Pytanie |
Odpowiedź |
rozpocznij naukę
|
|
proces jakościowych i wieloaspektowych zmian kulturowych
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
dziedzina filozofii, której przedmiotem są wartości i akty wartościowania
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
okres zwłoki, przyznany temu kto nie jest gotowy stawić czoła obowiązkom
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
pogląd filozofii wg którego człowiek stanowi centrum i cel wszechświata
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
pogląd, zgodnie z którym proces wychowania podporządkowany jest nieskrępowane mu wychowania dziecka, które jest w centrum idei
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
współczesne doktryny pedagogiczne o charakterze antyautorytarnym. Wyrosła z krytyki operacyjności dotychczasowych systemów edukacyjnych.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
działalność oświatowa zmierzającą do przyswojenia uczniom umiejętności czytania, pisania i liczenia
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
pedagogika osób dorosłych
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
planowanie, projektowanie poprzez wykorzystanie operacji intelektualnych wyprzedzających zaistnienie pewnych zdarzeń/procesów
|
|
|
analfabetyzm funkcjonalny rozpocznij naukę
|
|
ujawnia się w braku kompetencji do rozumienia prostych tekstów
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
brak umiejętności czytania, pisania i wykonywania czterech podstawowych działań matematycznych
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
subdyscyplina pedagogiczna, która. przedmiotem badań uczyniła cele, treści, metody i formy organizacyjne kształcenia (nauczania i uczenia się)
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
stan napięcia wywołany równoczesnym pojawianiem się w umyśle człowieka sprzecznych danych, informacji i wiedzy
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
proces wyzwalania się oraz uzyskiwania coraz pełniejszej autonomii
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
działania, które uniemożliwiają określonym jednostkom dostęp do środków lub czerpania korzyści, powszechnie dostępnych dla innych
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
schematyczny i jednostronny obraz jakiegoś zjawiska, człowieka lub rzeczy zawierający wartościowanie przyswojone z otoczenia jeszcze przed poznaniem obiektu
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
system polityczny, w którym Szelków zachowania społeczne są kontrolowane przez arbitralną władze państwa, realizująca zamkniętą wizję ideologiczną wdrażana za pomocą przemocy na masową skalę
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
zespół poglądów jednostki, będący względnie stała wizja świata
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
hierarchia warstw społecznych ujawniająca się w dostępie do jakiegoś cenionego dobra (edukacja, władza, ochrona zdrowia)
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
subdyscyplina pedagogiczna, która przedmiotem czyni pedagoga
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
dostarcza modelowych rozwiązań, obejmuje np zbiór przyjętych założeń, zbiór teorii
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
dział filozofii zajmujący się rozważaniami na temat bytu
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
rozstrzygnięcie konfliktu, przy którym obie strony tracą i nikt nie osiąga zamierzonych celów, nie daje pełnego zwycięstwa, ale chroni przed poczuciem klęski
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
zmiana przekonań/zachowań jednostki pod wpływem nacisku ze strony ptoczenia
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
proces zbierania informacji o przebiegu działania i efektach połączony z analizą danych w celu udoskonalenia przebiegu procesu w celu uzyskania wyższego poziomu
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
efekt różnego rodzaju upośledzeń społecznych, powodujący ograniczenia w uczestniczeniu jednostek w życiu społecznym, politycznym i gospodarczym
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
proces celowej zmiany świadomości społecznej poprzez wpajania członkom społeczeństwa stronniczych przekonań
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
wdrażanie do uczestnictwa w kulturze
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
rozbieżność oczekiwań dyktowana przez pojedynczą normę
|
|
|
3 przykłady pedagogiki specjalnej to...? rozpocznij naukę
|
 |
1. tyflo -wzrok 2. surdo- słuch. 3. nozo- terapeutyczna, choroby przewlekle
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
szczegółowa analiza problemu badawczemu, służy wyjaśnianiu pojęć
|
|
|