Pytanie |
Odpowiedź |
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
To jest pies i to jest pies rozpocznij naukę
|
|
This is a dog and that is a dog
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
To jest dziewczynka/dziewczyna rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
Co to jest? / co to jest? (ale to drugie) rozpocznij naukę
|
|
What is this? / What is that/ what's that?
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
What is this? It is a table/ It's a table
|
|
|
Co to jest? To jest książka rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
Co to jest? To jest drzewo. rozpocznij naukę
|
|
What is this? It is a tree
|
|
|
Co to jest(to drugie) to jest róża rozpocznij naukę
|
|
What is that? It is a rose.
|
|
|
Co to jest? (to drugie) to jest pióro/długopis rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
co to jest? (to drugie) to jest dom rozpocznij naukę
|
|
What's that? It's a house.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
Ten pies jest duży, tamten pies jest mały rozpocznij naukę
|
|
This dog is big, that dog is small
|
|
|
Ten długopis/pióro jest długi, tamten ołówek jest krótki rozpocznij naukę
|
|
This pen is long, that pencil is short.
|
|
|
Ten chłopiec/chłopak jest wysoki, tamta dziewczynka/dziewczyna jest niska rozpocznij naukę
|
|
This boy is tall, that girl is short
|
|
|
Ta róża jest czerwona, tamto drzewo jest zielone rozpocznij naukę
|
|
This rose is red, that tree is green
|
|
|
Kto to jest? To jest Jane. rozpocznij naukę
|
|
Who's this/ Who is this? It is Jane/It's Jane
|
|
|
Kto to jest? To jest Pani Jhonon rozpocznij naukę
|
|
Who's that/ Who is that? It is Mrs Jhonon/It's Mrs Jhonon
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
Pan Jhonon jest mężczyzną. On jest mężczyzną rozpocznij naukę
|
|
Mr. Jhonon is a man. He is a man
|
|
|
Rick jest chłopcem. On jest duży rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
Pani Jhonon jest kobietą. Ona jest ładna. rozpocznij naukę
|
|
Mrs. Jhonon is a woman. She is pretty.
|
|
|
Joan jest dziewczynką. Ona jest siostrą Ricka. rozpocznij naukę
|
|
Joan is a girl. She is Rick's sister.
|
|
|
To jest pióro. Ono jest niebieskie rozpocznij naukę
|
|
This is a pen. It is blue
|
|
|
To jest róża. Ona jest czerwona. rozpocznij naukę
|
|
This is a rose. It is red.
|
|
|
Drzewo jest zielone. Ono jest zielone rozpocznij naukę
|
|
A tree is green. It is green
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
Kim jest ten mężczyzna? To jest Pan Jhonon, ojciec Rika i Jane. On jest wysokim mężczyzną. To jest jego żona, Margareta. Ona jest ładną kobietą. Rik jest synem Pana Johnsona, Jane jest jego córką. Ona jest ładna. Pani Jhonons jest matką Rika i Jane. rozpocznij naukę
|
|
Who is this man? It is Mr Jhonon, Rick and Joan's father. He is a tall man. This is his wife, Margaret. She is a pretty woman. Rick is Mr Jhonon's son and Joan is his daughter. She is pretty. Mrs Jhonon is Rick and Joan's mother.
|
|
|
Rik jest bratem Joan. To jest pies Joan, Binki. Co to jest? To jest dom Pana Jhonsona a to jest jego ogród. Jego dom jest duży rozpocznij naukę
|
|
Rick is Joan's brother. That is Joan's dog, Binki. What is that? It is Mr Jhonon's house and that is his garden. His house is big
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
Pan Jhonon jest nauczycielem. Andy jest jego bratem. On jest studentem. Rik nie jest studentem. Pani Jhonon jest dentystką, ona nie jest nauczycielką. Pan Jhonon jest wysoki. Andy nie jest tak wysoki jak jego brat, ale nie jest niski. rozpocznij naukę
|
|
Mr. Jhonon is a teacher. Andy is his brother. He's a student. Rick isn't a student. Mrs Jhonson is a dentist, she isn't a teacher.Mr. Jhonon is tall. Andy isn't as tall as his brother, but he isn't short.
