performance

 0    84 fiszki    jakubglowala8
ściągnij mp3 drukuj graj sprawdź się
 
Pytanie English Odpowiedź English
requirements for CAT II / III
rozpocznij naukę
2 IRS, 2 FD, 2 PFD, 1 RA (2x for CAT III), 1 wiper, 2 ILS, 1 VHF, 1 EGPWS, 2 ADS, 1 AP, Rud + spoil., ((for CAT III - Autoland)
how many MCDU is required for CPDLC?
rozpocznij naukę
2
cockpit oxygen for 3 and 2 crew members
rozpocznij naukę
for 3 - min. 1150psi. for 2 - min. 842psi
for how long is the oxygen provided for crew?
rozpocznij naukę
from FL410 to FL100 for 22min. continuous: cruise at FL100 for 98min
passengers oxygen time
rozpocznij naukę
14 min and 12 min for emb 195ar
min. turn for EMB170 and EMB175
rozpocznij naukę
emb170 - 11m; emb175 - 12m
min. turn for EMB190 and EMB195
rozpocznij naukę
emb190 - 14m; emb195 - 15m
start limitations for APU
rozpocznij naukę
1st/2nd attempt - 60s ON 60s OFF. 3rd attempt - 60s ON 5min OFF
how long on max. thrust
rozpocznij naukę
5min AEO. 10min OEI
engine indications: red tick, green tick, hollow sector, cyan tick
rozpocznij naukę
red tick - max. N1. green tick - max. for current mode. sector - actual and requested N1. cyan tick - min. N1. icing conditions, gear down ot flaps extended (<1200ft)
caution range vibration
rozpocznij naukę
4.5
engine starting duty cycle
rozpocznij naukę
1 and 2 - 90/120 - 10s cool-down. 3 and 5 - 90/120 - 5min
engine dry motoring duty cycle
rozpocznij naukę
1 - 90s - 5min cool-down. 1 to 5 - 30s - 5mim cool-down. after after 15 min cool-down period
fire handles close...
rozpocznij naukę
fuel, hyd, bleed air
what is the maximum pitch for turn off fasten belts sign?
rozpocznij naukę
max. 4,57 degrees (check in IRS status)
normal mode - functions:
rozpocznij naukę
mach trim, auto-thrust compensation, AoA limiting, yaw damper and turn coordinator, rudder movements limiting
max. bank angle for 2 engines
rozpocznij naukę
25° at V2+10.
max. bank angle for 1 engine
rozpocznij naukę
15° at V2 and 25° at V2+10.
Lateral modes:
rozpocznij naukę
ROLL, HDG, LNAV, LOC, BC, TRACK
Vertical modes:
rozpocznij naukę
ALT, ASEL, FLCH, FPA, GS, GA
Autothrottle annunciations:
rozpocznij naukę
TO, GA, SPDT, SPDE, OVSP
how to define point as flyover waypoint
rozpocznij naukę
NAV - PATTERNS - FLYOVER - select waypoint
What is the difference between standard and simple-spacial procedure?
rozpocznij naukę
in simple-spacial turn to a NAVAID or heading is required before reaching 1000’
max bank angle during turn to navaid or heading in simple-spacial procedure
rozpocznij naukę
15° at or below 400ft AGL. 25° above 400ft AGL
performance limit codes: A B C D F M O P S T V
rozpocznij naukę
A - max AFM weight. B - brakes. C - climb. D - dry runway weight. F - field. M - MEL. O - obstacle. P - policy. S - structural. T - tires. V - Vmcg
AeroData ACARS freeText for takeoff
rozpocznij naukę
TDR 65,2 (planned takeoff weight) WAW R29
minima for CAT II
rozpocznij naukę
DH 100ft. RVR 300m
minima for CAT III
rozpocznij naukę
dh 50ft RVR 200m
emergency descent profile for 12 min OXYGEN
rozpocznij naukę
descent to FL180. within 12 min descent to FL140. within next 30min descent to FL100
emergency descent profile for 14 min OXYGEN
rozpocznij naukę
descent to FL220. within 14 min descent to FL140. within next 30min to FL100
method 1 and method 2
rozpocznij naukę
method 1 - 1000ft clearance, within 5NM of the route. Method 2 - escaping routes 2000ft clearance. also 5nm.
three types of escape routes:
rozpocznij naukę
direct diversion, simple and predefined escape routes
GCD -
rozpocznij naukę
ground circle distance
RF -
rozpocznij naukę
remaining fuel
ELDF -
rozpocznij naukę
estimated landing fuel
EWAI -
rozpocznij naukę
adjustment for engine and wing anti-ice on
cost index = 0, cost intex = 999
rozpocznij naukę
=0 - max range cruise speed (time is not value). =999 - max aircraft speed (fuel is not value)
how to check max flight level for current configuration
rozpocznij naukę
- datalink - performance - econ speed
how to check optimum speed for holding
rozpocznij naukę
- datalink - performance - econ speed
why there is no econ speeds below fL100?
rozpocznij naukę
climb speed is assumed to be 250 kt
PTU - what is that?
rozpocznij naukę
hydraulic pump in system 2 driven by hydraulic motor installed in system 1
