narzedzia diagnostyczne

 0    34 fiszki    guest3541449
ściągnij mp3 drukuj graj sprawdź się
 
Pytanie język polski Odpowiedź język polski
SOZ-D/R -> Skala obserwacji zachowania dziecka/rodzica —> autor
rozpocznij naukę
Bogdanowicz
SOZ-R — Przedmiot
rozpocznij naukę
Dodatkowo poza oceną wpływu uczestnictwa badanego w zajęciach MRR na jego funkcjonowanie i rozwój osobisty
SOZ-D - Przedmiot
rozpocznij naukę
Służy do oceny skuteczności zajęć prowadzonych MRR oraz ich wpływu na rozwój dziecka
KDF - podmiot
rozpocznij naukę
Uczniowie szkół specjalnych. Najczęściej uczniowie z niepełnosprawnością intelektualną, ale wykazujące się dobrym stopniu funkcjonowania, co umożliwia im naukę i pracę w Zawodzie
SOZ-D – Podmiot
rozpocznij naukę
Dziecko, bez względu na wiek. Stworzone dla dzieci ze Spektrum autyzmu ale każdy może mieć ją przeprowadzoną
KDF - Kwestionariusz diagnozy funkcjonalnej — autorzy
rozpocznij naukę
Jurek, Pawlicka
KDF – Przedmiot
rozpocznij naukę
Pierwsza część Bada umiejętności społeczne i osobiste które osoba z NI w stopniu
PAC - skala umiejetnosci spolecznych - autor
rozpocznij naukę
Gunzburg; przełożył Witkowski
Diagnoza rozwoju ucznia z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym — podmiot
rozpocznij naukę
Dzieci i dorośli z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym
PAC - przedmiot
rozpocznij naukę
Ocena poziomu funkcjonowania osób z niepełnosprawnością intelektualną w celu określenia ich możliwości oraz trudności w różnych aspektach życia codziennego
PAC - podmiot
rozpocznij naukę
Dzieci młodzież i dorośli z niepełnosprawnością intelektualną. inwentarz dobieramy pod stopień niepełnosprawności: PPAC - gleboka, PAC-1 - umiarkowana/znaczna, PAC-2 - lekka
Diagnoza rozwoju ucznia z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym - przedmiot
rozpocznij naukę
Dokonanie diagnozy rozwoju ucznia oraz określenie stopnia opanowania danej umiejętności z zakresu samodzielności, rozwoju społecznego, rozwoju umysłowego, umiejętności szkolnych oraz sprawności motorycznej w skali: wysoki, średni, niski.
Diagnoza rozwoju ucznia z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym — autorzy
rozpocznij naukę
Tanajewska, Naprawa
Skala Leonhardt - Skala rozwoju niewidomych dzieci w wieku 0-2 lata -> autorzy
rozpocznij naukę
Leonhardt
Skala Leonhardt - podmiot
rozpocznij naukę
Niewidomy dzieci w wieku 0-2 lata.
skala Leonhardt - przedmiot
rozpocznij naukę
Ocena funkcjonowania dzieci Niewidomych w odniesieniu do dzieci widzących. Celem jest pomoc specjalistom i rodzicom w zorientowaniu się na jakim poziomie rozwoju funkcjonuje dane dziecko
TROS-KA - przedmiot
rozpocznij naukę
Kompetencje społeczno – emocjonalne uczniów obejmujące czynniki takie jak radzenie sobie z trudnościami, relacje społeczne, obraz siebie, poczucie sprawczości, kontrola afektów
Diagnoza funkcjonowania społeczno emocjonalnego dziecka w wieku 1,5-5,5 lat -> przedmiot
rozpocznij naukę
Przygotowane metody pozwalają jedynie określić obszary rozwoju społeczno emocjonalnego, w których mogą występować lub pojawić się trudności takie jak regulacja emocji, reakcje z łością czy relacje z rówieśnikami.
