18 ROKOKO

 0    60 fiszek    agrathe
ściągnij mp3 drukuj graj sprawdź się
 
Pytanie język polski Odpowiedź język polski
rozpocznij naukę
EGID QUIRIN ASAM 1692-1750
niemiecki malarz, sztukator i rzeźbiarz późnego baroku. Brat Cosmasa Damiana. Uczeń Hansa Georga Asama (ojca).
Ołtarz Wniebowzięcia NMP z kościoła kanoników regularnych w Rohr, 1722-1723
rozpocznij naukę
EGID QUIRIN I COSMAS DAMIAN ASAM 1686-1739
Cosmas Damian Asam, niemiecki malarz i architekt późnego baroku. Brat Egida Quirina Asama, współautora wielu projektów.
Kościół św. Jana Nepomucena w Monachium (Asamkirche), 1733–1746
rozpocznij naukę
Kościół św. Jana Nepomucena w Monachium (Asamkirche), 1733–1746
IGNAZ GÜNTHER 1725-1775
niemiecki rzeźbiarz, przedstawiciel rokoka bawarskiego.
rozpocznij naukę
IGNAZ GÜNTHER 1725-1775
Uczeń Johanna Baptisty Strauba w Monachium i Paula Egella w Mannheim.
rozpocznij naukę
Zwiastowanie z Weyarn, 1755
ANTOINE WATTEAU 1684-1721
francuski malarz uważany za twórcę pogłębionego nurtu malarstwa rokokowego, utrzymującego jednak typowo rokokową, sielankowo-dworską tematykę.
rozpocznij naukę
ANTOINE WATTEAU 1684-1721
Uczeń Calude Gillota i Claude Audrana (nadzorcy wyposażenia Pałacu Luksemburskiego).
rozpocznij naukę
Wyjazd na Cyterę, 1717, olej na płótnie, 129 x 194 cm, Musée du Louvre, Paris
rozpocznij naukę
Wycieczka na Cyterę, 1718-20, olej na płótnie, 129 x 194 cm, Schloss Charlottenburg, Berlin
rozpocznij naukę
Szyld Gersainta, 1720, 163 x 308 cm, Pałac Charlottenburg, Berlin
rozpocznij naukę
Pierrot (Gilles), 1718-19, olej na płótnie, 184,5 x 149,5 cm, Luwr
rozpocznij naukę
Obojętny, 1717, olej na płótnie, 25,5 x 18,7 cm, Luwr
FRANCOIS BOUCHER 1703-1770
fracuski malarz, rysownik, dekorator epoki rokoka. Ulubiony artysta Mme de Pompadour. Uczeń Francoisa Lemoyene i Jeana Carsa. Nauczyciel Jean-Honoré Fragonarda.
rozpocznij naukę
FRANCOIS BOUCHER 1703-1770
W 1723 r. otrzymał Grand Prix de Rome i cztery lata przebywał na stypendium we Włoszech. Od 1731 r. członek Akademii, od 1755 r. kierownik artystyczny Królewskich Manifaktur i Tapiserii.
Uprawiał malarstwo lekkie, zmysłowe, często erotyczne (czasami przrekraczał granice pornografii), o tematyce mitologicznej i alegorycznej.
rozpocznij naukę
Diana wychodząca z kąpieli, 1742, olej na płótnie, 57 cm x 73 cm, Luwr
rozpocznij naukę
Toaleta Wenus, 1751, olej na płótnie, 108 × 85 cm, Metropolitan Museum of Art New York
rozpocznij naukę
Brązowa odaliska, 1745, Metropolitan Museum Of Art, Manhattan, New York City
rozpocznij naukę
Madame de Pompadou, 1759, olej na płótnie, 91 × 69 cm, Wallace Collection London
rozpocznij naukę
Madame de Pompadour, 1750, olej na płótnie, 36 × 44 cm, National Gallery of Scotland Edinburgh
JEAN-HONORE FRAGONARD 1732-1806
malarz francuskiego rokoka, uczeń Francoisa Bouchera.
rozpocznij naukę
JEAN-HONORE FRAGONARD 1732-1806
Stosował swobodniejszą technikę malarską, czym wyróźniał się na tle epoki, a później wzbudził zainteresowanie impresjonistów.
rozpocznij naukę
Huśtawka, 1767-1768, olej na płótnie, 81 × 64 cm, Wallace Collection London
rozpocznij naukę
Zasuwka, 1776-79, olej na płótnie, 71 x 92 cm, Luwr
rozpocznij naukę
Skradziony pocałunek, wersja z Hermitage'u
rozpocznij naukę
1787 - 1789, Hermitage, St. Petersburg, Russian Federation
rozpocznij naukę
Skradziony pocałunek, 1756-61, Oil on canvas, 19 x 25 in. (48.3 x 63.5 cm), The Metropolitan Museum of Art
JEAN BAPTISTE SIMEON CHARDIN 1699-1779
Malarz francuski, wyjątkowa postać epoki rokoka. Uczeń Pierre-Jacques Cazesa i Noël-Nicolasa Coypela, w zasadzie był samoukiem. Od 1724 r. członek Akademii.
