LOBBING

 0    66 fiszek    brak
ściągnij mp3 drukuj graj sprawdź się
 
Pytanie język polski Odpowiedź język polski
zacznijmy od czegoś prostego. Wymień pierwsze wyrazy pozytywnych aspektów lobbingu!
rozpocznij naukę
1. ulatwia 2. zwraca 3. ułatwia 4. zwiększa
dobra. teraz wymień 2 pozytywne aspekty lobbingu (środowisko, elity)
rozpocznij naukę
1. ułatwia rozwiązywanie konkretnych problemów środowiskowych 2. zwraca uwagę na sprawy, które były pomijane
oki, teraz wymień 2 ostatnie! (podziały, odpowiedzialność)
rozpocznij naukę
3. ułatwia rozwiązywanie praktycznych problemów ponad podziały polityczne 4. zwiększa poczucie społecznej odpowiedzialności i obywatelskiego zaangażowania w sprawowaniu władzy
dobra, to teraz negatywne aspekty (pierwsze wyrazy)
rozpocznij naukę
1. niebezpieczeństwo 2. niekontrolowana 3. osłabia 4. jego skuteczne
to teraz 2 pierwsze negatywne aspekty lobbingu (interesy, działalność)
rozpocznij naukę
1. niebezpieczeństwo uzależnienia interesów narodowych od zagranicznych grup nacisku 2. niekontrolowana działaność lobbystów, sprzeczna z interesem większości
to teraz 2 ostatnie negatywne aspekty (ład, marginalizacja)
rozpocznij naukę
3. osłabia ład demokratyczny 4. jego skuteczne stosowanie powoduje marginalizację tej części społeczeń., która takich możliwości nie posiada
wymień 3 rodzaje lobbingu:
rozpocznij naukę
1. ad hoc 2. dziki 3. profesjonalny
ad hoc:
rozpocznij naukę
optymalizuje działanie systemu politycznego
dziki:
rozpocznij naukę
działa na granicy prawa lub je lamie
profesjonalny:
rozpocznij naukę
m.in. instytucjonalny, najskuteczniejszy, nie chwalą się osiągnięciami
klasyfikacja form lobbingu:
rozpocznij naukę
1. cel/strategia 2. sposób osiągania celu 3. oczekiwane rezultaty
JEŻELI GŁÓWNY CEL TO JAKI LOBBING:
rozpocznij naukę
defensywny, ofensywny
zachowanie status quo:
rozpocznij naukę
lobbing defensywny
ograniczenie negatywnych wpływów i wspomagania przedsięwzięć pozytywnie oddziałujących na interesy danej grupy:
rozpocznij naukę
lobbing ofensywny
lobbing defensywny:
rozpocznij naukę
bronimy tego co mamy i możemy stracić
lobbing ofensywny:
rozpocznij naukę
mamy coś i chcemy osiągnąć jeszcze więcej
SPOSÓB OSIĄGANIA CELÓW:
rozpocznij naukę
lobbing pośredni, lobbing bezpośredni
metody lobbingu bezpośredniego:
rozpocznij naukę
metoda sztucera i śrutówki, techniki judo, lobbing finansowy legalny/nielegalny
metoda sztucera i śrutówki:
rozpocznij naukę
wiemy do kogo uderzyć, trzeba zidentyfikować kto interesuje się problemem
techniki judo:
rozpocznij naukę
wkład w teksty ustawowe, techniczne; alibi; być blisko urzędników i administracji; uczestniczyć w strukturach decyzyjnych; grać na drodze sądowej
metody lobbingu pośredniego:
rozpocznij naukę
kreowanie wizerunku, lobbing oddolny (bojkot, petycja, masowe kampanię listowe/mail/SMS, manifestacje
kryterium oczekiwanych rezultatów (5 lobbies)
rozpocznij naukę
MNSLF - Mix, Normatywny, Strukturalny, Legislacyjny, Fałszywy
lobbing mix:
rozpocznij naukę
20% instrumentów z zakresu prawa, polityki, ekonomii, dyplomacji i komunikacji, 100% skuteczności skomponowania działań tak, aby lobbing był jak najbardziej skuteczny
lobbing normatywny
rozpocznij naukę
tworzenie, modyfikowanie norm technicznych
lobbing strukturalny
rozpocznij naukę
wpływanie na zmianę struktur decyzyjnych władzy
lobbing legislacyjny
rozpocznij naukę
wpływanie na ustanawianie i nowelizację prawa
