Pytanie |
Odpowiedź |
naczelnik obozu w Jercewie. rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
oficer NKWD, przejmowała informacje od donosicieli rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
strażnik, miłośnik donosicielstwa rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
kolejarz z Kijowa, którego kara dobiegała końca, na co bardzo czekał, tuż przed została mu ona jednak przedłużona; na tę wieść mężczyzna zmarł rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
Polak przed wojną pracujący w ministerstwie rolnictwa; o słabym stanie zdrowia; nigdy nie narzekający, zachowujący godność, konserwatysta. rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
ormiański inżynier konstruktor, przyjaciel Gustawa, który podtrzymywał go na duchu, okazało się jednak, że to on na niego doniósł, uniemożliwiając mu wyjście z obozu. rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
Fin, który oo zamachu na Kirowa stał się „kozłem ofiarnym”; opowiada o swojej ucieczce z Jercewa i przebywaniu przez tydzień poza jego murami. rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
profesor interesujący się polską literaturą, mąż Olgi, razem z którą został aresztowany; Gustaw często z nim rozmawiał, natomiast profesor nie znosił dobrze warunków pracy, trafił do Trupiarni, a tam popadł w obłęd głodowy. rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
obozowa „żona” Jegorowa, która wiąże się jednak z innym więźniem – studentem. rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
były więzień, obecnie wolny człowiek, który pracuje w obozie jako lekarz; zakochany w pielęgniarce, która ostatecznie porzuca go dla innego więźnia. rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
były pop, który odrąbuje sobie stopę, żeby nie pracować w lesie, w końcu trafił do Trupiarni. rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
student, początkowo zafascynowany komunizmem, przez literaturę odkrywa inny świat, trafia do Jercewa z innego obozu z chorą ręką, okazuje się jednak, że przypala ją sobie, aby nie chodzić do pracy oblewa się wrzątkiem i umiera. rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
Kozak, którego syn był żołnierzem Armii Czerwonej; syn odrzucił ojca, bo uwierzył w jego winę, do czasu, jednak kiedy sam nie trafił do obozu. rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
przywódca Urków, o silnej pozycji, którą narusza jednak związek z Marusią; poświęca dziewczynę, bo boi się, że grupa się od niego odwróci. rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
młoda Rosjanka, staje się ofiarą zbiorowego gwałtu Urków, wchodzi jednak w związek z ich przywódcą, co nie podoba się reszcie, więc dziewczyna jeszcze raz zostaje wykorzystana. rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
silny i postawny mężczyzna, więzień, okazuje się, że to były członek NKWD, co sprawia, że więźniowie decydują się na samosąd; wyznaczony do najcięższej pracy, najgorzej karmiony; zasłabł w lesie, spadł z sań i zamarzł. rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
kiedy trafia do obozu ma 21 lat; skazany na pięć lat jest pełen lęku i niewiedzy; szybko się jednak odnajduje w tych skrajnie trudnych warunkach. Jest to postać bardzo otwarta, ciekawa świata, spragniona kontaktu z innymi rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
Autor "Inny świat" (jednocześnie bohater) rozpocznij naukę
|
|
Gustaw Herling-Grudziński
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
Kiedy Bohater został zwolniony z łagru rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
Kiedy Bohater wstąpił do Armii Polskiej gen. Władysława Andersa rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
Przez jakie miasta "podróżuje" bohater rozpocznij naukę
|
|
Witebsk, Leningrad, Wołogdę, do obozu w Jercewie pod Archangielskiem
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
przeniesienie do innego obozu rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
więźniowie, którzy pracowali przy wyrębie lasu rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
teren, na którym pracowały brygady leśne rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
więzień zajmujący się wymarszem lesorubów do pracy rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
różnego rodzaju oszustwa dokonywane przy rozliczaniu pracy rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
osoba zajmująca się organizacją życia kulturalno-oświatowego w obozie rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
barak, do którego kierowano więźniów niezdolnych do pracy, chorych rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
miejsce, o którym marzyli więźniowie - czyste, przyjazne, wolne od pracy rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
barak, w którym więźniowie spotykali się ze swoimi krewnymi (raz na parę lat) rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
mały murowany wychłodzony budynek - pobyt w nim stanowił dotkliwą karę rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
miejsce obozowej rozrywki - czasami odbywały się tam przedstawienia rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rządy więźniów w obozie trwające od zmierzchu do świtu rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
polowania na kobiety dokonywane przez więźniów w nocy (często kończyły się zbiorowymi gwałtami) rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
ciężko chorzy więźniowie, często dogorywający, którzy byli kierowani do Trupiarni rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
Więźniowie chorzy na tzw, kurzą ślepotę, chorobę, która często występowała w obozie rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
więźniowie pochodzący z Azji rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
skazali za drobne przewinienia rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
recydywiści, którzy byli właściwie na samej górze w więziennej hierarchii rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
więźniowie z administracji obozowej (inżynierowie, technicy) rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
Grupa najlepiej pracujących w więzieniu wyrabiających 100% lub więcej normy rozpocznij naukę
|
|
|
|
|