Malował portrety, sceny rodzajowe i martwe natury stosując pracochłonną, wielowarstwową technikę i osiągając efekty całkowicie wykraczające poza zdawkową formułę malarstwa rokokowego.
rozpocznij naukę
JEAN BAPTISTE SIMEON CHARDIN 1699-1779
W kategoriach artystycznych jest dojrzałym malarzem XIX-wiecznego realizmu.
rozpocznij naukę
Modlitwa przed posiłkiem, 1744, olej na płótnie, 50 x 38.5 cm
rozpocznij naukę
Portret Augusta Gabriela Godefroy (Chłopiec z bączkiem), 1741, Olej na płótnie, 67 × 73 cm, Museu de Arte de Sao, Brazylia
rozpocznij naukę
Stół kredensowy, 1756, olej na płótnie, 46 x 38 cm, Luwr
THOMAS GAINSBOROUGH 1727-1788
angielski portrecista i pejzażysta, uczeń Huberta Gravelot, Francis Haymana i Williama Hogartha. Jeden z pierwszych malarzy preferujących malowanie z natury i szybką, szkicową technikę.
rozpocznij naukę
THOMAS GAINSBOROUGH 1727-1788
Pozostając częściowo w tradycji sztuki rokokowej stworzył trzeźwy, czasami sceptyczny obraz angielskich wyższych sfer
rozpocznij naukę
Państwo Andrews, ok. 1750, olej na płótnie, 69,8 cm x 119,4 cm, National Gallery, Londyn
rozpocznij naukę
Błękitny chłopiec, ok. 1770, olej na płótnie, 178 × 122 cm, Hunington Art Gallery, San Marino, Kalifornia
rozpocznij naukę
Poranny spacer (William Hallett z żoną Elizabeth), 1785, olej na płótnie, 236,2 cm x 179,1 cm, National Gallery, Londyn
SIR JOSHUA REYNOLDS 1723-1792
wybitny angielski portrecista, uczeń Thomasa Hudsona. Jest przedstawicielem malarstwa klasycystycznego i reprezentuje tzw. grand style (grand manner),
rozpocznij naukę
SIR JOSHUA REYNOLDS 1723-1792
styl wywodzący się ze sztuki starożytnej i dojrzałego renesansu, idealizujący poprzez metaforyczne aluzje opracowywany temat (również portret).
rozpocznij naukę
Portret Nelly O'Brien, 1763, olej na płótnie, 127,5 × 101,5 cm, Wallace Collection London
rozpocznij naukę
Lord Heathfield of Gibraltar, 1787, 142 x 113.5 cm, olej na płótnie, National Gallery Londyn
WILLIAM HOGARTH 1697-1754
wybitny malarz i rytownik angielski, uczeń Ellisa Gamble i Jamesa Thornhilla. Portrecista i autor scen rodzajowych,
rozpocznij naukę
WILLIAM HOGARTH 1697-1754
uprawiał wiele gatunków malarstwa, ale przede wszystkim stworzył Hogart bardzo krytyczny portret rodzącej się angielskiej burżuazcji.
rozpocznij naukę
Poranne przyjęcie w salonie (z cyklu Modne małżeństwo), 1743-1745, olej na płótnie, 68.5 x 89 cm, National Gallery Londyn
rozpocznij naukę
Dziewczyna z krewetkami, 1740-45, olej na płótnie, 52,5 x 63.5 cm, Nationa Gallery Londyn
rozpocznij naukę
Autoportret z pieskiem, 1745, olej na płótnie, 90 x 70 cm, Tate Britain
GERMAIN BOFFRAND 1667-1754
francuski budowniczy i architekt wnętrz. Uczeń rzeźbiarza François Girardona i architekta Julesa Hardouin-Mansarta. Projektował przede wszystkim miejskie domy (hotal) dla francuskich sfer wyższych oraz większe założenia pałacowe.
rozpocznij naukę
GERMAIN BOFFRAND 1667-1754
Chronologicznie należąc do epoki rokoka, w późnych projektach oszczędnością środków zapowiadał już klasycyzm.
