Pytanie |
Odpowiedź |
Die Fernmeldefirma wird die Festnetzgeschäfte los und verlegt den ganzen Verkauf ins Internet. rozpocznij naukę
|
|
Firma telekomunikacyjna pozbywa się sklepów stacjonarnych i przenosi całą sprzedaż do internetu.
|
|
|
Ich kann ihn nicht loswerden, er folgt mir die ganze Zeit rozpocznij naukę
|
|
Nie mogę się go pozbyć, cały czas za mną podąża
|
|
|
Ich kann ihn nicht loswerden, er folgt mir die ganze Zeit rozpocznij naukę
|
|
Nie mogę się go pozbyć, cały czas za mną podąża
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
Ich muss schon gehen, ich bin in Eile rozpocznij naukę
|
|
Muszę iść, spieszy mi się
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
Ich erwartete, dass du kommst. rozpocznij naukę
|
|
Spodziewałam się, że przyjdziesz.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
Er erwartet, dass wir uns mehr Mühe geben. rozpocznij naukę
|
|
Oczekuje, że będziemy się starać bardziej.
|
|
|
Was hast du denn erwartet, dass ich nichts bemerke?! rozpocznij naukę
|
|
Czego się ode mnie spodziewałeś?
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
w każdym zakątku, wszędzie
|
|
|
auf einen gemeinsamen Nenner kommen rozpocznij naukę
|
|
dojść do wspólnego mianownika
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
Das ist wirklich wesentliche Information. Wir müssen sofort darüber den Anderen sagen. rozpocznij naukę
|
|
To naprawdę istotna informacja. Musimy natychmiast powiedzieć o tym pozostałym.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
sposób myślenia, mentalność
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
zatwierdzenie, die Zulassung
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
rama, rama (ujmować coś w ramy)
|
|
|
Der Lehrer beschloss, dem Schüler nachzugeben und den Hausaufgabenmangel zu verzeihen. rozpocznij naukę
|
|
Nauczyciel zdecydował się ustąpić i wybaczyć uczniowi brak zadania domowego.
|
|
|
Das Argument des Rechtsanwalts war so überzeugend, dass alle ihm sofort Recht gaben. rozpocznij naukę
|
|
Argument prawnika był tak przekonujący, że od razu wszyscy przyznali mu rację.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
Wie unterscheidet man dich von deinem Zwillingsbruder? rozpocznij naukę
|
|
Jak odróżnić cię od brata bliźniaka?
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
sich in jemandes Lage hineinversetzen rozpocznij naukę
|
|
postaw się w czyjejś sytuacji
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
Das Problem war belanglos, aber Gerhard war determiniert, es zu lösen. rozpocznij naukę
|
|
Problem był błahy, ale Gerhard był zdeterminowany, by go rozwiązać.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
Die Vorbereitung einer guten Tagesordnung ist für die Durchführung einer effektiven und produktiven Sitzung notwendig rozpocznij naukę
|
|
Przygotowanie dobrego programu jest niezbędne do przeprowadzenia skutecznego i produktywnego spotkania
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
Ich halte eine Überprüfung für notwendig. rozpocznij naukę
|
|
Uważam, że należy koniecznie to sprawdzić.
|
|
|
effektiven und produktiven Sitzung rozpocznij naukę
|
|
efektywne i produktywne spotkanie
|
|
|
Dies ist aus mehreren Gründen wichtig. rozpocznij naukę
|
|
Jest to ważne z kilku powodów.
|
|
|
Zuerst gibt sie das Hauptthema der Sitzung an, weil sie das Ziel klar festlegt rozpocznij naukę
|
|
Po pierwsze, określa główny temat sesji, ponieważ jasno określa cel
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
das Hauptthema der Sitzung rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
Zuerst gibt sie das Hauptthema der Sitzung an, weil sie das Ziel klar festlegt rozpocznij naukę
|
|
Po pierwsze, określa główny temat sesji, ponieważ jasno określa cel
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
Zweitens wird durch die Anwendung einer Tagesordnung jedem Punkt die notwendige Zeit zugeordnet rozpocznij naukę
|
|
Po drugie, korzystanie z porządku obrad przydziela każdemu punktowi niezbędną ilość czasu
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
Das Befolgen der Gliederung resultiert in einer gelungenen Zeitverteilung und hilft der Gruppe den Kurs beizubehalten. rozpocznij naukę
|
|
Postępowanie według planu zapewnia pomyślny rozkład czasu i pomaga grupie utrzymać się na właściwej drodze.
