Pytanie |
Odpowiedź |
|
rozpocznij naukę
|
|
powtarzalność, ekwiwalentność, przewidywalność
|
|
|
definicja wiersza wg. Dłuskiej rozpocznij naukę
|
|
utwór o swoistej językowej kompozycji zdeterminowanej przez nadanie pewnym językowym elementom, w dodatku do ich funkcji ogólnojezykowych, nowych funkcji wierszotwórczych
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
występowanie pewnego elementu językowego conajmniej 2 razy w tych samych zespołach i w tych samych funkcjach
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
równowartość pewnych elementów języka w szeregu kompozycyjnych jednostek wiersza
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
cecha wynikająca bezpośrednio z powtarzalności i ekwiwalentności
|
|
|
wyznaczniki wiersza/ czynniki wierszotwórcze/Konstanty wierszowe rozpocznij naukę
|
|
sylaby, akcenty, intonemy, rymy
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
zorganizowany zespół czynników językowych kształtujący segmenty wypowiedzi językowej w ekwiwalentne wersy, a calą wypowiedź językową w wiersz
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
takie systemy, w których conajmniej jeden z wyznaczników wersu jest regularny ilościowo, niekoniecznie stały, ale podlegający prawidłom rachunku liczbowego
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
systemy w których wyznaczniki wersu nie są regularne ilościowo, nie podlegają prawidłom rachunku liczbowego
|
|
|
zewnętrzne różnice między prozą a wierszem(Kulawik) rozpocznij naukę
|
|
proszę zapisuje się w zależności od formatu arkusza papieru, od brzegu do brzegu i jest to zapis im continuo/ graficzna forma wiersza jest niezależna od rozmiaru strony
|
|
|
definicja wiersza wg Kulawika rozpocznij naukę
|
|
wiersz jest to sposób segmentowania tekstu na wersy za pomocą arbitralnie użytej pauzy
|
|
|
definicja systemu wersyfikacyjne go wg Kulawika rozpocznij naukę
|
|
sposób sytuowania arbitralnej pauzy wersyfikacyjne w stosunku do zdania
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
jest to sposób uporządkowania językowego wersów i tworzy go zabieg powtarzalności, czyli stworzenia serii min. dwu wersów identycznie pod jakimś względem uporządkowanych
|
|
|
klasyfikacja wierszy wg. Kulawika rozpocznij naukę
|
|
składniowy metryczny i nie metryczny i askładniowy metryczny i niemetryczny
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
funkcje kształtowania i rozczłonkowywania tekstu na szeregujace się istotne dla jednostki językowej kompozycji utworu i w niej sobie ekwiwalentne całostki -wersy
|
|
|