rozpocznij naukę
Hotel Soubise w Paryżu, 1737-38
rozpocznij naukę
Hotel Soubise w Paryżu (Salon Księżniczki), 1737-38
BALTHASAR NEUMANN 1687-1753
niemiecki architekt fazy przejściowej baroku i rokoka. Styl kształtował pod wpływem budowli Johann Bernharda Fischera von Erlach i Johanna Lucasa von Hildebrandt,
rozpocznij naukę
BALTHASAR NEUMANN 1687-1753
Od 1719 r. główny budowniczy dworu w Wurzburgu. Autor wzorowanej na Pałacu Wersalskim Würzburger Residenz.
rozpocznij naukę
Kościół Vierzehnheiligen, BALTHASAR NEUMANN 1687-1753
rozpocznij naukę
Kościół Vierzehnheiligen, BALTHASAR NEUMANN 1687-1753
rozpocznij naukę
Kościół Vierzehnheiligen, BALTHASAR NEUMANN 1687-1753
ETIENNE MAURICE FALCONET 1716-1791
francuski rzeźbiarz, uczeń Jean-Baptiste Lemoyne. Od 1757 r. kierownik rzeźbiarskiego studia projektowego w manufakturze porcelany w Sevres, autor popularnej i banalnej galanterii rzeźbiarskiej.
rozpocznij naukę
ETIENNE MAURICE FALCONET 1716-1791
Od 1766 r. na dworze Katarzyny II, gdzie stworzył największe dzieło - portret konny Piotra I.
rozpocznij naukę
Pomnik Piotra I w Petersburgu, 1782
GEORGE WENCESLAUS VON KNOBELSDORFF 1699-1753
pochodzący ze Śląska, niemiecki żołnierz, malarz, projektant ogrodów i wnętrz.
rozpocznij naukę
GEORGE WENCESLAUS VON KNOBELSDORFF 1699-1753
Autor założenia pałacowo-ogrodowego w Sanssouci
rozpocznij naukę
Pałac Sanssouci w Poczdamie, GEORGE WENCESLAUS VON KNOBELSDORFF 1699-1753
rozpocznij naukę
Pałac królewski w Madrycie
FILIPPO JUVARRA 1678-1736, JUAN BAUTISTA SACCHETTI 1690-1754
rozpocznij naukę
Pałac królewski w Madrycie
FILIPPO JUVARRA 1678-1736, JUAN BAUTISTA SACCHETTI 1690-1754
rozpocznij naukę
Ołtarz architektoniczny w kościele San Esteban w Salamance
rozpocznij naukę
Ołtarz architektoniczny w kościele San Esteban w Salamance
rozpocznij naukę
Zakrystia klasztoru Kartuzów w Grenadzie (styl Plateresque)
JOHANN BERNARD FISHER VON ERLACH 1656-1723
Austriacki architekt, uczeń swojego ojca (Johanna Baptisty) i prawdopodobnie Gianlorenzo Berniniego (w zakresie rzeźby). Austriacki architekt, uczeń swojego ojca (Johanna Baptisty) i prawdopodobnie Gianlorenzo Berniniego (w zakresie rzeźby).
rozpocznij naukę
JOHANN BERNARD FISHER VON ERLACH 1656-1723
Austriacki architekt, uczeń swojego ojca (Johanna Baptisty) i prawdopodobnie Gianlorenzo Berniniego (w zakresie rzeźby). Autor m.in. pierwszej wersji pałacu Schönbrunn i Karlskirche w Wiedniu.
rozpocznij naukę
Pałac Schönbrun w Wiedniu, 1687-1705, JOHANN BERNARD FISHER VON ERLACH 1656-1723
MATTHAUS PÖPPELMANN 1662-1736
niemiecki architekt epoki baroku i rokoka, nadworny architekt Augusta Mocnego, współtwórca tzw. baroku drezdeńskiego. Twórca drezdeńskiego Zwingeru i osi saskiej w Warszawie.
rozpocznij naukę
MATTHAUS PÖPPELMANN 1662-1736
Zwinger w Dreźnie, 1711-1728
niemiecki architekt epoki baroku i rokoka, nadworny architekt Augusta Mocnego, współtwórca tzw. baroku drezdeńskiego. Twórca drezdeńskiego Zwingeru i osi saskiej w Warszawie.
rozpocznij naukę
Zwinger w Dreźnie, 1711-1728
wybitny holenderski malarz barokowy, uczeń (obok Rembrandta) Pietera Lastmana. Początkowo ulegał wpływowi Rembrandta (z ktorym prowadził wspólną pracownię),
rozpocznij naukę
JAN LIEVENS 1607-1674
później ulegał wpływowi róznych malarzy,. m.in. van Dyck'a i Rubensa.
rozpocznij naukę
Pawilon chiński (Sanssouci) 1755-64
Johann Gottfried Büring

Musisz się zalogować, by móc napisać komentarz.