psychologia emocji i motywacji egzamin (wyklad 1)

 0    25 fiszek    guest3199437
ściągnij mp3 drukuj graj sprawdź się
 
Pytanie język polski Odpowiedź język polski
CECHY DIAGNOSTYCZNE EMOCJI
rozpocznij naukę
ocena, zmiany fizjologiczne, ekspresja, subiektywne doświadczanie, proces umysłowy, dyspozycja behawioralna
TRADYCYJE TEORETYCZNE W BADANIACG EMOCJI
rozpocznij naukę
czuciowa, motywacyjna, ewaluatywna
METRIOPATHEIA (arystoteles)
rozpocznij naukę
umiarkowanje namietności (właściwy czas, miejsce, sposób, osoba)
KATHARSIS
rozpocznij naukę
pozbycie sie przeszkód ba drodze do zrozumienia
KARTEZJUSZ (tradycja czuciowa)
rozpocznij naukę
ATOMIZM PERCEPCYJNY (emocje jako uczucia percepcyjne i „atomy psychiczne) -wskazują, co jest ważne dla duszy -w świadomej częścu jaźni -zaciekawienie, pożądanie, radość, smutek, kiłość, nienawiść
WILLIAM JAMES (tradycja czuciowa)
rozpocznij naukę
KONSTRUKTYWIZM (emocje jako uczucia, które mkgą być rozbite na mniejsze składowe)
KONSTRUKTYWZIM PSYCHOLOGICZNY
rozpocznij naukę
-„jajko czy kura” emocje nie sa przyczyna a skutkiem (zgoda z jamesem) -stan neurofizjologiczny, ktory jest nieswiadomie dosteony jako proste i bezrefkelsyjne uczucie, bedace mieszanka wartosci hedonicznycg i pobudzenia
KRYTYKA TRADYCJI CZUCIOWEJ
rozpocznij naukę
problem roznorodnoscu (emocji), problem nieswiadomoych emocji, ptoblem intencjonalnosci, problem motywacji
ANTONIO DAMASIO (tradycja czuciowa)
rozpocznij naukę
NEO-JAMESIANIZM -emocje jako odczytanie stanu ciała (aun, układ mięśni szkieletowych i hormonalnych, kora somatosensoryczna) -markery somatyczne
JOHN B. WATSON (tradycja motywacyjna)
rozpocznij naukę
PODEJSCIE ODRUCHOWE -psychologia jako nauka o zachowaniu->obserwacja zachowania zastepuje introspekcje -emocje=dziedziczne wzorce zachowania
PAUL EKMAN (teoria motywacyjna)
rozpocznij naukę
TEORIE EMOCJI PODSTAWOWYCH (złosc, strach, wstret, zaskoczenie, radosc, smutek) -emocje jako adaptacja ewolucyjna -wspieraja realizacje fundamentalnych zadań -podstawowe proframy emocjonalne (kaskada reakcji emocji)
ROBERT PLUTCHNIK
rozpocznij naukę
KOŁO EMOCJI -psychoewolucyjna teoria emocji podstawowywych
JOHN DEWY (teoria motywacyjna)
rozpocznij naukę
IMPULSYWIZM -=darwin: celowe sposoby zachowania+james: odzwierciedlaja sie w uczuciach -ekspresje mikiczne i postawa ciala=oznaki emocji dla obserwatora zewnetrznego
ARLIE HOSCHILD (teoria motywacyjna)
rozpocznij naukę
KONSTRUKTYWIZM SPOŁECZNY -pracaj emocjonalna -emocje pelnia funkcje spoleczne -emocje jako role spoleczne
NICO FRIJDA (teoria motywacyjna)
rozpocznij naukę
TEORIE MOTYWACYJNE -tryby gotowosci do dzialania -praemocje
TRADYCJA MOTYWACYJNA KRYTYKA
rozpocznij naukę
problem rozróżnalności, problem intencjonalnosci
CHRYZYP Z SOLOI (tradycja ewaluatywna)
rozpocznij naukę
PODEJSCIE KONSTRUKTYWNE -emocje=sądy -dobre/zle+dązenie/unikanie -pierwotne namiętnosci (nieszczescie, przyjemnosc, strach, apetyt)
APATHEIA (chryzyp)
rozpocznij naukę
gr. brak doświadczenie- był stoikiem
MARTA NAUSSBAUM (tradycja ewaluatyna)
rozpocznij naukę
PODEJSCIE OPARTE O OSADY (jugmentalism) -emocje to ocena lub osad wartosciujacy
GIOVANNA COLOMBETTI (tradycja ewaluatywna)
rozpocznij naukę
PODEJSCIE USYTUOWANE -emocje sa zanurzone w doswiadzczeniu zyjacego ciala, ktore jest zanurzone w swoim otoczeniu -stany afektywne sa rozszerzone na srodowisko (otoczenie=cz. procesu afektywnego) -umysl jest afektywny, nie ma podzialu na emocje i poznanie
PODEJSCUE 4 E (t. ewaluatywna)
rozpocznij naukę
EMBODIED (ucielesnione), ENACTIVE (enaktywne) EMBEDDED (osadzone) EXTENDED (rozszerzone)
MAGDA ARNOLD (t. ewalu)
rozpocznij naukę
PODEJSCIE PRZYCZYNOWE -emocje ocenianie jako dobre (dązymy) unikanie tego co zle -trzy wymiary oceny wydarzen (dobre/zle, obecne/nieobecne, latowsc osiagniecia/unikniecia)
RICHARD LAZARUS (t. ewal)
rozpocznij naukę
PODEJSCIE PRZYCZYNOWE -ocena pierwotna (istotnosc, zgodnosc, zaangazowanie) -ocena wtorna (wina/zasluga, potencjal radzenia sibie, oczekiwania dot. przyszlosci)
KLAUS SHEER (t. ewaliatywna)
rozpocznij naukę
TEORIE OCENY POZNAWCZEJ -emocje=epizod wzajemnie powiazanych zmkan stanow -wielopoziomowy model kontrolu sekwencyjnej -wymiary oceny bodzca
TEORIA EWALUATYWNA KRYTYKA
rozpocznij naukę
problem z udowodnieniem zwiazku przyczynowo-skutkowego, niejasnosc czy ocena jest przyczyna czy elementem emocji, blad uniwersalizmu, badacze zgadzaja sie w kilku kwestiach

Musisz się zalogować, by móc napisać komentarz.