|
|
|
To jest dom Pana Jhonsona. Jest duży i bardzo ładny. Czy to jest jego ogródek? Tak. rozpocznij naukę
|
|
This is Mr. Johnson's house. It's big and very nice. Is this his garden? Yes, it is
|
|
|
Jestem Stave Jhonon, jestem nauczycielem, to jest moja żona, Margareta, ona jest dentystką. To jest Rik, mój syn, a to jest Joan, moja córka rozpocznij naukę
|
|
I'm Stave Jhonon, I'm a teacher, this is my wife, Margareta, she's a dentist. This is Rick, my son, and that's Joan, my daughter
|
|
|
Jestem Margareta Jhonson, jestem dentystką, mój mąż jest nauczycielem, on jest dobrym nauczycielem, mój syn Rick jest dużym chłopcem, a moja córka Joan jest ładna rozpocznij naukę
|
|
I'm Margareta Jhonson, I'm a dentist, My husband is a teacher. He's a good teacher. My son Rick is a big boy and daughter Joan is pretty.
|
|
|
Czy Ty jesteś nauczycielem, Stave? Tak, jestem. Czy Margareta jest także nauczycielką? Nie, ona nie jest, ona jest dentystką rozpocznij naukę
|
|
Are you a teacher, Steve? Yes I am. Is Margareta a teacher, too? No, she isn't, she's a dentist
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
Czy Ty jesteś dziewczynką? rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
Czy on jest nauczycielem? rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
Ty nie jesteś nauczycielem rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
Czy ja jestem nauczycielem? Tak, Ty jesteś nauczycielem/ Tak, Ty jesteś nauczycielem/ Tak, Ty jesteś rozpocznij naukę
|
|
Am I a teacher? Yes, you are a teacher / Yes, you're a teacher / Yes, you are
|
|
|
Czy Ty jesteś studentem? Tak, ja jestem studentem/ Tak, ja jestem studentem/ tak, jestem. rozpocznij naukę
|
|
Are you a student? Yes, I am a student / Yes, I'm a student / Yes, I am.
|
|
|
Czy on jest wysoki? Tak, on jest wysoki/ tak on jest wysoki/ tak on jest rozpocznij naukę
|
|
Is he tall? Yes, he is tall / yes he's tall / yes he is
|
|
|
Czy Jaone jest ładna? Tak, Joan jest ładna/ tak, Joan jest ładna/ tak, jest rozpocznij naukę
|
|
Is Jaone pretty? Yes Joan is pretty/yes Joan's pretty/yes she is
|
|
|
Czy to jest stół? tak, to jest stół/ tak to jest stół. tak, to jest rozpocznij naukę
|
|
Is it a table? yes, it is a table / yes, It's a table. Yes it is
|
|
|
Czy ja jestem studentem? Nie, ty nie jesteś studentem/ nie, ty nie jesteś Studentem/ nie, ty nie jesteś studentem rozpocznij naukę
|
|
Am I a student? No, you are not a student / no, you're not a student / no, you aren't a student
|
|
|
Czy Ty jesteś wysoki? Nie, ja nie jestem wysoki/ Nie, ja nie jestem wysoki rozpocznij naukę
|
|
Are you tall? No, I am not tall / No, I'm not tall
|
|
|
Czy on jest niski? Nie, on nie jest niski/Nie, on nie jest niski / nie, on nie jest niski rozpocznij naukę
|
|
Is he short? No, he is not short / No, he's not short / No, he isn't short
|
|
|
Czy ona jest ładna? Nie, Ona nie jest ładna. Nie, ona nie jest ładna. Nie, ona nie jest ładna rozpocznij naukę
|
|
Is she pretty? No, she is not pretty. No, she isn't pretty. No, she's not pretty
|
|
|
Czy to jest pióro? Nie, to nie jest pióro. Nie, to nie jest pióro. Nie, to nie jest pióro. rozpocznij naukę
|
|
Is it a pen? No, it is not a pen. No, it's not a pen. No, it isn't a pen.
