Pytanie |
Odpowiedź |
rozpocznij naukę
|
|
przedstawia wielkości stosunkowe, wyraża określoną liczbę jednostek zbiorowości przypadającą na jedną jednostkę drugiej zbiorowości
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
stosunek liczebności cząstkowej do liczebności całej zbiorowości, określa procentowy udział poszczególnych części zbiorowości w całej zbiorowości
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
określa dynamikę zjawisk czyli ich rozwój w czasie można mierzyć za pomocą wskaźników dynamicznych czyli stosunków wielkości badanego zjawiska w danym okresie badanym do wielkości tego samego zjawiska w innym okresie przyjętym za podstawę porównań
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
wielkości obliczane na podstawie wartości w cech wszystkich jednostek badanej zbiorowości zalicza się do nich średnia arytmetyczna i harmoniczna
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
to suma wartości cech wszystkich badanych jednostek podzielona przez liczbę jednostek tworzących zbiorowość pozwala ustalić średni poziom bananowy
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
wartości cechy które najczęściej występuje w danej zbiorowości
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
wartość środkowa w uporządkowanym szeregu statystycznym dzielącą zbiorowość na dwie równe części jedna część zawiera jednostki o wartości większej od mediany a druga o mniejszych
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
są jedną zmianę tendencji centralnej i służą do wyznaczania tej wartości cechy wokół której grupują się dane
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
dzieli zbiorowość na dwie części w ten sposób że 25% jednostek ma większą wartości mniejsze lub równe q1 a 75% równe lub większe q1
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
mediana czyli wartość środkowa
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
dzieli zbiorowość na dwie części w ten sposób że 75% ma wartości mniejsze lub równe Q3 a 25% równe lub większe od krótszych
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
to inaczej miary zbiorowości określają stopień rozproszenia wariantów cechy względem wartości średniej
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
to średnia arytmetyczna z bezwzględnej wartości odchyleń wartości zmiennej odsiedniej arytmetycznej
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
wyrażone przez kwartyl q1 i Q3 mierzy poziom zróżnicowania w połowie obszaru zmienności
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
pierwiastek kwadratowy z wariacji
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
średnia arytmetyczna kwadratów odchyleń wariantów cechy x i do średniej
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
asymetria informuje o tym czy przeważająca liczba jednostek jest powyżej czy poniżej przeciętnego poziomu badanej cechy
|
|
|