Is automatic operation possible after the failure of one ice detector?
rozpocznij naukę
Yes
ADSP/TAT - when are they heated?
rozpocznij naukę
when engine is running or the airplane is airborne or manually on the ground
Emer/100%/norm. What is the mixture on norm?
rozpocznij naukę
Emer/100%/norm. depends on cabin altitude W
How long is the APU gen available after rotating APU selector knob to OFF?
rozpocznij naukę
1 minute
Igniters A cannot be deferred. Why?
rozpocznij naukę
Igniters B are connected to SPDA 2. In case of failure, setting the knob to OVRD at least energizes the igniter A.
"N1 5% above N1 idle" - why such memory item is needed?
rozpocznij naukę
it's not possible to shut down the engine with thrust levers above 5° above IDLE
What does "starter cutout speed" mean?
rozpocznij naukę
when is reached the SCV (starter control valve) is closed by FADEC
When does the ATTCS activate?
rozpocznij naukę
difference between both N1 15%, oei on takeoff or go-around, windshear
minima for non precision approach
rozpocznij naukę
MDH 250ft. RVR not less than 750m
N1 target
rozpocznij naukę
+0,5% and -0,1%
bleed air for takeoff - altitude
rozpocznij naukę
up to 500ft AGL
max OIL quantity and OPS time
rozpocznij naukę
emb190- 14,6qt / 24h. emb170- 10,5 / 36h
minimum oil quantity
rozpocznij naukę
emb190- 10qt. emb170- 8qt.
max. oil consumption [qt/h]
rozpocznij naukę
emb190- 0,4. emb170- 0,2.
Resolution advisory RA and Traffic advisory TA - times:
rozpocznij naukę
RA - 20s to 30s. TA - 35s to 45s
TCAS: Proximate traffic
rozpocznij naukę
within 6,5nm and 1200ft above or below
from which systems the EGPWS receives inputs?
rozpocznij naukę
ADS, FMS, GPS, IRS, radio altimeter and slat/flap control system
EGPWS database consists of...
rozpocznij naukę
all hard surfaces runways greater than 3500ft in length
7 modes of GPWS
rozpocznij naukę
1. Excessive descent rate 2. Excessive Terrain closure rate 3. Descent after take-off 4. Unsafe terrain clearance 5. Descent below glideslope 6. Advisory callout 7. Windshear protection
1 mode of GPWS - Excessive descent rate - Aural alert and warning
rozpocznij naukę
"sink rate sink rate" --- "whoop whoop pull up pull up"
2 mode of GPWS - Excessive Terrain closure rate - Aural alert and warning
rozpocznij naukę
"terrain terrain" --- "whoop whoop pull up pull up"
3 mode of GPWS - Descent after take-off - Aural alert and warning
rozpocznij naukę
"don't sink don't sink" ---
4 mode of GPWS - Unsafe terrain clearance - Aural alert and warning
rozpocznij naukę
4 "too low - gear" - "too low - flap" "too low - terrain"
5 mode of GPWS - Descent below glideslope - Aural alert and warning
rozpocznij naukę
"glideslope" --- "glideslope"
6 a b mode of GPWS - Advisory callout - Aural alert and warning
rozpocznij naukę
6a - "minimums" "one thousand" 6b - "bank angle"
7 mode of GPWS - Windshear protection - Aural alert and warning
rozpocznij naukę
"windshear, windshear, windshear"
pressurization dump button
rozpocznij naukę
depressurize the cabin at 2000ft/min up to 12400ft
driftdown actions by PF:
rozpocznij naukę
disengage autothrottle, thrust lever to TO/GA position, set altitude, set green dot speed, FLCH - when speed reaches green dot.
driftdown actions by PM:
rozpocznij naukę
verifies thrust rate to continuous, inform ATC, turn fasten belts to ON
minimum speed target for OEI
rozpocznij naukę
Vshaker + 3kt
max speed below FL100 in uncontrolled airspace
rozpocznij naukę
minimum clean speed
how to disable or unable AUTOLAND in FMS?
rozpocznij naukę
menu - misc - opr config - autoland on/off
altitude loss during go-around
rozpocznij naukę
49ft
MLW - ERJ 170-100
rozpocznij naukę
32800kg
MLW - ERJ 170-200
rozpocznij naukę
34000kg
MLW - ERJ 190-100 AR
rozpocznij naukę
44000kg
MLW - ERJ 190-100 STD
rozpocznij naukę
43000kg
MLW - ERJ 190-200 LR
rozpocznij naukę
45000kg
MLW - ERJ 190-200 AR
rozpocznij naukę
45800kg
eng anti-ice - pressure:
rozpocznij naukę
HP - emb170. LP - emb190
in which aircraft is 12 min oxygen system?
rozpocznij naukę
in emb 190-200 AR
which aircraft don’t have autoland?
rozpocznij naukę
LME, LMF and LNO, LNP
after landing sequence in emb170 - pitch:
rozpocznij naukę
4 UP

Musisz się zalogować, by móc napisać komentarz.