BaCl2 +H2SO4 = BaSO4+ 2HCl to reakcja utleniania i redukcji.
rozpocznij naukę
NIE
BaCl2 +H2SO4 = BaSO4+ 2HCl to reakcja podwójnej wymiany.
rozpocznij naukę
TAK
H2O = H2+ ½ O2 to reakcja endotermiczna.
rozpocznij naukę
TAK
H2O = H2+ ½ O2 to reakcja utleniania i redukcji.
rozpocznij naukę
TAK
H2O = H2+ ½ O2 to reakcja egzotermiczna.
rozpocznij naukę
NIE
H2O= H++OH to reakcja egzotermiczna
rozpocznij naukę
NIE
H2O= H++OH to reakcja zobojętniania.
rozpocznij naukę
NIE
NH3+HCl= NH4Cl to reakcja zobojętniania.
rozpocznij naukę
TAK
Wartość stałej równowagi reakcji zależy od T.
rozpocznij naukę
TAK
Wartość stałej równowagi reakcji nie zależy od T.
rozpocznij naukę
NIE
Wartość stałej równowagi reakcji nie zależy od p.
rozpocznij naukę
NIE
Wartość stałej równowagi reakcji zależy od p.
rozpocznij naukę
TAK
Wartość stałej równowagi reakcji zależy od stężeń substratów.
rozpocznij naukę
NIE
Wartość stałej równowagi reakcji nie zależy od stężeń substratów.
rozpocznij naukę
TAK
Wartość stałej równowagi reakcji nie zależy od stężeń produktów.
rozpocznij naukę
TAK
Wartość stałej równowagi reakcji zależy od stężeń produktów.
rozpocznij naukę
NIE
Wartość stałej równowagi reakcji zależy od stężenia katalizatora.
rozpocznij naukę
NIE
Wartość stałej równowagi reakcji nie zależy od stężenia katalizatora.
rozpocznij naukę
TAK
Wartość stałej równowagi reakcji odwracalnej = 1 (z definicji).
rozpocznij naukę
NIE
Wartość stałej równowagi reakcji odwracalnej > 0.
rozpocznij naukę
TAK
Aktywność substancji w roztworze rozcieńczonym = 1 (z definicji).
rozpocznij naukę
NIE
Aktywność substancji w roztworze rozcieńczonym jest równa stężeniu molowemu.
rozpocznij naukę
TAK
Aktywność substancji w roztworze nasyconym = 1 (z definicji).
rozpocznij naukę
NIE
Aktywność rozpuszczalnika = 1 (z definicji).
rozpocznij naukę
TAK
Jeżeli stała równowagi >> 1, to reakcja jest szybka.
rozpocznij naukę
NIE
Jeżeli stała równowagi << 1, to reakcja nie zachodzi samorzutnie.
rozpocznij naukę
TAK
Inhibitor to substancja, która zmniejsza wartość stałej równowagi.
rozpocznij naukę
NIE
W wyrażeniu na iloczyn rozpuszczalności aktywność soli = 1 (z definicji).
rozpocznij naukę
TAK
Rozpuszczalność soli w g/dm³ można obliczyć znając tylko masę cząsteczkową soli.
rozpocznij naukę
NIE
Rozpuszczalność BaSO4 w wodzie jest większa niż w roztworze BaCl2.
rozpocznij naukę
TAK
Rozpuszczalność BaSO4 w wodzie jest mniejsza niż w roztworze BaCl2.
rozpocznij naukę
NIE
Aktywność jonów metalu w roztworze 1 molowym jego chlorku jest mniejsza niż jego stężenie molowe.
rozpocznij naukę
TAK
Aktywność jonów metalu w roztworze 1 molowym jego chlorku jest równa 1.
rozpocznij naukę
NIE
Iloczyn jonowy wody wynosi 14.
rozpocznij naukę
NIE
Iloczyn jonowy wody w roztworze kwaśnym jest mniejszy niż 7.
rozpocznij naukę
TAK
Znając tylko stałą równowagi danej reakcji można obliczyć stałą równowagi reakcji odwrotnej.
rozpocznij naukę
TAK
Jeżeli reakcja1 + reakcja2 = reakcja3 to K1+K2= K3 (Ki=stała równowagi reakcji i).
