Pytanie |
Odpowiedź |
rozpocznij naukę
|
|
określenie rzeczownika wyrażone przymiotnikiem
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
nietypowe zestawienie wyrazów, którym zyskują one nowe niedosłowne znaczenie
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
przypisanie przedmiotom, pojęciom lun zjawiskom cech isyo żywych
|
|
|
personifikacja (uosobienie) rozpocznij naukę
|
|
nadanie przedmiotom pojęfiom, rośliną zwierzętom cech ludzkich
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
zestawienie jednego zjawiska z innym pod pewnym względem podobnym za pomocą spójnika: jak, jako, jakby, niby, na kształt
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
wyraz pomniejszający wielkość lub znaczenie wyrazu pierwotnego
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
wyraz wyolbrzymiający i wzmacniający znaczenie wyrazu pierwotnego
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
wyraz lub sformułowanie użyte zamieat wyrazów niegrzecznych
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
wyraz który so tej pory nie istniał w języku utworzony z regułami słowotwórstwa
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
wyraz który wyszedł już z użycia
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
znak (postać, zwierzę, zdarzenie, przedmiot) który poza znaczeniem dosłownym ma znaczenie domyślne umowne alegoria jest jednoznaczna
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
znak (postać zdarzenie przedmiot który poza dosłownym zdarzeniem wyraża treści głęboko ukryte, niejasne symbol jest wieloznaczny
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
bezpośrednio zwrot do adresata (przedmiotu osoby bóstwa)
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
rozbudowana apostrofa na początku utworu, w której autor zwraca się do muzy bóstw z prośbą o natchnienie
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
pytanie ba które nie oczekujesz odpowiedzi
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
powtórzenie tych samych słów na początku kolejnych wersów lub zdań
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
wykrzyknienie zdania lub równoważnik zdania
|
|
|
onomatopeja(wyraz dźwiękonaśladowczy) rozpocznij naukę
|
|
wyraz naśladujący swoim brzmieniem szeczywosty dźwięk
|
|
|