Pytanie |
Odpowiedź |
koncepcja równowagi pomiędzy demineralizacją a mineralizacją według fatherstone'a rozpocznij naukę
|
|
wskaźniki próchnicy bardzo złe złe czynniki obronne
|
|
|
wskaźniki próchnicy bardzo złe według Fatherstone rozpocznij naukę
|
|
białe plamy wypełnienie w okresie do 3 lat ubytki w szkliwie ubytki w zębie nie choroba
|
|
|
czynniki ryzyka próchnicy złe według Fatherstone rozpocznij naukę
|
|
bakterie kserostomia błędne zachowania zdrowotne
|
|
|
czynniki obronne według fatherstona rozpocznij naukę
|
|
ślina Lucky środki antybakteryjne fluor właściwa dieta zdrowie
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
graficzna prezentacja możliwych scenariuszy ryzyka próchnicy
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
szansa dieta bakterie podatność okoliczności
|
|
|
Do jakiego wieku przy ocenie ryzyka dziecka bada się też matkę rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
jakim wskaźnikiem badamy obecność próchnicy w szacowaniu ryzyka próchnicy rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
jakie bakterie bierzemy pod uwagę w szacowaniu ryzyka próchnicy rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
Co oznacza umiarkowane ryzyko próchnicy rozpocznij naukę
|
|
jedna lub dwie nowe zmiany próchnicowej w ciągu roku
|
|
|
Co oznacza wysokie ryzyko próchnicy rozpocznij naukę
|
|
3 lub więcej ubytków próchnicowych leczenie ortodontyczne choroby
|
|
|
etapy rozwoju intelektualnego według Piageta rozpocznij naukę
|
|
okres sensomotoryczny przedoperacyjny, konkretny operacyjny, formalny operacyjny
|
|
|
kiedy trwa okres myślenia przedoperacyjnego rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
kiedy trwa okres myślenia sensomotorycznego rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
cechy okresu sensomotorycznego rozpocznij naukę
|
|
nauka poprzez smak dotyk wzrok słuch oraz manipulację
|
|
|
okres myślenia konkretnego wiek rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
okres myślenia przedoperacyjnego założenia rozpocznij naukę
|
|
wiara w to co się widzi i słyszy
|
|
|
okres myślenia konkretnego założenia rozpocznij naukę
|
|
zdolność odwracalnego myślenia i podstawowe zasady logiki
|
|
|
myślenia formalnego założenia rozpocznij naukę
|
|
formułowanie tezy i założeń
|
|
|
wizyta u dentysty 2 latka w jaki sposob przyjac rozpocznij naukę
|
|
na kolanach rodzicach uśmiech i krótka wizyta
|
|
|
okres przedoperacyjny Jak powinna wyglądać wizyta rozpocznij naukę
|
|
opowiadać pokazywać Do czego służą sprzęty
|
|
|
Jak powinna wyglądać wizyta w okresie operacji konkretnych rozpocznij naukę
|
|
potrzeba bycia docenionym wygrania pozytywnego zachowania wzmocnienia oraz silna obawa przed bólem
|
|
|
Jak powinna wyglądać wizyta w okresie opeeacji formalnych rozpocznij naukę
|
|
porównanie do rówieśników
|
|
|
koncepcja pride podejścia do dzieci rozpocznij naukę
|
|
pochwała odzwierciedlenie dowiadywanie się opisywanie entuzjazm
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
informacja demonstracja wykonanie
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
ignorowanie a następnie odwracanie uwagi od zachowania myśli uczuć w kierunku czegoś innego
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
nagroda materialna lub socjalna
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
na modelu przestawianie przykładów lub demonstrowanie czynności które mają być wykonane na przykład siedzący brat
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
przybliżanie do porządanego zachowania siedzenie najpierw z mamą potem samemu
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
promowanie pozytywnych zachowań i eliminowanie zewnętrznej kontroli
|
|
|
systematyczna desensytyzacja rozpocznij naukę
|
|
na początku procedury małoinwazyjne te których się nie boi
|
|
|