rozpocznij naukę
NIE
Jeżeli reakcja1 + reakcja2 = reakcja3 to K1*K2= K3 (Ki=stała równowagi reakcji i).
rozpocznij naukę
TAK
Stała szybkości reakcji może być liczbą bezwymiarową.
rozpocznij naukę
NIE
Stała szybkości reakcji nie może być liczbą bezwymiarową.
rozpocznij naukę
TAK
Stała szybkości reakcji zawsze jest liczbą bezwymiarową.
rozpocznij naukę
NIE
Stała szybkości reakcji nie musi być liczbą bezwymiarową.
rozpocznij naukę
TAK
Stała szybkości reakcji jest proporcjonalna do T.
rozpocznij naukę
NIE
Logarytm stałej szybkości reakcji jest proporcjonalny do T.
rozpocznij naukę
NIE
Stała szybkości reakcji odwrotnej jest odwrotnością stałej szybkości danej reakcji.
rozpocznij naukę
NIE
Stałej szybkości reakcji odwrotnej nie da się obliczyć znając tylko stałą szybkości danej reakcji
rozpocznij naukę
TAK.
Szybkość reakcji A+B=C jest zawsze równa k[A][B]
rozpocznij naukę
NIE
Szybkość reakcji A+B=C nie musi być równa k[A][B]
rozpocznij naukę
TAK
Szybkość reakcji A+B=C może być równa k[A]
rozpocznij naukę
TAK
Szybkość reakcji A+B=C nie może być równa k[A].
rozpocznij naukę
NIE
Sumaryczna szybkość reakcji A →B→C jest równa sumie szybkości reakcji pierwszej i drugiej.
rozpocznij naukę
NIE
Sumaryczna szybkość reakcji A →B→C jest równa iloczynowi szybkości reakcji pierwszej i drugiej.
rozpocznij naukę
NIE
Szybkość reakcji mierzymy w mol dm 3s 1
rozpocznij naukę
TAK
Reakcja, której szybkość nie zależy od stężenia reagentów jest zerowego rzędu.
rozpocznij naukę
TAK
Jeżeli reakcja A+B→C jest pierwszego rzędu to jej szybkość = k[A][B]
rozpocznij naukę
NIE
Szybkość reakcji pierwszego rzędu może być równa k ([A][B]) 1/2
rozpocznij naukę
TAK
Szybkość reakcji A+B→C nie może być równa k[A]2
rozpocznij naukę
NIE
Reakcje trzeciego rzędu są rzadkie, a reakcje czwartego rzędu lub wyższego nie występują.
rozpocznij naukę
TAK
Katalizator danej reakcji jest inhibitorem reakcji odwrotnej.
rozpocznij naukę
NIE
Katalizator danej reakcji jest często katalizatorem reakcji odwrotnej.
rozpocznij naukę
TAK
Enzymy są przykładem katalizatorów.
rozpocznij naukę
TAK
Zatrucia katalizatora występują głównie w katalizie homogenicznej.
rozpocznij naukę
NIE
Katalizator nie bierze udziału w reakcji.
rozpocznij naukę
NIE
Kataliza heterogeniczna jest zbyt kosztowna, aby ją stosować w praktyce.
rozpocznij naukę
NIE
Kataliza heterogeniczna stosowana jest do produkcji amoniaku na skalę przemysłową.
rozpocznij naukę
TAK
Złoto katalizuje wszystkie reakcje.
rozpocznij naukę
NIE
Katalizator bierze udział w reakcji, ale nie wchodzi w skład produktów.
rozpocznij naukę
TAK
Szybkość reakcji można zwiększyć naświetlając substraty promieniowaniem o ściśle określonej długości fali.
rozpocznij naukę
TAK
Utleniacz oddaje elektrony.
rozpocznij naukę
NIE
Utleniacz przyjmuje elektrony.
rozpocznij naukę
TAK
Utleniacz zwiększa swój stopień utlenienia.
rozpocznij naukę
NIE
Utleniacz zmniejsza swój stopień utlenienia.
rozpocznij naukę
TAK
Reduktor zmniejsza swój stopień utlenienia.
rozpocznij naukę
NIE
Reduktor zwiększa swój stopień utlenienia.
rozpocznij naukę
TAK
Reduktor oddaje elektrony.
rozpocznij naukę
TAK
Reduktor przyjmuje elektrony.
