Pytanie |
Odpowiedź |
rozpocznij naukę
|
|
zbiór wartości, przekonań i wierzeń uznawanych przez wszystkich członków danej grupy.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
1. zmienna, niezależna (kultura narodowa) 2. zmienna, zależna (kultura organizacyjna)
|
|
|
czynniki kształtujące kulturę organizacyjną rozpocznij naukę
|
|
1. kultura otoczenia 2. przedmiot działalności 3. cechy uczestników 4. cechy organizacji
|
|
|
funkcje kultury organizacyjnej (3) rozpocznij naukę
|
|
1. integracyjna 2. percepcyjna 3. adaptacyjna
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
akcentuje wartości wspólnie podzielane przez wszystkich członków organizacji i zapewnia - poprzez zgodność tych wartości - spójność grupy, daje poczucie tożsamości, wyznacza granice organizacji
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
pozwala określić sposoby postrzegania organizacji, nadaje znaczenie społecznym i organizacyjnym aspektom życia
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
stabilizuje warunki działania organizacji poprzez dostarczanie gotowych schematów reagowania na zmiany, zmniejsza poczucie niepewności, zwiększa poczucie bezpieczeństwa, wzmacnia trwałość systemów społecznych
|
|
|
typologia kultur według Camerona i Quinna rozpocznij naukę
|
|
kultura: 1. hierarchii 2. rynku 3. klanu 4. adhokracji
|
|
|
typologia kultur według Harrisona rozpocznij naukę
|
|
kultura: 1. władzy 2. roli 3. zadania 4. osoby
|
|
|
typologia kultur według Deala i Kenedy'ego rozpocznij naukę
|
|
kultura: 1. hazardzistów 2. rutyniarzy 3. indywidualistów 4. zrównoważona
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
orientacja na sprawy wewnętrzne, elastyczność i swoboda działania
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
orientacja na sprawy wewnętrzne, stabilność i kontrola
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
orientacja na pozycję w otoczeniu, stabilność i kontrola
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
orientacja na pozycję w otoczeniu, elastyczność i swoboda działania
|
|
|
kultura hierarchii - cechy rozpocznij naukę
|
|
1. sformalizowana, zhierarchizowana 2. procedury dyktują co mają robić ludzie 3. przywódca - koordynator i organizator 4. utrzymanie niezakłóconego funkcjono. organi. 5. organizacja dąży do trwałości, przewidywal. i efekty. 6. regulamin, przepisy i zasady
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
struktura, symbole, systemy, społeczność, strategia, style przywództwa i skuteczność zarządzania
|
|
|