Kto wymyślił technikę powiedz pokaż zrób rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
nagłe silne głośne komendy nakazy - zyskanie uwagi
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
krótkie przerwy Podczas zabiegu Opowiadaj na przykład o firmach
|
|
|
metoda wyciszania zanikania rozpocznij naukę
|
|
ucząc nowego zachowania najpierw chwalimy za każdym razem później rzadziej
|
|
|
grupy pacjentów według badzian Kobos rozpocznij naukę
|
|
1 negatywne wyjście pozytywne 2 pozytywne pozytywne 3 pozytywne negatywne 4 negatywne negatywne
|
|
|
Do czego służy skala frankla rozpocznij naukę
|
|
do oceny zachowania dziecka
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
1 odmawia leczenia 2 nie współpracuje 3 pozytywnie 4 zdecydowanie pozytywnie
|
|
|
jak Jest odczuwalny ból u dzieci rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
jak są odczuwalne objawy zapalenia u dzieci rozpocznij naukę
|
|
co mniej nasilone niż u dorosłych
|
|
|
Czy ból kształtuje charakter dziecka rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
Czy noworodki czują i pamiętają ból rozpocznij naukę
|
|
tak tak samo jak wszystkie dzieci
|
|
|
Czy dzieci potrafią zlokalizować ból rozpocznij naukę
|
|
tak mogę gadać opisać zależnie od wieku
|
|
|
Kiedy pierwsza wizyta dziecka w gabinecie rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Obrazkowa ocena lęku dentystycznego u dzieci powyżej 2 lat, 8 rysunków
|
|
|
program uśmiechniętej twarzy rozpocznij naukę
|
|
sfp komputerowa selekcja lęku dentystycznego u dzieci powyżej 6 roku życia
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
rozszerzenie programu uśmiechniętej twarzy ekstrakcja
|
|
|
Kiedy rozpoczyna się rozwój uzębienia rozpocznij naukę
|
|
6 7 tydzień życia zarodkowego
|
|
|
Kiedy kończy się rozwój uzębienia rozpocznij naukę
|
|
zakończenie formowania wierzchołków korzeni 18 do 25 rok życia
|
|
|
stadia formowania zawiązków rozpocznij naukę
|
|
listewki zębowej pączka czapeczki dzwonu
|
|
|
co jest pierwszym objawem tworzenia się zawiązków zęba i kiedy rozpocznij naukę
|
|
około 34 dnia życia zarodkowego pierwotny prążek nabłonkowy
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
pierwsza oznaka tworzenia prazębiny rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
przerwy w 5 dniowych cyklach wydzielniczych odontoblastów linia ebnera
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
w części przyszyjkowy szkliwo zębów mlecznych jest grubsze niż zębach stałych
|
|
|
skierowanie pryzmatów sztywnych w zębach mlecznych rozpocznij naukę
|
|
do okluzyjnie pod kątem poniżej 90 stopni
|
|
|
skierowanie pryzmatu w zębach stałych rozpocznij naukę
|
|
dowierzchołkowo powyżej 90 stopni
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
mineralizacja siekaczy i kłów stałych rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
mineralizacja pierwszych i drugich przedtrzonowców oraz drugich trzonowców stałych rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
mineralizacja zęba mądrości rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
mineralizacja w okresie okołoporodowym rozpocznij naukę
|
|
wszystkie zęby mleczne i pierwszy trzonowiec całe
|
|
|
Kiedy kończy się rozwój z stałych rozpocznij naukę
|
|
14 rok życia oprócz ósemki
|
|
|
Ile trwa wzrost zęba z formowaniem korzeni rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
siekacze przyśrodkowe mleczne wymiary rozpocznij naukę
|
|
jedyne zęby sieczne których wymiar mezjalny jest większy lub równy od ich wysokości
|
|
|
jak są odgięte korzenie mleczaków rozpocznij naukę
|
|
o 10 stopni w kierunku wargowych
|
|
|
różnica kły mleczne a stałe rozpocznij naukę
|
|
mlecznych szerokość korony górnego kła jest większa niż wysokość
|
|
|
najdłuższy korzeń wśród zębów mlecznych rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
który ząb trzonowy mleczny jest mniejszy pierwszy drugi rozpocznij naukę