rozpocznij naukę
NIE
Wszystkie pierwiastki w stanie wolnym są reduktorami.
rozpocznij naukę
NIE
Wszystkie pierwiastki w stanie wolnym mają stopień utlenienia zero.
rozpocznij naukę
TAK
Tlen jest zawsze utleniaczem.
rozpocznij naukę
NIE
Woda utleniona może być utleniaczem lub reduktorem.
rozpocznij naukę
TAK
Jeżeli zachodzi reakcja utleniania, to musi równocześnie zachodzić redukcja.
rozpocznij naukę
TAK
Jeżeli zachodzi reakcja utleniania, to nie może równocześnie zachodzić redukcja.
rozpocznij naukę
NIE
Typowe metale są reduktorami.
rozpocznij naukę
TAK
Typowe metale są utleniaczami.
rozpocznij naukę
NIE
Fluor w związkach ma zawsze stopień utlenienia –1.
rozpocznij naukę
TAK
Tlen w związkach ma zawsze stopień utlenienia –2.
rozpocznij naukę
NIE
Wodór w związkach ma zawsze stopień utlenienia +1.
rozpocznij naukę
NIE
Wodór w związkach z niemetalami ma stopień utlenienia +1.
rozpocznij naukę
TAK
Kwasy nieutleniające nie roztwarzają metali.
rozpocznij naukę
NIE
Kwasy nieutleniające nie roztwarzają metali szlachetnych.
rozpocznij naukę
TAK
Kwasy utleniające w reakcjach z metalami wydzielają wodór jako jedyny produkt gazowy.
rozpocznij naukę
NIE
Kwasy utleniające w reakcjach z metalami wydzielają inne produkty gazowe niż wodór.
rozpocznij naukę
TAK
Metale szlachetne są silnymi utleniaczami.
rozpocznij naukę
NIE
Kationy metali szlachetnych są silnymi utleniaczami.
rozpocznij naukę
TAK
Chrom (VI) i mangan (VII) w środowisku kwaśnym są utleniaczami.
rozpocznij naukę
TAK
Jon chromianowy (III) w środowisku zasadowym jest silnym utleniaczem.
rozpocznij naukę
NIE
W reakcji NH4+ + NO2 = H2O + N2 azot jest równocześnie utleniaczem i reduktorem.
rozpocznij naukę
TAK
W reakcji H2O2= H2O + ½ O2 wodór zmienia swój stopień utlenienia.
rozpocznij naukę
NIE
Elektroliza zachodzi pod wpływem prądu.
rozpocznij naukę
TAK
Elektroliza zachodzi samorzutnie pod wpływem rozpuszczalnika.
rozpocznij naukę
NIE
Dysocjacja elektrolityczna zachodzi samorzutnie pod wpływem rozpuszczalnika.
rozpocznij naukę
TAK
Dysocjacja elektrolityczna zachodzi pod wpływem prądu.
rozpocznij naukę
NIE
Na anodzie zachodzi utlenianie.
rozpocznij naukę
TAK
Na anodzie zachodzi redukcja.
rozpocznij naukę
NIE
Na katodzie zachodzi redukcja.
rozpocznij naukę
TAK
Na katodzie zachodzi utlenianie.
rozpocznij naukę
NIE
W ogniwie stężeniowym katodą jest półogniwo o wyższym stężeniu.
rozpocznij naukę
TAK
W ogniwie stężeniowym katodą jest półogniwo o niższym stężeniu.
rozpocznij naukę
NIE
W ogniwie złożonym z dwóch elektrod normalnych anodą jest metal o wyższym potencjale normalnym.
rozpocznij naukę
NIE
W ogniwie złożonym z dwóch elektrod normalnych anodą jest metal o niższym potencjale normalnym.
rozpocznij naukę
TAK
Potencjał elektrody chlorosrebrowej jest tym wyższy im wyższe stężenie KCl.
rozpocznij naukę
NIE
Potencjał elektrody chlorosrebrowej jest tym niższy im wyższe stężenie KCl.
rozpocznij naukę
TAK
Ogniwa stężeniowe mają szerokie zastosowanie praktyczne.
rozpocznij naukę
NIE
Okno elektrochemiczne wody ma szerokość 1,23 V.
rozpocznij naukę
TAK
W akumulatorze ołowiowym wykorzystuje się duże nadnapięcie wydzielania wodoru na ołowiu.
