Mitz

 0    31 fiszek    ffite
ściągnij mp3 drukuj graj sprawdź się
 
Pytanie język polski Odpowiedź język polski
typy problemów
rozpocznij naukę
teoretyczne (poszukiwanie wiedzy, brak integracji w zjawisko), praktyczne (zmiana sytuacji, Dążenie do osiągnięcia celu)
metoda, technika i narzędzie
rozpocznij naukę
świadome działanie w kierunku celu, konkretny sposób postępowania, element techniki lub metody
charakterystyka metody
rozpocznij naukę
znajdowanie wielu pomysłów, używana do uzyskania szerokiego Spektrum opcji itp, ma maksymalizować kreatywność
zasady burzy mózgów
rozpocznij naukę
żadnego krytycyzmu, pochwal, im więcej pomysłów tym lepiej, używanie pomysłów innych, szybkie wyrażanie pomysłów, dokumentowanie pomysłów
metoda 635
rozpocznij naukę
zespół 6 osób z pustymi kartkami, każdy na kartce rozpisuje 3 pomysły, wymiana kartek po 5 min
definicja zespołu
rozpocznij naukę
mała ilość osób z uzupełniającymi się umiekami, wspólnym celem, wartościami i podejściem. wspólna odpowiedzialność
klasyfikacja zespołów ze względu na trwałość
rozpocznij naukę
trwałe, doraźne (nieprzewidziane zadania/problemy), okresowe (zadania powtarzalne na konkretny okres)
turkusowa organizacja
rozpocznij naukę
organizacyjna praca zespołowa, pracownik bierze odpowiedzialność za swoje działania i uważa je za swoje
FMEA
rozpocznij naukę
failure mode and effects analysis-analiza potencjalnych skutków i wad
zasady FMEA
rozpocznij naukę
podejście zespołowe, dobór zespołu specjalistów z różnych obszarów(może być ktoś z zewnątrz), zespół 4-8 osob, powołanie kierownika
raport 8d
rozpocznij naukę
1. stworzenie grupy roboczej 2. opisanie problemu 3. akcja natychmiastowa 4. ustalenie przyczyny 5. korekta 6. weryfikacja korekty 7. zapobieganie 8. ocena i koniec 8d
cykl deminga
rozpocznij naukę
zaplanuj, wykonaj, sprawdź, popraw i tak w kółko
PDCA
rozpocznij naukę
P(planuj) D(Wykonaj) C(sprawdzaj) A(act)
Kaizen
rozpocznij naukę
japońska metoda zarządzania, ciągle doskonalenie przez drobne usprawnienia
sidem głównych rodzajów marnotractwa w Kaizen
rozpocznij naukę
nadprodukcja, zapasy, transport, oczekiwanie, zbędne ruchy, nadmierne przetwarzanie, braki
Poka Yoka
rozpocznij naukę
japońska metoda zarządzania-najlepiej uniemożliwić popełnienie błędu(uniemożliwienie lub łatwość wykrycia)
podział urządzeń Poka-Yoke
rozpocznij naukę
1. Funkcje Regulacyjne (kontrola, ostrzeganie) 2. Ustawiające (kontaktu, ustalonej wartości, koniecznego kroku)
podział urządzeń Poka-Yoke
rozpocznij naukę
1. Funkcje Regulacyjne (kontrola, ostrzeganie) 2. Ustawiające (kontaktu, ustalonej wartości, koniecznego kroku)
poziomy kontroli
rozpocznij naukę
1. bierna (informowanie) 2. asertywna (zasady, ale brak przymusu egzekwowania) 3. agresywna (bariery wymuszające zachowanie) 4. absolutna (eliminacja możliwości błędu)
5s
rozpocznij naukę
selekcja, systematyka, sprzątanie, standaryzacja, samodyscyplina /czasami też security
metoda czerwonych etykiet
rozpocznij naukę
naklejenie nalepek na potencjalnie niepotrzebne rzeczy
metoda czerwonych etykiet
rozpocznij naukę
naklejenie nalepek na potencjalnie niepotrzebne rzeczy
zarządzanie wizualne
rozpocznij naukę
metoda zarządzania polegająca na przedstawieniu info w bardzo widoczny sposób
funkcje zarządzania wizualnego
rozpocznij naukę
wskazanie problemu, informowanie o stanie rzeczywistym, wyznaczanie celów
zasady zarządzania wizualnego
rozpocznij naukę
1. Info musi być w widocznym i powszechnym miejscu 2. Dane trzeba aktualizować 3. Info musi być czytelne dla każdego
tablice produkcyjne cechy
rozpocznij naukę
jasne i proste, z miernikiem i legendą, pokazujące obecną sytuację, w jednym łatwo dostępnym miejscu
System andon
rozpocznij naukę
sposób komunikacji przy pomocy sygnałów świetlnych. Pozwala zatrzymać produkcję kiedy pojawi się defekt
ofd
rozpocznij naukę
Zrozumienie wymagań klienta. Według ISO16355 jest to zastosowanie metod statytycznych i pokrewnych w procesie rozwoju nowych technologii i produktów
zespół QFD
rozpocznij naukę
1. Członkowie ze wszystkich działów 2. Ten sam szczebel organizacji 3. Kierujacy wybierany przez zespół 4. Celem identyfikacja potrzeb klienta i przełożenie ich na cechy wyrobu, potem stworzenie zadań dla organizacji 5. odp na pytanie Kto? Co? Jak?
IPA
rozpocznij naukę
dwa kryteria oceny przez klientów-ważność i osiągnięcia
4 ćwiartki ipa
rozpocznij naukę
1. skoncentruj się tutaj (wysoki stopień ważności, niski osiągnięć) 2. kontynuuj dobrą pracę (wysoki, wysoki) 3. niski priorytet (niski, niski) 4. Możliwe przedobrzenie (niski, wysoki)

Musisz się zalogować, by móc napisać komentarz.