lobbing fałszywy
rozpocznij naukę
uzyskiwanie uprzywilejowanej pozycji w ramach obowiązujących reguł
lobbing w systemie politycznym
rozpocznij naukę
grupa nacisku chce osiągnąć sukces a NIE władze
determinanty siły lobby:
rozpocznij naukę
liczebność grupy nacisku, kapitał, kreatywność, relacja między lobby a partią polityczną
początek transformacji lobbingu w Polsce:
rozpocznij naukę
1989 - radykalna zmiana ustroju gospodarczego i politycznego
lobbing "solidarnościowo-obywatelski"
rozpocznij naukę
przekonanie społeczeństwa do nieodzowności reformy wicepremiera i ministra finansów Leszka Balcerowicza -> wprowadzenie zasad wolnego rynku, otwarcie się gospodarki na świat -> liberalizacja procesów gospodarczych
gdzie przede wszystkim rozwija się lobbing
rozpocznij naukę
lobbing rozwija się przede wszystkim w warunkach funkcjonowania demokracji i gospodarki rynkowej -> w Polsce lobbing sprzyjał pojawianiu się instytucji gospodarki rynkowej, utrwalaniu demokracji
lobbing - definicja 1
rozpocznij naukę
wywieranie nacisku dla osiągania preferowanych celów lub realizacji korzystnych dla siebie interesów
lobbing - definicja 2
rozpocznij naukę
forma pr, polegająca na przekonywaniu przedstawicieli władz, do przyjęcia korzystnych dla grupy nacisku regulacji administracyjnych, prawnych, itp. za pomocą całego zespołu technik i instrumentów wpływania na ich proces decyzyjny
wzrost znaczenia lobbingu wynika z...
rozpocznij naukę
postępującej globalizacji i demokratyzacji oraz dynamicznego rozwoju technologicznego
podział władzy:
rozpocznij naukę
ustawodawcza, wykonawcza, sądownicza + media, kapitał międzynarodowy, internet
internet:
rozpocznij naukę
dynamiczny rozwój, różańce znaczenie opinii publicznej, tani i powszechnie dostępny
lobbing - definicja 3
rozpocznij naukę
wszelkie działania wpływające na poszczególne rodzaje włazy oraz na opinię publiczną, których ostatecznym celem jest urzeczywistnienie założonych celów
lobbing TRANSFORMACYJNY
rozpocznij naukę
przekonywanie, dostarczanie informacji i promocja decyzji, działań i rozwiązań, wspieranie procesu wprowadzania mechanizmów i instytucji gospodarki rynkowej i demokracji w byłych gospodarkach centralnie planowanych
wymień dwa modele lobbingu
rozpocznij naukę
anglosaski (pluralistyczny), kontynentalny (korporatywistyczny)
cechy anglosaskiego (8)
rozpocznij naukę
USA i UK, system dwupartyjny, ograni. aktywność państwa, główne instytucje to lobbies, NEUTRALNE zachowanie państwa w relacjach między grupami nacisku, POŚREDNIE formy kontaktów z rządem, INDYWIDUALISTYCZNE tradycje działania, brak MONOPOLU reprezentacji
cechy kontynentalnego (6)
rozpocznij naukę
Europa kontynentalna, system wielopartyjny, duża aktywność państwa, główne instytucje to KOMISJA TRÓJSTRONNA, AKTYWNE zachowanie państwa w relacjach między grupami nacisku, pośrednie przez organizacje biznesu formy kontaktów z rządem
cechy kontynentalnego (2)
rozpocznij naukę
tradycje działania: kolektywizm, MONOPOL reprezentacji interesów
Stiglitz, Akerlof, Spence ->
rozpocznij naukę
analiza rynków charakteryzujących się asymetrią informacji
ważne działania Akerlofa
rozpocznij naukę
artykuł "the market of lemons": analiza rynku używanych aut, asymetria informacji na rynku aut używanych -> GORSZE WYPIERA LEPSZE
ważne działania SPENCE'A
rozpocznij naukę
