Moja lekcja

 0    44 fiszki    guest3497013
ściągnij mp3 drukuj graj sprawdź się
 
Pytanie język polski Odpowiedź język polski
niemowlectwo
rozpocznij naukę
0-1 ufność vs nieufność
wczesne dzieciństwo
rozpocznij naukę
autonomia vs wstyd i zwątpienie
wiek zabawy
rozpocznij naukę
3-6 inicjatywa vs poczucie winy
wiek szkolny
rozpocznij naukę
6-12 pracowitość vs poczucie niższości
adolescencja
rozpocznij naukę
12-18 tożsamość vs pomieszanie ról
wczesna dorosłość
rozpocznij naukę
18-30 intymność vs izolacja
średnia dorosłość
rozpocznij naukę
30-65 generatywność vs stagnacja
starość
rozpocznij naukę
65+ integralność ego vs rozpacz
asymilacja
rozpocznij naukę
włączanie nowych informacji do istniejących schematów
akomodacja
rozpocznij naukę
modyfikacja schematów w odpowiedzi na nowe dane
koncepcja rozwoju moralnego
rozpocznij naukę
Lawrence Kohlberg
moralnosc przedkonwecjonalna
rozpocznij naukę
do ok. 9 lat, stadium 1: unikanie kary stadium2: relatywizm instrumentalny
moralnosc konwencjonalna
rozpocznij naukę
ok 9-13 lat stadium 3: orientacja na dobrego chlopca/dziewczynke stadium4: orientacja na prawo i porzadek
moralnosc postkonwencjonalna
rozpocznij naukę
stadium 5: orientacja na umowe społeczną i prawa jednostki stadium 6: orientacja na uniwersalne zasady etyczne
etapy rozwoju poznawczego
rozpocznij naukę
jean piaget
sensomotoryczny
rozpocznij naukę
0-2 lata, rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej, pojecie stałości przedmiotu
przedoperacyjny
rozpocznij naukę
2-7 lat myslenie symboliczne, egocentryzm, brak odwracalnosci myslenia
operacji konkretnych
rozpocznij naukę
7-11 lat logiczne myslenie w odniesieniu do konkretnych sytuacji
operacji formalnych
rozpocznij naukę
11+ lat myslenie abstrakcyjne, hipotezy, rozumowanie dedukcyjne
czym sie zajmuje psych rozwojowa
rozpocznij naukę
opisywaniem mian w rozwoju człowieka w ciągu całego jego życia, dotyczy wszystkich dziedzin ludzkiego życia, zmiana towarzyszy nam ciągle
czym jest zmiana
rozpocznij naukę
trwała i uporządkowana modyfikacja w zachowaniu, strukturach psychicznych lub biologicznuch i wiaze sie z rozwojem jednostki w kolejnych etapach życia
trafność badań
rozpocznij naukę
co i jak badać aby formułować twierdzenia dotyczące rozwoju człowieka?
badania
rozpocznij naukę
jaki jest zasieg wnioskow z badań okreslonych populacji skoro rozwój nastepuje nieustannie w zmieniajacym sie srodowisku?
podstawowe problemy w psych roz
rozpocznij naukę
czy rozwój przebiega stopniowo i płynnie czy odrebnymi etapami
przedmiot zmiany i ukierunkowania zmiany
zasada rozwojowa spencera
rozpocznij naukę
rozwoj jest stopniowym roznicowaniem sie czesci co prowadzi do wzrostu pirzadku rownowagi i zawartosci przekscie od stanu chaotycznego do uporzadkowania
zasada rozwojowa baera
rozpocznij naukę
zarodki roznicg osobnikow tego samego gatunku sa do siebie bardziej podobne im mlodsze sa
zasada ontogenetyczna wernera (dwa procesy)
rozpocznij naukę
1 różnicowanie się i specjalizacja systemów aktywności 2 scentralizowana integracja systemow aktywnosci
epigeneza
rozpocznij naukę
rodzimy sie z planem, kierunkiem rozwoju ktory musimy przejsc w czasie
czy rozwoj i zmiana to tożsame pojecia?
rozpocznij naukę
nie, rozwój ma szerszy zakres i obejmuje dlugofalowy proces zmianw czasie, zmiana moze byc jednorazowa
mechanizmy zmiany
rozpocznij naukę
dojrzewanie biologiczne, uczenie sie, interakcje społeczne, konflikty psychiczne, równoważenie
koncepcje zmiany
rozpocznij naukę
wzrost- przyrost ilościowy postęp- zmiany pozytywne, progres- osiaganie coraz bardziej zaawansowanych form
filogeneza
rozpocznij naukę
odnosi sie do ewolucyjnego pochodzenia gatunku, historycznych zmian na przestrzeni pokoleń, które kształtowały cechy organizmow
efekt spustowy
rozpocznij naukę
czynniki środowiskowe moga wyzwalac pewne predyspozycje genetyczne
teoria pola kurta lewina
rozpocznij naukę
zachowanie czlowieka zalezy w calosci od tego w jakiej sytuacji sie znajduje czyli od jego pola psychologicznego
koncepscja dunamicznego systemu PE Magnussona
rozpocznij naukę
czlowiek i srodowisko tworza wzajemnie wplywajacy na siebie system
model arystotelesowski
rozpocznij naukę
oparty na przypisywaniu stalych cech (leniwy)
model galileuszowski
rozpocznij naukę
zaklada ze zachowanie w wynika z interakcji osoby i sytuacji
model neopozytywistyczny
rozpocznij naukę
rozwoj rozumiany jako ciaglosc - zmiany ilosciowe
midel neonatywistyczny
rozpocznij naukę
brak struktury, rozwoj modulowy
model klasyczny
rozpocznij naukę
stadia rozwojowe, ogolne zasady uczenia sie
mary ainsworth typy przywiazania
rozpocznij naukę
bezpieczny, lekowo-ambiwalenty, lekowo-unikajacy, zdezorganizowany
typy zmian rozmojowych wg helen bee
rozpocznij naukę
ciągłe, skokowe, stałe, ilościowe, jakościowe
model organizmiczny
rozpocznij naukę
zakłada wewnetrzna aktywnosc jednostki jako zrodlo rozwoju, rozwoj przebiega etapami, organizm dazy do roznowagi
model kontekstualny
rozpocznij naukę
rozwoj jest efektem interakcji osoby z otoczeniem, srodowisko odgrywa kluczowa roze (Vygotsky, Bronfenbrenner)

Musisz się zalogować, by móc napisać komentarz.