rozpocznij naukę
TAK
W akumulatorze ołowiowym gęstość elektrolitu rośnie w miarę rozładowania.
rozpocznij naukę
NIE
W akumulatorze ołowiowym gęstość elektrolitu maleje w miarę rozładowania.
rozpocznij naukę
TAK
Akumulator ołowiowy ma stałą SEM niezależnie od stopnia naładowania.
rozpocznij naukę
NIE
W akumulatorze ołowiowym SEM spada w miarę rozładowania.
rozpocznij naukę
TAK
PbO2 + Pb + 2H2SO4→2PbSO4+ 2H2O to sumaryczna reakcja zachodząca przy ładowaniu
rozpocznij naukę
NIE.
PbO2 + Pb + 2H2SO4→2PbSO4+ 2H2O to sumaryczna reakcja zachodząca przy rozładowaniu.
rozpocznij naukę
TAK
E=E0+ 59mV * log[Cu2+] – tylko w temperaturze 25°C.
rozpocznij naukę
NIE
E=E0+ 59mV * log[Cu2+] – w dowolnej temperaturze.
rozpocznij naukę
NIE
E=E0 + 59mV * log[Ag+] – tylko w temperaturze 25°C.
rozpocznij naukę
TAK
E=E0 + 59mV * ln[Ag+] – tylko w temperaturze 25°C.
rozpocznij naukę
NIE
Wysoki potencjał normalny oznacza, że mamy do czynienia z silnym utleniaczem i słabym reduktorem.
rozpocznij naukę
TAK
Niski potencjał normalny oznacza, że mamy do czynienia ze słabym utleniaczem i silnym reduktorem.
rozpocznij naukę
TAK
Potencjał normalny jest równy energii Gibbsa reakcji redukcji.
rozpocznij naukę
NIE
Prężność pary nad małą kroplą jest większa niż nad płaską powierzchnią.
rozpocznij naukę
TAK
Prężność pary nad małą kroplą jest mniejsza niż nad płaską powierzchnią.
rozpocznij naukę
NIE
Rozpuszczalność małych kryształów jest większa niż dużych.
rozpocznij naukę
TAK
Rozpuszczalność małych kryształów jest mniejsza niż dużych.
rozpocznij naukę
NIE
Poziom cieczy w kapilarze jest wyższy niż w naczyniu, do którego ją zanurzono.
rozpocznij naukę
NIE
Poziom cieczy w kapilarze jest niższy niż w naczyniu, do którego ją zanurzono.
rozpocznij naukę
NIE
Substancje zwiększające napięcie powierzchniowe wykazują ujemną adsorpcję.
rozpocznij naukę
TAK
Substancje zmniejszające napięcie powierzchniowe wykazują dodatnią adsorpcję.
rozpocznij naukę
TAK
Mydła tworzą z jonami Ca2+ trudno rozpuszczalny osad.
rozpocznij naukę
TAK
Dla kropli o promieniu >10 10 m zmiana prężności pary spowodowana krzywizną jest nieznaczna.
rozpocznij naukę
NIE
Dla kropli o promieniu >10 7 m zmiana prężności pary spowodowana krzywizną jest nieznaczna.
=
rozpocznij naukę
TAK
Napięcie powierzchniowe to siła działająca na jednostkę powierzchni.
rozpocznij naukę
NIE
Napięcie powierzchniowe to siła działająca na jednostkę długości.
rozpocznij naukę
TAK
Napięcie powierzchniowe to energia przypadająca na jednostkę długości.
rozpocznij naukę
NIE
Koloidalny AgI ulega samorzutnie agregacji.
rozpocznij naukę
TAK
Koloidalny AgI nie ulega samorzutnie agregacji.
rozpocznij naukę
NIE
Koagulacja koloidów liofobowych jest szybka, gdy potencjał elektrokinetyczny jest wysoki.
rozpocznij naukę
NIE
Koagulacja koloidów liofobowych jest powolna, gdy potencjał elektrokinetyczny jest wysoki.
rozpocznij naukę
TAK
Roztwory koloidalne są nieprzezroczyste.
rozpocznij naukę
NIE
Roztwory koloidalne mogą być przezroczyste.
rozpocznij naukę
TAK
Efekt Tyndalla pozwala odróżnić roztwór rzeczywisty od koloidu.