publikacja "job marketing signaling": sygnalizowanie na rynku pracy jako sposób na ograniczenia asymetrii informacji, pracownik o wysokich kwalifi., któremu zapropono. średnią stawkę dla nowo zatrudni.-> sygnalizuje swoją prawdziwą jakość wykształceniem
definicja asymetrii informacji
rozpocznij naukę
sytuacja, gdy jedna strona transakcji ma więcej informacji o przedmiocie umowy
kryterium stymulantów PR:
rozpocznij naukę
geograficzne, technologiczne, przedmiotowe
kryterium geograficzne: (7)
rozpocznij naukę
1. rozszerzanie się demokracji 2. upadek systemu bipolarnego 3. wzrost znaczenia międzynarodowej opinii publicznej 4. skuteczniejsze egzekwowanie praworządności
kryterium geograficzne (reszta)
rozpocznij naukę
5. wzrost poziomu skolaryzacji 6. zmniejszenie się analfabetyzmu 7. wzrost znaczenia organizacji pozarządowych 8. bardziej równoprawną komunikacja dwustronna między władzą a społeczeństwem
kryterium przedmiotowe
rozpocznij naukę
dynamiczny proces globalizacji - osłabienie państwa i jego suwerenności (deterytorialność)
wymień deterytorialności (6)
rozpocznij naukę
1. praw i obowiązków państwa 2. własności 3. produkcji 4. świadczenia usług 5. waluty 6. zagrożeń
deterytorialność świadczenia usług:
rozpocznij naukę
kiedyś usługi kojarzyły się tylko z miejscem ich powstania, rozwój internetu sprawił, że usługi finansowe i bankowe zaczęły być świadczone na odległość
co ma interdyscyplinarny charakter?
rozpocznij naukę
PR - poza tym jest on trwałe zakotwiczony w naukach społecznych -> obszar zainteresowania i oddziaływania PR rozszerza się
termin PR po raz pierwszy został sformułowany...
rozpocznij naukę
w deklaracji niepodległości USA przez Thomasa Jeffersona
pr funkcjonuje w trzech strefach:
rozpocznij naukę
polityczna, społeczna, ekonomiczna
podział PR na najważniejsze formy: (5)
rozpocznij naukę
1. polityka informacyjna 2. społeczne PR 3. zarządzanie informacją 4. finansowe PR 5. ekonomia informacji
EKONOMIA INFORMACJI
rozpocznij naukę
1. na płaszczyźnie mega i makroekonomicznej 2. informacja ma ogromne znaczenie w dobie globalizacji, mediów i internetu 3. dostarczanie aktualnych i wiarygodnych informacji 4. ona bada w jakim zakresie informacja wpływa na gospodarkę
obszary aktywności PR:
rozpocznij naukę
prawny PR, international relations, personal PR, kryzysowy PR, investor relations, międzynarodowy PR, media relations, język w PR, internetowy PR, social media, public affairs, sponsoring, lobbing
kryzysowy PR
rozpocznij naukę
kompleksowe działania podejmowane na wypadek potencjalnego wystąpienia sytuacji kryzysowej w firmie wraz z pozytywnym scenariuszem kroków, jakie należy podjąć, aby uchronić zaufanie do firmy
dylematy PR 4 X "I"
rozpocznij naukę
1. interdyscyplinarność 2. instrumentalność 3. informatyzacja 4. inkorporacja
instrumentalność (niecny)
rozpocznij naukę
1. PR wykorzystywany do niecnych celów 2. "czarny PR" - dezinformacja, ukrywanie o zatajanie informacji, nieuczciwe prezentowanie faktów
marketing 1.0, 2.0, 3.0
rozpocznij naukę
era koncentracji na produkcie, na kliencie, ma wartościach
podaj przykład reklamy
rozpocznij naukę
kiedy młody mężczyzna poznaje dziewczynę i mówi jej, jaki on jest wspaniały
podaj przykład promocji/marketingu
rozpocznij naukę
jeżeli mówi, jak ona świetnie wygląda
podaj przykład PR
rozpocznij naukę
ona zdecyduje się na niego, bo usłyszała od innych, że jest to sympatyczny facet

Musisz się zalogować, by móc napisać komentarz.