Pytanie |
Odpowiedź |
rozpocznij naukę
|
|
Spójnik, przyimek, przysłówek, partykuła i wykrzyknik
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Łączy wyrazy w zdaniu nie wpływając na zmianę formy
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
łączy wyrazy w zdaniu, wpływając na zmiany ich formy.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
w szkole, pod stołem, o książkach
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
Przysłówek odpowiada na pytania rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
wyraża tryb rozkazujący, przypuszczający, pytanie, stosunek nadawcy do treści.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
niech, mył BY, zrób ŻE, chyba
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Naśladuje dzwięki otoczającego świata, wyraża emocje, wyzwania i polecenia
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Brzdęk, hau, ojejku, halo!
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
czasowniki nazywane czynność zakończoną
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Czasowniki nazywające czynność, która nie została zakończona.
|
|
|
czasowniki posiadają trzy tryby rozpocznij naukę
|
|
oznajmujący, przypuszczający i rozkazujący
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
podkreśla role wykonawcy czynności
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
podkreśla role odbiorcy skutków czynności
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
córka jest czesana przez mamę.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
wskazuje, że wykonawca czynności jest jednocześnie odbiorcą jej skutków
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
moga występować w stronie czynnej i biernej
|
|
|
czasowniki nieprzechodnie rozpocznij naukę
|
|
mogą występować tylko w stronie czynnej
|
|
|
czasowniki przechodnie np. rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
czasowniki nieprzechodnie np. rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rodzaje w liczbie pojedynczej rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
w liczbie mnogiej występują rodzaje rozpocznij naukę
|
|
męskoosobowy i niemęskoosobowy
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
równy, wyższy i najwyższy
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
różnicowania natężenia cechy
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
ładny - ładniejszy - najładniejszy
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|