Pytanie |
Odpowiedź |
- stosuje pojęcia eksplozja demograficzna, rewolucja przemysłowa, fabryka, urbanizacja rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
- przedstawia przyczyny eksplozji demograficznej w XVIII w. rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
- przedstawia skutki rewolucji przemysłowej rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
- stosuje pojęcie oświecenie rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
- lokalizuje w czasie oświecenie w Europie (XVIII w.) rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
- wyjaśnia, jaką rolę odgrywała edukacja w okresie oświecenia rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
- wymienia cechy charakterystyczne sztuki czasów oświecenia rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
- stosuje pojęcie absolutyzm oświecony rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
- lokalizuje w czasie wielką wojnę północną (1700-1721) rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
- identyfikuje postacie Piotra | Wielkiego, Katarzyny II rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
- wyjaśnia, jaką rolę w państwie miał odgrywać władca oświecony rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
- stosuje pojęcia państwo federacyjne, Kongres, Izba reprezentantów, Senat rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
- lokalizuje w czasie ogłoszenie Deklaracji niepodległości (4 VII 1776), przyjęcie konstytucji Stanów Zjednoczonych (1787) rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
- identyfikuje postać Jerzego Waszyngton rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
- wymienia przyczyny konfliktu mieszkańców kolonii z władzami brytyjskimi rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
-przedstawia założenia Deklaracji niepodległości rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
- stosuje pojęcia Deklaracja praw człowieka i obywatela, monarchia konstytucyjna rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
- lokalizuje w czasie szturm na Bastylię (14 VII 1789), uchwalenie Deklaracji praw człowieka i obywatela (VIII 1789) rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
- identyfikuje postać Ludwika XVI rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
- wymienia przyczyny rewolucji francuskiej rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
- wymienia postanowienia Deklaracji praw człowieka i obywatela rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
- stosuje pojęcia dyktatura jakobinów, wielki terror, przewrót termidoriański rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
- lokalizuje w czasie dyktaturę jakobinów (IV 1793-VII 1794), przewrót termidoriański (VII 1794) rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
- identyfikuje postać Maximiliena Robespierre'a rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
- przedstawia cechy charakterystyczne dyktatury jakobinów rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
- przedstawia skutki rewolucji francuskiej rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
- stosuje pojęcie Collegium Nobilium rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
- lokalizuje w czasie obrady sejmu niemego (1717) rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
- identyfikuje postacie Augusta II Mocnego, Stanisława Konarskiego rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
- wymienia cele polityczne, jakie przyświecały Augustowi II Mocnemu rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
- przedstawia postanowienia sejmu niemego rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
- stosuje pojęcia Szkoła Rycerska, konfederacja barska, Komisja Edukacji Narodowej rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
- lokalizuje w czasie elekcję Stanisława Augusta Poniatowskiego (1764), konfederację barską (1768-1772), ustanowienie Komisji Edukacji Narodowej (1773) rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
- lokalizuje w czasie i przestrzeni I rozbiór Rzeczypospolitej (1772) rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
- identyfikuje postacie Stanisława Augusta Poniatowskiego, Katarzyny II rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
- charakteryzuje reformy pierwszych lat panowania Stanisława A. Poniatowskiego rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
- wymienia prawa kardynalne oświecenie stanisławowskie rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
- lokalizuje w czasie oświecenie w Rzeczypospolitej (poł. XVIII - pocz. XIX w.), powołanie Komisji Edukacji Narodowej (1773) rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
- identyfikuje postacie Marcella Bacciarellego, Bernarda Belotta Canaletta rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
- wymienia cechy charakterystyczne oświecenia w Polsce rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
- stosuje pojęcie konfederacja targowicka rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
- lokalizuje w czasie uchwalenie Konstytucji 3 maja (1791), konfederację targowicką (1792) rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
- lokalizuje w czasie i przestrzeni Il rozbiór Rzeczypospolitej (1793) rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
- identyfikuje postacie Stanisława Augusta Poniatowskiego, Tadeusza Kościuszki rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
- wymienia postanowienia Konstytucji 3 maja rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
- stosuje pojęcie insurekcja rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
- lokalizuje w czasie powstanie kościuszkowskie (1794-1795) rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
- lokalizuje w czasie i przestrzeni bitwę pod Racławicami (4 IV 1794), III rozbiór Rzeczypospolitej (1795) rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
- identyfikuje postać Tadeusza Kościuszki rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
- przedstawia przyczyny wybuchu powstania kościuszkowskiego rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
- omawia skutki upadku powstania kościuszkowskiego rozpocznij naukę
|
|
|
|
|