|
|
pierwszy jest mniejszy od drugiego
|
|
|
wzniosłość zuckerkandla gdzie rozpocznij naukę
|
|
pierwszy mleczny trzonowiec Górny i dolny
|
|
|
Gdzie w zębach mlecznych może występować guzek carabellego rozpocznij naukę
|
|
drugi trzonowiec górny mleczny
|
|
|
mleczak który nie przypomina kształtem innego zęba rozpocznij naukę
|
|
pierwszy Dolny mleczny trzonowiec
|
|
|
wyniosłość zuckerkandla inaczej rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
wyniosłeś zuckerkandla definicja rozpocznij naukę
|
|
wyraźne wybrzuszenie od strony medialnej na powierzchni policzkowej górnego i dolnego trzonowca mlecznego
|
|
|
ile korzeni mają trzonowce mleczne rozpocznij naukę
|
|
tak jak stałe 3 Górne 2 dolne
|
|
|
co jest takie samo w zębach mlecznych i stałych rozpocznij naukę
|
|
skład chemiczny szkliwa twardość zębiny
|
|
|
stadia rozwoju korzenia według ketterla rozpocznij naukę
|
|
1 ściany rozbieżny 2 równoległych 3 zbieżny 4 całkowitego formowania korzenia
|
|
|
stadium ketterla pierwsze do kiedy rozpocznij naukę
|
|
do pierwszego roku od wyrznięcia zęba
|
|
|
Do kiedy stadium ścian równoległych rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
stadium ścian zbieżnych kiedy rozpocznij naukę
|
|
2 do 4 lat uformowanie wierzchołka i otworu anatomicznego
|
|
|
stadium całkowitego uformowania korzenia rozpocznij naukę
|
|
utworzenie przewężenia wierzchołkowego dawny otwór fizjologiczny
|
|
|
Z czego zbudowana jest tkanka mózgowa ozonowa rozpocznij naukę
|
|
odontoblasty o nieregularnym kształcie oraz włókna kolagenowe
|
|
|
odległość między otworem w fizjologicznym anatomicznym u osób młodych rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
odległość między otworem fizjologicznym i anatomicznym u osób starszych rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
przederupcyjna przedfunkcyjno-erupcyjna poerupcyjna (funkcyjna)
|
|
|
Co tworzy kanał erupcyjny rozpocznij naukę
|
|
zredukowaney nabłonek szkliwa i wielowarstwowy nabłonek jamy ustnej
|
|
|
gingivitis eruptiva cytokiny rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
zakończenie ząbkowania mlecznych rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
co 6 miesięcy ukazuje się 4 zęby mleczne
|
|
|
sekwencja wyrzynania mlecznych rozpocznij naukę
|
|
uśmiech w dół 1 trzonowiec Kieł drugi trzonowiec
|
|
|
Kiedy są ukształtowane korzenie wszystkich zębów mlecznych rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
Kiedy następuje całkowita ukształtowanie korony zębów mlecznych rozpocznij naukę
|
|
przed pierwszym rokiem życia
|
|
|
W którym roku zaczyna się resorpcja korzeni zębów mlecznych rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
Na ile przed eksfoliacja zaczyna się fizjologiczna resorpcja korzeni zębów mlecznych rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
średni czas Jaki musi upłynąć od rozpoczęcia resorpcji do eksfoliacji rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
Ile trwa kształtowanie korony zęba stałego rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
Ile trwa całkowity rozwój korzenia zęba stałego od całkowitego kształtowania Korony rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
jak bardzo jest uformowany korzeń zęba stałego przy widocznej koronie rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
Jak długo trwa kształtowania się korzenia zęba mlecznego rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
Jak długo trwa kształtowania się korzenia zęba stałego rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
jaki czynnik uczestniczy w resorpcji zębów rozpocznij naukę
|
|
rankl kodowane przez gen tnfsf11
|
|
|
resorpcja szybciej u dziewczyn czy u chłopców rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
tempo resorpcja korzeni jedno korzeniowych rozpocznij naukę
|
|
3 razy szybsze niż zębów bocznych