|
|
|
Czy ja jestem studentem? Nie, ty nie jesteś. Nie, ty nie jesteś. nie, ty nie jesteś rozpocznij naukę
|
|
Am I a student? No, you are not. No, you're not. no, you aren't
|
|
|
Czy jesteś wysoki? Nie, nie jestem. Nie, nie jestem. rozpocznij naukę
|
|
are you tall? No I am not. No, I'm not.
|
|
|
Czy on jest niski? Nie, on nie jest. nie, on nie jest. nie, on nie jest rozpocznij naukę
|
|
Is he short? No he is not. No, he isn't. no, he's not.
|
|
|
Czy Ona jest ładna? nie, ona nie jest. nie, ona nie jest. nie, ona nie jest. rozpocznij naukę
|
|
Is she pretty? no she is not. no she isn't. no she's not.
|
|
|
Czy to jest pióro? nie, to nie jest. nie, to nie jest. nie, to nie jest. rozpocznij naukę
|
|
Is it a pen? no it is not. no it isn't. no it's not
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
Phil i Jan są studnetnami rozpocznij naukę
|
|
Phil and Ian are students
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
To są biurka Ricka I Joan rozpocznij naukę
|
|
These are Rick's and Joan's desks
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
Jestem Polakiem/ Jestem Polką rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
twój, twoja, twoje, wasz, wasza, wasze rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
Co to jest? To jest biurko Andiego. Co to jest? To są jego książki. Czy to także jest jego książka? Nie, to książka Ricka. Książki Ricka są na jego biurku. Czy to są długopisy? Nie. Co to jest? To są ołówki. Czy one są czerwone? Nie, zielone rozpocznij naukę
|
|
What's this? It's Andy's desk. What are these? These are his books. Is that his book, too? No, it's Rick's, s book. Andy's books are on his desk. Are those pens? No, they aren't. What are they? These are pencils. Are they red? No, they're green.
|
|
|
Kim są Ci młodzieńcy? To są przyjaciele Andiego, Phil i Ian. Phil jest Anglikiem. Czy Ian też jest Anglikiem? Nie, On jest Polakiem. Jesteś Polakiem czy Niemcem? Jestem Polakiem. Rick i Joan, jesteś Szkotami? Nie, my jesteśmy Anglikami rozpocznij naukę
|
|
Who are those young men? They're Andy's friends, Phil and Ian. Phil's English. Is Ian English, too? No, he's Polish. Are you Polish or German? I'm Polish. Rick and Joan, are you Scottish? No, we're English
|
|
|
Czy Ty jesteś Pan Jhonon? Tak, jestem. Czy Ty jesteś Stave Jhonons? Nie, mam na imię Andy. Stave to mój brat rozpocznij naukę
|
|
Are you Mr Jhonon? Yes I am. Are you Stave Jhonons? No, my name's Andy. Stave's my brother
|
|
|
Czy my jesteśmy wysocy? Tak, wy jesteście wysocy. Tak, wy jesteście wysocy. tak, wy jesteście. rozpocznij naukę
|
|
Are we tall? Yes, you are tall. Yes, you're tall. yes, you are.
|
|
|
Czy wy jesteście studentami? Tak, my jesteśmy studnetnami. tak, my jesteśmy studnetnami. tak, my jesteśmy rozpocznij naukę
|
|
Are you students? Yes, we are students. yes, we're students. yes we are
|
|
|
Czy Oni/One są Anglikami? tak, oni/one są Anglikami. tak, oni/one są Anglikami. tak, oni/one sa rozpocznij naukę
|
|
Are They English? yes, they are English. yes, they're English. yes, they are.
|
|
|
Czy my jesteśmy niscy? Nie, wy nie jesteście niscy. nie, wy nie jesteście niscy. nie, wy nie jesteście niscy rozpocznij naukę
|
|
Are we short? No, you are not short. no, you aren't short. no, you're not short.
|
|
|
Czy wy jesteście nauczycielami? nie, my nie jesteśmy nauczycielami. nie, my nie jesteśmy nauczycielami. nie, my nie jesteśmy nauczycielami. rozpocznij naukę
|
|
Are you teachers? no, we are not teachers. no, we're not teachers. no, we aren't teachers.
