kultura organizacji

 0    16 fiszek    brak
ściągnij mp3 drukuj graj sprawdź się
 
Pytanie język polski Odpowiedź język polski
czym jest kultura?
rozpocznij naukę
zbiór wartości, przekonań i wierzeń uznawanych przez wszystkich członków danej grupy.
kultura (dwa typy)
rozpocznij naukę
1. zmienna, niezależna (kultura narodowa) 2. zmienna, zależna (kultura organizacyjna)
czynniki kształtujące kulturę organizacyjną
rozpocznij naukę
1. kultura otoczenia 2. przedmiot działalności 3. cechy uczestników 4. cechy organizacji
funkcje kultury organizacyjnej (3)
rozpocznij naukę
1. integracyjna 2. percepcyjna 3. adaptacyjna
funkcja integracyjna
rozpocznij naukę
akcentuje wartości wspólnie podzielane przez wszystkich członków organizacji i zapewnia - poprzez zgodność tych wartości - spójność grupy, daje poczucie tożsamości, wyznacza granice organizacji
funkcja percepcyjna
rozpocznij naukę
pozwala określić sposoby postrzegania organizacji, nadaje znaczenie społecznym i organizacyjnym aspektom życia
funkcja adaptacyjna
rozpocznij naukę
stabilizuje warunki działania organizacji poprzez dostarczanie gotowych schematów reagowania na zmiany, zmniejsza poczucie niepewności, zwiększa poczucie bezpieczeństwa, wzmacnia trwałość systemów społecznych
typologia kultur według Camerona i Quinna
rozpocznij naukę
kultura: 1. hierarchii 2. rynku 3. klanu 4. adhokracji
typologia kultur według Harrisona
rozpocznij naukę
kultura: 1. władzy 2. roli 3. zadania 4. osoby
typologia kultur według Deala i Kenedy'ego
rozpocznij naukę
kultura: 1. hazardzistów 2. rutyniarzy 3. indywidualistów 4. zrównoważona
kultura klanu:
rozpocznij naukę
orientacja na sprawy wewnętrzne, elastyczność i swoboda działania
kultura hierarchii:
rozpocznij naukę
orientacja na sprawy wewnętrzne, stabilność i kontrola
kultura rynku:
rozpocznij naukę
orientacja na pozycję w otoczeniu, stabilność i kontrola
kultura adhokracji:
rozpocznij naukę
orientacja na pozycję w otoczeniu, elastyczność i swoboda działania
kultura hierarchii - cechy
rozpocznij naukę
1. sformalizowana, zhierarchizowana 2. procedury dyktują co mają robić ludzie 3. przywódca - koordynator i organizator 4. utrzymanie niezakłóconego funkcjono. organi. 5. organizacja dąży do trwałości, przewidywal. i efekty. 6. regulamin, przepisy i zasady
model 7 "S"
rozpocznij naukę
struktura, symbole, systemy, społeczność, strategia, style przywództwa i skuteczność zarządzania

Musisz się zalogować, by móc napisać komentarz.