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
z jakiego miejsca zaczyna się resorpcja w zębach przednich rozpocznij naukę
|
|
od powierzchni językowej podniebiennej
|
|
|
z jakiego miejsca zaczyna się resorpcja w zębach trzonowych rozpocznij naukę
|
|
od furkacji i po wewnętrznej stronie korzeni
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
długotrwałe z przerwami A nawet odkładaniem cementu naprawczego i ponownego przyczepu włókien ozębnej
|
|
|
czynniki miejscowe przyspieszające resorpcja rozpocznij naukę
|
|
zgryz urazowy zapalenie przyzębia stany zapalne miazgi leczenie endodontyczne
|
|
|
resorpcje spowalnia miejscowo rozpocznij naukę
|
|
brak lub ektopowe położenie zawiązka niedoczynność tarczycy karłowatość przysadkowa zespoły genetyczne
|
|
|
opóźnione wyrzynanie zębów mlecznych rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
opóźnione wyrzynanie w stałych rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
leczenie opóźnionego wyrzynania zębów mlecznych rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
mniej więcej od kiedy można robić pantomogram rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
kiedy mówimy że ząb jest zatrzymany rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
Która z metod oceniania stopnia mineralizacji zęba jest najdokładniejsza rozpocznij naukę
|
|
metoda willemsa (modyfikacja demirjana z podz k i m)
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
ocena stopnia mineralizacji na podstawie 7 stałych zębów po lewej stronie żuchwy względem 8 stadiów
|
|
|
objawy towarzyszące ząbkowaniu rozpocznij naukę
|
|
zapalenie dziąseł ślinienie wysypka na twarzy owrzodzenie gryzienie twardych przedmiotów ssanie palców pocieranie dziąsła
|
|
|
Jak długo od pojawienia się zasinienia do nieukazania się zęba w jamie ustnej powinno się przeprowadzić leczenie chirurgiczne rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
kiedy gruczoły ślinowe zaczynają pełnić swoją funkcję rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
jakiego znieczulenia nie można u dzieci do 2 r.ż. rozpocznij naukę
|
|
benzokaina bo methemoglobinemia
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
guzek policzkowy mezjalny 2 trzonowca mlecznego górnego wpada w bruzdę międzyguzkowa medialną drugiego trzonowca mlecznego Dolnego
|
|
|
jakie stłoczenia nie wymagają interwencji rozpocznij naukę
|
|
do 1,6 mm do 9 roku życia
|
|
|
Ile powinien wynosić kąt międzysieczny rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
niewykształcenie się zawiązka na przykład ósemek 20%
|
|
|
jakie bakterie znajduje się na powierzchniach stycznych rozpocznij naukę
|
|
G Plus i minus beztlenowce względne i bezwzględne
|
|
|
jakie bakterie znajdują się w szczelinie dziąsłowej rozpocznij naukę
|
|
g-plus i g minus beztlenowce wzgdne i bezwzględne charakterystyczne eubacterium SPp
|
|
|
jakie bakterie znajdują się w bruzdach rozpocznij naukę
|
|
tylko g-plus względne beztlenowce
|
|
|
jakiej bakterii najwięcej znajduje się na powierzchni stycznej rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
jaki bakterii jest najwięcej przemysłowej rozpocznij naukę
|
|
prevotella melaninogenica
|
|
|
jakie bakterie jest najwięcej w bruździe rozpocznij naukę
|
|
streptococcus mutans i actinomyces naesLundi
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
peptostreptococcus streptococcus
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
actinomyces corynebacterium lactobacillus
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
z jakimi bakteriami jest związane rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
kiedy jest pierwsze okno infekcyjności rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
kiedy jest drugie okno infekcyjności rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
kiedy jest drugie okno infekcyjne ości rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