|
|
|
Czy Oni/One są Polakami? Nie, oni/one. nie są Polakami. nie, oni/one nie są Polakami. nie, oni/one nie są Polakami rozpocznij naukę
|
|
Are They Polish? No, they are not Polish. no, they aren't Polish. no, they're not Polish
|
|
|
Czy my jesteśmy niscy? nie, nie jesteście. nie, nie jesteście. nie, nie jesteście. rozpocznij naukę
|
|
Are we short? no, you are not. no, you're not. no, you aren't.
|
|
|
Czy wy jesteście nauczycielami? nie, my nie Jesteśmy. nie, my nie jesteśmy. nie, my nie jesteśmy. rozpocznij naukę
|
|
Are you teachers? no, we are not. no, we aren't. no, we're not.
|
|
|
Czy Oni/One są Polakami? nie, oni/one nie są. nie, oni/one nie są. nie, oni/one nie są. rozpocznij naukę
|
|
Are They Polish? no, they are not. no, they aren't. no, they're not.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
To jest pokój Andiego. Jest bardzo ładny. Ma duże okno. Ściany są niebieskie a podłoga jest brązowa. W kącie jest łóżko. Łóżko jest długie i wygodne. Obok łóżka jest stolik. Lampka i książka są na tym stoliku rozpocznij naukę
|
|
This is Andy's room. It is very nice. It has a large window. The walls are blue and the floor is brown. There is a bed in the corner. The bed is long and comfortable. Near the bed there is a small table. A lamp and a book are on the table.
|
|
|
Obok drzwi jest szafa. Andy ma tam swoje ubrania. W pokoju są trzy krzesła i dwa fotele. Na ścianach są cztery ładna obrazy. Kim jest ten. młodzieniec obok okna? Czy to Andy? Nie, to nie jest Andy, to jest jego przyjaciel Phil. rozpocznij naukę
|
|
There is a cupboard near the door - Andy's clothes are there. There are three chairs and two armchairs in the room. On the walls there are four nice pictures. Who is this young man near the window? Is it Andy? No, it is not Andy, it is his friend Phil.
|
|
|
Czy pokój Andiego jest ładny? Tak, jest bardzo ładny. Mój pokój również jest ładny. Mam w nim duże biurko i wygodny fotel. Przepuszczam, że masz tam wygodne łóżko. Oczywiście, że mam rozpocznij naukę
|
|
Is Andy's room nice? Yes, it's very nice. My room's nice, too. I have a large desk in it and a comfortable armchair. You have a comfortable bed there, I suppose. Of course, I have.
|
|
|
Mam różę. Ta róża jest czerwona rozpocznij naukę
|
|
I have a rose. The rose is red
|
|
|
W pokoju Andiego jest łóżko. To łóżko jest wygodne. rozpocznij naukę
|
|
There's a bed in Andy's room. The bed is comofrtable.
|
|
|
Ja mam lampę na moim stole. rozpocznij naukę
|
|
I have a lamp on my table.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
Stave ma dom. On ma także ogród rozpocznij naukę
|
|
Steve has a house. He has a garden, too
|
|
|
Margareta ma syna. Ona ma także córkę. rozpocznij naukę
|
|
Margaret has a son. She has a daughter, too.
|
|
|
Ten stół ma cztery nogi. On jest duży rozpocznij naukę
|
|
This table has four legs. It's big
|
|
|
Ty i ja mamy dwa biurka. My mamy także dwa krzesła. rozpocznij naukę
|
|
You and I have two desks. We have two chairs, too.
|
|
|
Rik i Joan mają psa. Oni są szczęśliwi. rozpocznij naukę
|
|
Rick and Joan have a dog. They are happy.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
There is a pen on the floor
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
there is (there's) a cupboard in the room
|
|
|
Na ścianie są cztery obrazy rozpocznij naukę
|
|
There are four pictures on the wall
|
|
|
Andy ma duże okno w swoim pokoju rozpocznij naukę
|
|
Andy has a large window in his room
|
|
|
Na podłodze są dwie książki rozpocznij naukę
|
|
There are two books on the floor
|
|
|
W ogrodzie jest sześć drzew rozpocznij naukę
|
|
There are six trees in the garden
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
There is (there's) a chair near the door
|
|
|
W pokoju jest mężczyzna. Ten mężczyzna jest młody rozpocznij naukę
|
|
There is a man in the room. The man is young
|
|
|
Czy pokój Andiego jest ładny? rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
Czy Pan Johnson jest wysokim mężczyzną? rozpocznij naukę
|
|
Is Mr. Johnson a tall man?