rozpocznij naukę
TAK
Efekt Tyndalla pozwala odróżnić koloidy liofilowe od liofobowych.
rozpocznij naukę
NIE
W micelach łańcuchy węglowodorowe skierowane są na zewnątrz.
rozpocznij naukę
NIE
W micelach łańcuchy węglowodorowe skierowane są do wewnątrz.
rozpocznij naukę
TAK
Maksimum elektrokapilarne rtęci odpowiada zerowemu ładunkowi powierzchni.
rozpocznij naukę
TAK
Maksimum elektrokapilarne rtęci odpowiada maksymalnemu ładunkowi powierzchni.
rozpocznij naukę
NIE
Maksimum elektrokapilarne rtęci odpowiada maksimum napięcia powierzchniowego.
rozpocznij naukę
TAK
Potencjał maksimum elektrokapilarnego rtęci nie zależy od rodzaju elektrolitu.
rozpocznij naukę
NIE
Potencjał maksimum elektrokapilarnego rtęci zależy od rodzaju elektrolitu.
rozpocznij naukę
TAK
Środki powierzchniowo czynne to estry gliceryny i wyższych kwasów tłuszczowych.
rozpocznij naukę
NIE
Pomiar pH za pomocą elektrody wodorowej jest dokładny, ale niezbyt praktyczny.
rozpocznij naukę
TAK
Pomiar pH za pomocą elektrody wodorowej jest praktyczny, ale niezbyt dokładny.
rozpocznij naukę
NIE
Pomiar pH za pomocą papierków wskaźnikowych jest praktyczny, ale niezbyt dokładny.
rozpocznij naukę
TAK
Pomiar pH za pomocą papierków wskaźnikowych jest dokładny, ale niezbyt praktyczny.
rozpocznij naukę
NIE
Potencjał elektrody szklanej jest liniową funkcją pH.
rozpocznij naukę
TAK
Logarytm potencjału elektrody szklanej jest liniową funkcją pH.
rozpocznij naukę
NIE
pH roztworu NaOH o stężeniu 10 5 mol/dm³ ≈9
rozpocznij naukę
TAK
pH roztworu NaOH o stężeniu 10 5 mol/dm³ ≈5.
rozpocznij naukę
NIE
pH roztworu kwasu octowego o stężeniu 10 8 mol/dm³<7.
rozpocznij naukę
TAK
pH roztworu kwasu octowego o stężeniu 10 8 mol/dm³>7.
rozpocznij naukę
NIE
pH roztworu amoniaku o stężeniu 10 8 mol/dm³>7.
rozpocznij naukę
TAK
pH roztworu amoniaku o stężeniu 10 8 mol/dm³<7.
rozpocznij naukę
NIE
pH roztworu kwasu rośnie w miarę rozcieńczania.
rozpocznij naukę
TAK
pH roztworu zasady rośnie w miarę rozcieńczania.
rozpocznij naukę
NIE
pH roztworu kwasu maleje w miarę rozcieńczania.
rozpocznij naukę
NIE
pH roztworu zasady maleje w miarę rozcieńczania.
rozpocznij naukę
TAK
pH roztworu NaCl rośnie w miarę rozcieńczania.
rozpocznij naukę
NIE
pH roztworu NaCl nie zmienia się przy rozcieńczaniu.
rozpocznij naukę
TAK
pH roztworu NaCN nie zmienia się przy rozcieńczaniu.
rozpocznij naukę
NIE
pH roztworu NaCN maleje przy rozcieńczaniu.
rozpocznij naukę
TAK
pH roztworu NH4Cl maleje przy rozcieńczaniu.
rozpocznij naukę
NIE
pH roztworu NH4Cl rośnie przy rozcieńczaniu.
rozpocznij naukę
TAK
Dodajemy NaOH do roztworu HCl. pH rośnie najpierw powoli, potem szybko, potem znów powoli.
rozpocznij naukę
TAK
Dodajemy NaOH do roztworu kwasu octowego. pH rośnie najpierw powoli, potem szybko, potem znów powoli.
rozpocznij naukę
NIE
Dodajemy NaOH do roztworu kwasu octowego. pH rośnie, potem jest prawie stałe, potem znów rośnie.