kumulacja fluoru spowodowana migracją produktów z rejonu gdzie woda jest fluorkowa na do rejonu gdzie nie
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
opalizacja w Brzegu siecznego
|
|
|
jaki Chleb zawiera najwięcej fluoru rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
jaki napój zawiera najwięcej fluoru rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
jaką redukcja próchnicy Daje fluorkowanie wody rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
jaką redukcję próchnicy Daje fluorkowanie soli rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
Ile może być maksymalnie fluor w wodzie rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
ile fluoru dodaje się do soli w restauracjach i stołówkach rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
ile dodają fluor do soli domowej rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
jaką redukcję daje fluorowanie mleka rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
ile dodajemy fluoru do mleka rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
Co daje większe dostarczenie fluoru do organizmu woda czy mleko rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
jaką redukcję dają tabletki krople rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
Ile trzeba przyjmować tabletki fluorkowe rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
w jakim stężeniu są krople fluorkowe rozpocznij naukę
|
|
0,114% NaF 4 krople to 0,25 mg NaF
|
|
|
przy jakiej zawartości fluoru są stosowane tabletki fluorkowe rozpocznij naukę
|
|
0,3 mg na L lub ponizej 0,3 pmm F
|
|
|
Jaka jest zalecana dawka fluoru dla dzieci do 36 mc przy ponizej 0,3 mg/l rozpocznij naukę
|
|
0
|
|
|
Jakie pierwiastki zmniejszają wchłanianie fluoru rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
zalecana dawka tabletek fluoru w wieku 3-6 lat przy 0,3 mg w wodzie rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
ile mg tabletek fluoru w wieku 7-16 lat 0,3mg w wodzie rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
fluor w paście powyżej 16 lat przy wysokim ryzyku próchnicy rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
fluor w paście do 36 miesiąca rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
ilość fluoru w paście od 3 do 6 lat rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
ilość fluoru od 6 lat w pascie rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
Jak długo powinny być stosowane pasty z zawartością 5000 PPM f rozpocznij naukę
|
|
od trzech do sześciu miesięcy, 2-3 razy dziennie, 1-2 cm
|
|
|
Jaka jest zawartość fluoru w paście durafat rozpocznij naukę
|
|
2800 ppm po 10 r.ż bądź 5000 po 16 roku życia
|
|
|
Jakie jest stężenie naf w paście durafat rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
Jakie jest zawartość PPM w paście clinpro rozpocznij naukę
|
|
5000 plus jony waniowo-fosforanowe
|
|
|
Od jakiego wieku są zalecane płukanki rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
ile fluoru zawierają płukanki do codziennego stosowania rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
ile fluoru zawierają płukanki które się stosuje 2 razy dziennie rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
ile fluoru zawierają płukanki do stosowania 1 raz na tydzień lub 2 tyg rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
jaka redukcja próchnicy jest płukanka rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
Od jakiego wieku można stosować lakiery fluorkowe rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
Od jakiego wieku można stosować żele i pianki rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
Jak często używać żelow, pianek rozpocznij naukę
|
|
umiarkowanye Ryzyko dwa razy w roku przy wysokim 4 razy w roku
|
|
|
pierwsza generacja lakierów fluorkowych rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