|
|
|
Czy Joan jest ładną dziewczyną? rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
Czy Rick i Joan są w pokoju Andiego? rozpocznij naukę
|
|
Are Rick and Joan in Andy's room?
|
|
|
Czy jego szafa jest obok drzwi? rozpocznij naukę
|
|
Is his cupboard near the door?
|
|
|
Czy jego ubrania są w tej szafie? rozpocznij naukę
|
|
Are his clothes in the cupboard?
|
|
|
Czy podłoga jest zielona? rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
czy jego łóżko jest krótkie? rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
W pokoju Andiego znajdują się dwa fotele l rozpocznij naukę
|
|
There are two armchairs in Andy's room
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
They are very comfortable
|
|
|
W pokoju jest także szafa rozpocznij naukę
|
|
There is a cupboard in the room, too
|
|
|
Andy ma w niej swoje ubrania rozpocznij naukę
|
|
Andy has his clothes in it
|
|
|
Ja mam duże biurko koło okna. rozpocznij naukę
|
|
I have a large desk near the window
|
|
|
koło drzwi jest mały stół rozpocznij naukę
|
|
near the door there's a small table.
|
|
|
Na tym stole jest jakaś książka rozpocznij naukę
|
|
On the table there's a book.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
Czy Ty masz psa, Joanno? Tak, mam. Jak on ma na imię? Binkie. rozpocznij naukę
|
|
Have you a dog, Joan? Yes, I have. What's his name? Binkie.
|
|
|
- Czy w ogrodzie jest stół? - Tak jest. - Czy na stole jest sześć filiżanek? - Nie, są tylko dwie. rozpocznij naukę
|
|
- Is there a table in the garden? - Yes, there is. - Are there six cups on the table? - No, there are only two.
|
|
|
-Czy Andy ma samochód? -Nie, nie ma. - Czy pan Johnson ma samochód? - Tak, on ma. -Czy on jest czerwony? -Nie, nie jest. - Jaki on ma kolor? -On jest niebieski. rozpocznij naukę
|
|
-Has Andy a car? -No, he hasn't. -Has Mr Johnson a car? - Yes, he has. -Is it red? -No, it isn't. - What colour is it? -It's blue.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
Państwo Johnsonowie mają dom. Czy oni też mają ogród? Tak, mają. Oto jest ich ogród. Są w nim duże drzewa i piękne kwiaty. Pod drzewem jest stolik i dwa krzesła. Na stoliku jest dzbanek i dwie filiżanki. rozpocznij naukę
|
|
The Johnsons have a house. Have they a garden, too? Yes, they have This is their garden. There are big trees and beautiful flowers in it. Under a tree there is a small table and two chairs. On the table there is a jug and two cups.
|
|
|
Na talerzu są cztery jabłka i trzy gruszki. Jakiego ojr są koloru? Jabłka są czerwone, a gruszki są żółte. Kto jest w ogrodzie? Rick i Joan są w ogrodzie. rozpocznij naukę
|
|
There are four apples and three pears on the plate. What colour are they? The apples are red and the pears are yellow. Who is in the garden? Rick and Joan are in the garden.
|
|
|
Rick ma w rękach dużą piłkę, jego siostra nie ma piłki, ona ma w dłoni gruszkę. Jej pies, Binkie, jest pod stołem. Binkie to czarny pudel. On Jest tak czarny, jak węgiel. rozpocznij naukę
|
|
Rick has a big ball in his hands, his sister has not a ball, she has a pear in her hand. Her dog, Binkie, is under the table. Binkie is a black poodle. He is as black as coal.
|
|
|
Czy ja mam gruszkę? Tak, Ty masz gruszkę. Tak, Ty masz rozpocznij naukę
|
|
have I a pear? Yes, you have a pear. Yes, you have.