rozpocznij naukę
TAK
Dodajemy NaOH do roztworu HCl. pH rośnie, potem jest prawie stałe, potem znów rośnie.
rozpocznij naukę
NIE
Zmieszano roztwory o pH 2 i o pH 3 w stosunku 1:1. pH otrzymanego roztworu wynosi ok. 5.
rozpocznij naukę
NIE
Zmieszano roztwory o pH 2 i o pH 3 w stosunku 1:1. pH otrzymanego roztworu <3.
rozpocznij naukę
TAK
Stężenie jonów OH w 1 molowym HCl wynosi ok. 10 7 mol/dm³.
rozpocznij naukę
NIE
Stężenie jonów OH w 1 molowym HCl wynosi ok. 10 14 mol/dm³.
rozpocznij naukę
TAK
Dodatek mocnego kwasu nie wpływa na stałą dysocjacji słabego kwasu.
rozpocznij naukę
TAK
Dodatek mocnego kwasu nie wpływa na stopień dysocjacji słabego kwasu.
rozpocznij naukę
NIE
Dodatek mocnego kwasu zmniejsza stopień dysocjacji słabego kwasu.
rozpocznij naukę
TAK
Dodatek mocnego kwasu zmniejsza stałą dysocjacji słabego kwasu.
rozpocznij naukę
NIE
Dodatek octanu sodowego zmniejsza stopień dysocjacji kwasu octowego.
rozpocznij naukę
TAK
Dodatek octanu sodowego zwiększa stopień dysocjacji kwasu octowego.
rozpocznij naukę
NIE
Dodatek chlorku amonu zwiększa stopień dysocjacji amoniaku.
rozpocznij naukę
NIE
Dodatek chlorku amonu zmniejsza stopień dysocjacji amoniaku.
rozpocznij naukę
TAK
Wyrażenie =(K/c)1/2 jest prawdziwe, gdy c>>K.
rozpocznij naukę
TAK
Wyrażenie =(K/c)1/2 jest prawdziwe dla roztworów rozcieńczonych.
rozpocznij naukę
NIE
AgCl roztwarza się w amoniaku, ponieważ amoniak ulega hydrolizie.
rozpocznij naukę
NIE
AgCl roztwarza się w amoniaku, ponieważ Ag tworzy trwały kompleks z NH3.
rozpocznij naukę
TAK
W roztworze K3[Fe(CN)6] stężenie jonów CN¯ jest dwa razy wyższe niż stężenie jonów K+.
rozpocznij naukę
NIE
W roztworze K3[Fe(CN)6] stężenie jonów CN¯ jest tysiące razy niższe niż stężenie jonów K+.
rozpocznij naukę
TAK
W roztworze K3[Fe(CN)6] stężenie jonów Fe3+ jest 3 razy niższe niż stężenie jonów K+.
rozpocznij naukę
NIE
W roztworze K3[Fe(CN)6] stężenie jonów Fe3+ jest tysiące razy niższe niż stężenie jonów K+.
rozpocznij naukę
TAK
Dodając KOH do roztworu K3[Fe(CN)6] otrzymujemy osad Fe (OH)3.
rozpocznij naukę
NIE
Dodając KOH do roztworu K3[Fe(CN)6] nie otrzymamy żadnego osadu.
rozpocznij naukę
TAK
Złoto łatwo przechodzi do roztworu w obecności cyjanków, ponieważ powstaje trwały kompleks.
rozpocznij naukę
TAK
Złoto łatwo przechodzi do roztworu w obecności cyjanków, ponieważ cyjanki są silnymi utleniaczami.
rozpocznij naukę
NIE
W związkach kompleksowych często występuje izomeria.
rozpocznij naukę
TAK
Liczba koordynacyjna jonu centralnego jest zawsze równa jego wartościowości.
rozpocznij naukę
NIE
Liczba koordynacyjna jest charakterystyczna dla danego jonu centralnego.
rozpocznij naukę
TAK
Liczba koordynacyjna jest charakterystyczna dla danego ligandu.
rozpocznij naukę
NIE
Kompleksy chelatowe są nierozpuszczalne w wodzie.
rozpocznij naukę
NIE
W kompleksach chelatowych jon centralny i ligandy występują zawsze w stosunku molowym 1:1.
rozpocznij naukę
NIE
EDTA jest przykładem związku organicznego tworzącego kompleksy chelatowe z wieloma metalami.