|
|
|
Das Befolgen der Gliederung rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
Außerdem kann sie als Checkliste oder Hilfsmittel verwendet werden, welches sicherstellt rozpocznij naukę
|
|
Może być również używana jako lista kontrolna lub narzędzie do sprawdzania
|
|
|
Außerdem kann sie als Checkliste oder Hilfsmittel verwendet werden, welches sicherstellt rozpocznij naukę
|
|
Może być również używana jako lista kontrolna lub narzędzie do sprawdzania
|
|
|
Der Vorsitzende des Treffens sollte sicherstellen rozpocznij naukę
|
|
Przewodniczący spotkania powinien zapewnić
|
|
|
dass die Liste der zu besprechenden Themen vollständig ist rozpocznij naukę
|
|
że lista tematów do omówienia jest kompletna
|
|
|
indem er sie mit allen Beteiligten prüft und um Beiträge zu den Tagesordnungspunkten bittet. rozpocznij naukę
|
|
przeglądając je ze wszystkimi zaangażowanymi osobami i prosząc o uwagi dotyczące punktów porządku obrad.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
Schließlich hilft eine Tagesordnung den Teilnehmern sich auf die bevorstehenden Diskussionen im Vorfeld vorzubereiten. rozpocznij naukę
|
|
Wreszcie, porządek obrad pomaga uczestnikom przygotować się z wyprzedzeniem do nadchodzących dyskusji.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
Außer den klar dargestellten Zielen, Diskussionsthemen und Zeitvorgaben rozpocznij naukę
|
|
Oprócz jasno przedstawionych celów, tematów dyskusji i harmonogramów
|
|
|
sollten die Teilnehmer auch Informationen über die Teilnehmerliste rozpocznij naukę
|
|
Uczestnicy powinni także przekazać informację o liście uczestników
|
|
|
den Vortragenden oder Diskussionsleiter jedes Themas, sowie administrative Details, z.B. Datum, Zeit, Dauer und Ort (Treffpunkt) erhalten. rozpocznij naukę
|
|
mówcę lub lidera dyskusji na każdy temat, a także szczegóły administracyjne, takie jak data, godzina, czas trwania i miejsce (miejsce spotkania).
|
|
|
die Teilnehmer auch Informationen rozpocznij naukę
|
|
uczestnicy również otrzymują informacje
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
den Vortragenden oder Diskussionsleiter rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
sowie administrative Details rozpocznij naukę
|
|
jak również szczegóły administracyjne
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Czas trwania i lokalizacja
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
die Absichten genau beschreiben rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
auf dem gleichen Kurs bleiben, um etwas zu erreichen rozpocznij naukę
|
|
pozostać na tym samym kursie, aby coś osiągnąć
|
|
|
sich im Vorfeld vorbereiten rozpocznij naukę
|
|
przygotować się wcześniej
|
|
|
sich rechtzeitig vorbereiten rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
terminarz, porządek posiedzenia
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
der Punkt der Tagesordnung rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
środek pomocniczy, środek zaradczy
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
im Vorfeld der Verhandlungen rozpocznij naukę
|
|
w przededniu rokowań, w przededniu rozmów
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
dopuszczalny czas, przewidziany czas
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
czas trwania (np. spotkania)
|
|
|
Tim wollte das Auto in gutem Zustand erhalten, deswegen fuhr er, eine Überprüfung vorzunehmen. rozpocznij naukę
|
|
Tim chciał utrzymać samochód w dobrym stanie, więc pojechał dokonać przeglądu.
|
|
|
Ich habe das Geld erhalten. rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
Andreas, kann ich ein paar Minuten deiner Zeit in Anspruch nehmen und dich um einen Gefallen bitten rozpocznij naukę
|
|
Andreas, czy mogę poświęcić kilka minut Twojego czasu i poprosić Cię o przysługę
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
Sicher, ich freue mich, dass ich helfen kann. rozpocznij naukę
|
|
Pewnie, cieszę się, że mogę pomóc.
|
|
|
Mir wurde aufgetragen, das nächste Treffen bezüglich des Umgangs mit dem Kreditrisiko zu arrangieren und zu leiten und ich bin mir bei der von mir vorbereiteten Tagesordnung nicht sicher. rozpocznij naukę
|
|
Wyznaczono mnie do zorganizowania i przewodniczenia następnemu spotkaniu dotyczącemu zarządzania ryzykiem kredytowym i nie jestem pewien, jaki przygotowałem porządek obrad.
|
|
|
das nächste Treffen bezüglich rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
Was genau macht dir Sorgen? rozpocznij naukę
|
|
Czym dokładnie się martwisz?
|
|
|
Ich habe den Eindruck, dass sie mit Tagesordnungspunkten überladen und zu lang ist rozpocznij naukę
|
|
Mam wrażenie, że jest przeładowany punktami porządku obrad i zbyt długi
|
|
|
Ich weiß, dass sie verbessert werden muss, aber momentan habe ich ein Blackout und scheine mich im Kreis zu drehen. rozpocznij naukę
|
|
Wiem, że wymaga poprawy, ale w tej chwili tracę przytomność i wydaje mi się, że kręcę się w kółko.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
Vielleicht könnte ich helfen? rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
Wirklich? Könntest du einen Blick darauf werfen? rozpocznij naukę
|
|
Naprawdę? Mógłbyś rzucić okiem?