|
|
|
Czy Ty masz piłkę? Tak, ja mam piłkę. Tak, ja mam rozpocznij naukę
|
|
Have you a ball? Yes, I have a ball, Yes, I have.
|
|
|
Czy Stave ma auto? Tak, Stave na auto. Tak, on ma rozpocznij naukę
|
|
Has Stave a car? Yes, Stave has a car. Yes, he has.
|
|
|
Czy Joan ma psa? Tak, Joan ma psa. Tak, Ona ma. rozpocznij naukę
|
|
Has Joan a dog? Yes, Joan has a dog. Yes, she has.
|
|
|
Czy ten stół ma 4 nogi? Tak, ten stół ma 4 nogi. Tak, ona ma? rozpocznij naukę
|
|
Has this table four legs? Yes, this table has four legs. Yes, it has.
|
|
|
Czy my mamy książkę? Tak, wy macie książkę. Tak, wy macie rozpocznij naukę
|
|
Have we a book? Yes, you have a book. Yes, you have.
|
|
|
Czy wy macie biurko? Tak, my mamy biurko. Tak, my mamy. rozpocznij naukę
|
|
Have you a desk? Yes, we have a desk. Yes, we have.
|
|
|
Czy Oni/One mają dom? Tak, Oni/One mają dom. Tak, Oni\One mają rozpocznij naukę
|
|
Have they a house? Yes, they have a house. Yes, they have.
|
|
|
Nie, Ty nie masz gruszki. Nie, Ty nie masz. Nie, Ty nie masz rozpocznij naukę
|
|
No, you have not a pear. No, you have not. No, you haven't.
|
|
|
Nie, ja nie mam piłki. Nie, ja nie mam. Nie, ja nie mam. rozpocznij naukę
|
|
No, I have not a ball. No, I have not. No, I haven't.
|
|
|
Nie, Stave nie ma auta. Nie, On nie ma. Nie, on nie ma. rozpocznij naukę
|
|
No, Steve has not a car. No, he has not. No, he hasn't.
|
|
|
Nie, Joan nie ma psa. Nie, ona nie ma. Nie, Ona nie ma. rozpocznij naukę
|
|
No, Joan has not a dog. No, she has not. No, she hasn't.
|
|
|
Nie, ten stół nie ma 4 nog. Nie, on nie ma. Nie, on nie ma. rozpocznij naukę
|
|
No, this table has not four legs. No, it has not. No, it hasn't
|
|
|
Nie, wy nie macie książki. Nie, wy nie macie. Nie, wy nie macie. rozpocznij naukę
|
|
No, you have not a book. No, you have not. No, you haven't.
|
|
|
Nie, my nie mamy biurka. Nie, my nie mamy. Nie, my nie mamy. rozpocznij naukę
|
|
No, we have not a desk. No, we have not. No, we haven't.
|
|
|
Nie, Oni/One nie mają domu. Nie, oni/one nie mają. nie, oui/one nie mają. rozpocznij naukę
|
|
No, They have not a house. No, they have not. No, they haven't.
|
|
|
Na stole są dwie filiżanki. Czy na stole są dwie filiżanki? rozpocznij naukę
|
|
There are two cups on the table. Are there two cups on the table?
|
|
|
Czy na talerzu jest gruszka? Tak, jest. Nie, nie ma. Nie, nie ma. rozpocznij naukę
|
|
Is there a pear on the plate? Yes, there is. No, there is not. No, there isn't.
|
|
|
Czy w ogrodzie są duże drzewa? Tak, są. Nie, nie ma. Nie, nie ma. rozpocznij naukę
|
|
Are there big trees in the garden? Yes, there are. No, there are not No, there aren't.
|
|
|
Na moim stole jest lampka. rozpocznij naukę
|
|
There's a lamp on my table.
|
|
|
Czy masz szafę w swoim pokoju? rozpocznij naukę
|
|
Have you a cupboard in your room?
|
|
|
Pod drzewem jest wygodny fotel. rozpocznij naukę
|
|
There's a comfortable armchair under the tree.
|
|
|
Na stole jest tylko jeden dzbanek rozpocznij naukę
|
|
There's only one jug on the table
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|