rozpocznij naukę
TAK
Metale grup 3 12 wykazują większą skłonność do tworzenia związków kompleksowych niż metale grup 1 i 2.
rozpocznij naukę
TAK
Ligandy mogą być anionami lub obojętnymi cząsteczkami posiadającymi niewiążące pary elektronowe.
rozpocznij naukę
TAK
Związki kompleksowe występują tylko w roztworach
rozpocznij naukę
NIE
Ni na Fe to przykład powłoki katodowej.
rozpocznij naukę
TAK
Ni na Fe to przykład powłoki anodowej.
rozpocznij naukę
NIE
Zn na Fe to przykład powłoki anodowej.
rozpocznij naukę
TAK
Zn na Fe to przykład powłoki katodowej.
rozpocznij naukę
NIE
Powłoki katodowe chronią żelazo przed korozją tylko, gdy są szczelne.
rozpocznij naukę
TAK
Powłoki anodowe chronią żelazo przed korozją tylko, gdy są szczelne.
rozpocznij naukę
NIE
Ochrona katodowa może być stosowana dla wszystkich metali.
rozpocznij naukę
TAK
Ochrona anodowa może być stosowana dla wszystkich metali.
rozpocznij naukę
NIE
Ochrona anodowa może być stosowana tylko dla metali ulegających pasywacji.
rozpocznij naukę
TAK
Ochrona katodowa może być stosowana tylko dla metali ulegających pasywacji.
rozpocznij naukę
NIE
Cu i Fe to przykłady metali, które swoją odporność na korozję zawdzięczają głównie pasywacji.
rozpocznij naukę
NIE
Al i Ti to przykłady metali, które swoją odporność na korozję zawdzięczają głównie pasywacji.
rozpocznij naukę
TAK
Al i Zn to przykłady metali, które wytrzymują kontakt z wilgotnym środowiskiem bez względu na pH.
rozpocznij naukę
NIE
Sn i Ti to przykłady metali, które wytrzymują kontakt z wilgotnym środowiskiem bez względu na pH.
rozpocznij naukę
TAK
Stalowy kocioł połączono z anodą magnezową to przykład ochorny katodowej
rozpocznij naukę
TAK
Stalowy kocioł połączono z anodą magnezową to przykład ochrony anodowej
rozpocznij naukę
NIE
Praktyczna odporność na korozję zależy od miejsca w szeregu napięciowym metali bez wyjątków.
rozpocznij naukę
NIE
Praktyczna odporność na korozję zależy od miejsca w szeregu napięciowym metali z wieloma wyjątkami.
rozpocznij naukę
TAK
Fakt, że reakcja utleniania i redukcji zachodzi w różnych obszarach sprzyja korozji.
rozpocznij naukę
TAK
Fakt, że reakcja utleniania i redukcji zachodzi w różnych obszarach nie sprzyja korozji.
rozpocznij naukę
NIE
Im bardziej szlachetny metal powłoki tym skuteczniej chroni przed korozją.
rozpocznij naukę
NIE
Metale, których potencjały normalne są dostatecznie niskie mogą reagować z wodą z wydzieleniem wodoru.
rozpocznij naukę
TAK
W tzw. ogniwach niejednakowego napowietrzania korozja zachodzi w obszarze o dobrym dostępie tlenu.
rozpocznij naukę
NIE
W tzw. ogniwach niejednakowego napowietrzania korozja zachodzi w obszarze o złym dostępie tlenu.
rozpocznij naukę
TAK
W obszarach anodowych zachodzi reakcja Fe = Fe 2++2e
rozpocznij naukę
TAK
W obszarach katodowych zachodzi reakcja Fe = Fe 2++2e
rozpocznij naukę
NIE
W obszarach katodowych zachodzi reakcja ½ O2+ H2O+2e= 2OH
rozpocznij naukę
TAK
W obszarach anodowych zachodzi reakcja ½ O2+ H2O+2e= 2OH
rozpocznij naukę
NIE
Farba stosowana do ochrony przed korozją powinna być dobrym przewodnikiem prądu.
rozpocznij naukę
NIE
Farba stosowana do ochrony przed korozją powinna być dobrym izolatorem prądu.
rozpocznij naukę
TAK

Musisz się zalogować, by móc napisać komentarz.