|
|
|
Ich würde deinen Rat wirklich schätzen. rozpocznij naukę
|
|
Byłbym naprawdę wdzięczny za twoją radę.
|
|
|
Sicher. Lass sehen. Die Tagesordnung ist in der Tat sehr lang. rozpocznij naukę
|
|
Bezpieczny. Zobaczmy. Porządek obrad jest rzeczywiście bardzo długi.
|
|
|
Du solltest keine unrealistische Anzahl von Punkten in ein einstündiges Treffen hineinstopfen. rozpocznij naukę
|
|
Nie chcesz wciskać nierealistycznej liczby punktów w godzinne spotkanie.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
rzeczywiście bardzo długo
|
|
|
unrealistische Anzahl von Punkten rozpocznij naukę
|
|
nierealistyczna liczba punktów
|
|
|
Ich weiß, dass die Leute unruhig werden, wenn man die Zeit überzieht. rozpocznij naukę
|
|
Wiem, że ludzie denerwują się, gdy bierzesz nadgodziny.
|
|
|
dass die Leute unruhig werden rozpocznij naukę
|
|
że ludzie stają się niespokojni
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
Ich denke, wir können einige Punkte überspringen. rozpocznij naukę
|
|
Myślę, że możemy pominąć niektóre punkty.
|
|
|
einige Punkte überspringen rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
Ich bin mir sicher, dass man das Problem der Einsparung von Energie, des Druckerpapiers und anderer dazugehöriger Dinge erledigen kann, indem man allen einfach eine E-Mail oder ein Memo sendet. rozpocznij naukę
|
|
Jestem pewien, że problem oszczędzania energii, papieru do drukarki i innych powiązanych kwestii można rozwiązać, wysyłając każdemu e-mail lub notatkę.
|
|
|
as Problem der Einsparung von Energie rozpocznij naukę
|
|
problem oszczędzania energii
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
Er hatte drei seiner Männer geschickt, um den Auftrag zu erledigen. rozpocznij naukę
|
|
Wysłał trzech swoich ludzi, aby zrealizowali zlecenie.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
ich werde diese Punkte streichen. rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
Wie ist es mit dem Problem des Personals, welches zu viele Krankheitstage hat? rozpocznij naukę
|
|
A co z problemem zbyt dużej liczby zwolnień lekarskich?
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
das scheint ziemlich wichtig zu sein. rozpocznij naukę
|
|
To wydaje się dość ważne.
|
|
|
Meiner Meinung nach, müssen wir diesem Problem etwas Zeit widmen und es lösen. rozpocznij naukę
|
|
Moim zdaniem trzeba poświęcić temu problemowi trochę czasu i go rozwiązać.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
Ja, du hast absolut recht; trotzdem hat dieser Punkt keinen direkten Bezug zu dem Ziel dieses besonderen Treffens. rozpocznij naukę
|
|
Tak, masz całkowitą rację; niemniej jednak punkt ten nie ma bezpośredniego związku z celem tego konkretnego spotkania.
|
|
|
Ich mag Steffen nicht, trotzdem ich ihn als einen hervorragenden Fachmann schätze. rozpocznij naukę
|
|
Nie lubię Steffena, mimo to cenię go jako świetnego specjalistę.
|
|
|
Ich schlage vor, wir besprechen es in einem unserer regulären Treffen. rozpocznij naukę
|
|
Sugeruję, żebyśmy omówili to na jednym z naszych regularnych spotkań.
|
|
|
In Ordnung. Ich werde es auf das nächste Treffen verschieben rozpocznij naukę
|
|
W porządku. Odłożę to do następnego spotkania
|
|
|
Das sieht jetzt viel besser aus. rozpocznij naukę
|
|
Teraz wygląda to znacznie lepiej.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
In dem Abschnitt 'Mitzubringen', würde ich die Teilnehmer um einen Leistungsbericht bitten. rozpocznij naukę
|
|
W części „Co zabrać” poprosiłbym uczestników o raport z wyników.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
Ich werde das im Kopf behalten, wenn ich mit den Feinarbeiten beginne. rozpocznij naukę
|
|
Będę o tym pamiętać, rozpoczynając prace wykończeniowe.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
Darüber hinaus, was denkst du über die vorgeschlagene Anfangszeit? rozpocznij naukę
|
|
Dodatkowo, co sądzisz o proponowanej godzinie rozpoczęcia?
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
vorgeschlagene Anfangszeit rozpocznij naukę
|
|
sugerowany czas rozpoczęcia
|
|
|
Denkst du, 13 Uhr wird allen recht sein? rozpocznij naukę
|
|
Myślisz, że godzina 13:00 będzie dobra dla wszystkich?
|
|
|