druga generacja lakierów fluorkowych rozpocznij naukę
|
|
oprócz naf amorficzny fosforan wapnia ewentualnie chlorheksydyna arginina
|
|
|
redukcja próchnicy w przypadku lakierów rozpocznij naukę
|
|
około 30% a pasty 25 zwykle
|
|
|
zalecenia po lakierowaniu zębów rozpocznij naukę
|
|
przez pierwsze 4 godziny tylko miękkie pożywienie do dwóch godzin bez twardego
|
|
|
przeciwwskazania do lakierów fluorkowych rozpocznij naukę
|
|
astma zapalenie jamy ustnej martwiczowrzodziejące zapalenie dziąseł nie w ciąży, nie na pusty żołądek
|
|
|
ile pianki należy nałożyć na łyżkę rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
Kiedy nie można stosować fluorowy w pianek zakwaszonych rozpocznij naukę
|
|
uzupełnienia ceramiczne wypełnienia kompozytowe oraz metalowe
|
|
|
największa skuteczność pianek i żeli rozpocznij naukę
|
|
zakwaszone pianka 41% żel 37%
|
|
|
redukcja próchnicy przy paście do zębów rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
32-60 2 mg F na kg a dla dzieci 15 na kg
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
nudności wymioty wzmożone ślinienie biegunka
|
|
|
dawka potencjalne letalna fluoru rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
leczenie zatrucia fluorem rozpocznij naukę
|
|
nie wywołujemy wymiotów doustnej 5% glukonian wapnia mleczan wapnia mleczko magnezowe
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
usuwanie białej plamy rozcieńczonym kwasem solnym lub mieszaniną 35% kwasu fosforowego i pumeksu
|
|
|
leczenie zębów dotknięty fluoroza rozpocznij naukę
|
|
remineralizacja mikrobrazji licówki infiltracja
|
|
|
związki nie fluorowe zapobiegające próchnicy rozpocznij naukę
|
|
arginina probiotyki fosforokrzemian wapniowy kompleks kazeinianu fosfopeptydu amorficzny fosforan wapnia fosforan trojwapniowy ksylitol chlorheksydyna
|
|
|
co zamiast fluoru w paście rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
Od ilu lat mogą być stosowane pasty z technologią novomin rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
Od jakiego wieku mogą być stosowane pasty z technologią proargin rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
chlorheksydyna naładowanie rozpocznij naukę
|
|
dodatnie przyciąga ujemne bakterie utrzymuje się średnio sześć 8 godzin
|
|
|
Jakie witaminy wpływają na opóźnione ząbkowanie rozpocznij naukę
|
|
witamina d energia, białko
|
|
|
hipoplazja szkliwa niedobór rozpocznij naukę
|
|
białko i energia witamina A
|
|
|
formowanie atypowej zębiny niedobór rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
nieprawidłowe formowanie zębiny niedobór rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
niedobór witaminy B powoduje rozpocznij naukę
|
|
zapalenie kącików ust pęknięcia wargi
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
bolesność języka pieczenie w jamie ustnej skłonność do AFT
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
martwiczo wrzodziejące zapalenie dziąseł zapalenie kącików ust i języka
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
dysfunkcja ślinianek pieczenie bolesność języka język wygładzony afty zapalenie kątów
|
|
|
czego niedobór zaburza odontogeneza rozpocznij naukę
|
|
pem wit a c d fluoru wapnia fosforu
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
niedożywienie białkowo energetyczne
|
|
|
potrawy o niskiej kariogenności rozpocznij naukę
|
|
popcorn tosty sucharki precle pizza bajgle mleko jogurt naturalny
|
|
|
jakie sery trzeba jeść żeby nie mieć próchnicy rozpocznij naukę
|
|
cheddar Swiss Blue Brie gouda amerykański topiony
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
nasiona kokosy Fasola soja tuńczyk
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
W jakich zespołach występuje hiperdoncja rozpocznij naukę
|
|
dysplazja obojczykowo-czaszkowa zespół gardnera zespół hallermanna-streiffa, rozszczep wargi i podniebienia
|
|
|