Diagnoza funkcjonowania społeczno emocjonalnego dziecka w wieku 1,5-5,5 lat -> autorzy
rozpocznij naukę
Piotrkowska, Czub
Profil osiągnięć ucznia — autor
rozpocznij naukę
Kielin
Diagnoza funkcjonowania społeczno emocjonalnego dziecka w wieku 1,5-5,5 lat -> podmiot
rozpocznij naukę
Dziecko w wieku 1,5-5,5 lat, Które wymaga oceny rozwoju społecznego i emocjonalnego
Profil osiągnięć ucznia — podmiot
rozpocznij naukę
Uczeń z niepełnosprawnością, szczególnie z niepełnosprawnością intelektualną od urodzenia do piątego roku życia
Skala osiągnięć ucznia — przedmiot
rozpocznij naukę
Ocena sfer rozwojowych dziecka, 11 skal obserwacji: percepcja wzrokowa, percepcja słuchowa, motoryka mała, motoryka duża, Koordynacja wzrokowo — ruchowej, rozwój społeczny, mowa czynna, mowa Bierna, naśladownictwo, funkcje poznawcze, samodzielność
Profil psychoedukacyjny (PEP-R) - Autor
rozpocznij naukę
Schopler
Profil psychoedukacyjny (PEP-R) Schoplera - przedmiot
rozpocznij naukę
Dostarcza informacji na temat rozwoju umiejetnosci nasladowania, percepcji, motoryki malej i duzej, koordynacji wzrokowo-ruchowej, czynnosci poznawczych, komunikacji i mowy czynnej. Umozliwia rowniez okreslanie stopnia zaburzen zachowania w relacjach.
Skala zachowania przystosowawcze go dla dzieci, młodzieży i dorosłych według AAMD -> autorzy
rozpocznij naukę
Nihira, Kostrzewski
Skala zachowania przystosowawczego dla dzieci, młodzieży i dorosłych według AAMD - podmiot
rozpocznij naukę
Skala dla osób z niepełnosprawnością intelektualną, zaburzeniami emocjonalnymi oraz niedostosowaniem społecznym w wieku 3-69 lat
Skala zachowania przystosowawcze go dla dzieci, młodzieży i dorosłych według AAMD - przedmiot
rozpocznij naukę
– Diagnoza niepełnosprawności intelektualnej i zaburzeń zachowania, – ocena zachowań adaptacyjnych w kontekście wieku i środowiska, – tworzenie profili funkcjonowania do programu zajęć rewalidacyjnych.
Diagnoza funkcjonowania i rozwoju społeczno – emocjonalnego uczniów w wieku 9-13 lat -> TROS-KA -> autorzy
rozpocznij naukę
Domagała-Zyśk, Knopik, Oszwa
Wielo specjalistyczną ocenę poziomu funkcjonowania ucznia (WOPFU) - autorzy
rozpocznij naukę
Nie ma jednego autora, tworzy go grupa specjalistów: pedagodzy, Logopedzi, psycholodzy, medycy (fizjoterapeuci i rehabilitanci)
Wielo specjalistyczną ocenę poziomu funkcjonowania ucznia — podmiot
rozpocznij naukę
Uczeń z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego (z tytułu niepełnosprawności, niedostosowanie lub zagrożenia niedostosowaniem społecznym)
Wielospecjalistyczna ocena poziomu funkcjonowania ucznia — przedmiot
rozpocznij naukę
Określa: – indywidualne potrzeby rozwojowe i edukacyjne, mocne strony ucznia, predyspozycji i uzdolnienia; - Przyczyny niepowodzeń, trudności w funkcjonowaniu (bariery, niepowodzenia); - w zależności od potrzeb zakres pomocy nauczycieli i specjalistow
TROS-KA - podmiot
rozpocznij naukę
Uczniowie w wieku 9-13 lat
Profil psychoedukacyjny (PEP-R) Schoplera - Podmiot
rozpocznij naukę
Dla dzieci funkcjonujących na poziomie przedszkolnym lub niższym (w wieku 6 miesięcy do 7 lat) służy diagnozowaniu Spektrum autyzmu, zespołu Downa i zaburzeń komunikacji

Musisz się zalogować, by móc napisać komentarz.